• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Maline91
    joannaq skrev 2018-02-25 10:11:54 följande:

Nej va tråkigt :( Du kanske skulle prova progesteronkräm som förlänger tiden mellan äl och mens? Det fördröjd mensen 4 dagar för mig förra månaden, tog sig ju tyvärr inte ändå men provar även denna månad

:)

Nu brukar det ju alltid vara 11-12 dagar efter ÄL som mensen kommer därför var det konstigt men varför ska man fördröja mensen egentligen? (Kan inget om detta känner jag)
  • joannaq
    Maline91 skrev 2018-02-25 14:22:37 följande:

Nu brukar det ju alltid vara 11-12 dagar efter ÄL som mensen kommer därför var det konstigt men varför ska man fördröja mensen egentligen? (Kan inget om detta känner jag)

En del har kortare fas, och desto längre den är desto längre tid har ju ägget på sig att fästa. Så har jag fattat det i alla fall när man har läst andra trådar här på fm. Men det står i pappret som man får med hur man ska använda den beroende på vilket resultat man vill ha. En del använder den för att lindra pms tex
  • Baraentilligen

Äl+9/10. Inatt vaknade jag och var säkert på att jag är gravid. Bröstvårtor som ömmar jättemycket fortfarande är orsaken. Känner mig inte lika optimistisk idag men har nog fått upp hoppet! De brukar alltid ömma efter äl, men avta efter äl+7. Aldrig att de hållit i sig såhär länge utan plus :)

• joannaq
    Baraentilligen skrev 2018-02-26 07:08:55 följande:

Äl+9/10. Inatt vaknade jag och var säkert på att jag är gravid. Bröstvårtor som ömmar jättemycket fortfarande är orsaken. Känner mig inte lika optimistisk idag men har nog fått upp hoppet! De brukar alltid ömma efter äl, men avta efter äl+7. Aldrig att de hållit i sig såhär länge utan plus :)

Jag är oxå på äl+10 och har ömma bröst och tryck i livmodern, men har tyvärr haft så förut utan att jag va gravid :( Tog en teststicka i morse men den va negativt, men vet dock inte om det är en testa tidigt för köpte av en på tradera.

Men det är väl bara att vänta och se :))

Hoppas det är ett plus för dig :))
  • Annsisen

gjorde ägglossningstest och i onsdagsskväll förra veckan va de positivt, testade sedan på fredagmorgon igen och då va det negativt. Hade sex onsdagkvällen och lördag men känner idag, måndag, världens pms :( brukar nån annan kunna få pms så tätt inpå ÄL? Känns kört den här gången igen....

• Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-02-26 07:08:55 följande:

åh, jag är typ samma fas som dig, ÄL+9 idag. Har idag i ena sidan av livmodern, och metallsmak i munnen till och från, sugen på kolhydrater.
    Beställt testa tidigt. Kan liksom inte hålla mig längre, SÅ otålig! Fattar inte att det blir samma sak varje månad... 
  • Strawberrybrud

Hej allihopa!!

Jag har idag äl+11/12, är olika på NC och FF. De har daterat min äl på olika dagar. Beräknad bim är äl+12 alltså idag eller imorgon.

Tog ett gravtest igår som var negativt, var då antingen äl+10/11. Kan väl mycket väl vara falskt negativt om ägget inte fäst förrän dag 9-10?

Jag hoppas iallafall det! Hade för ca 3 dagar sen värk i svanken. Har då och då fått ont i äggstockarna och nu har jag lite värk i ena bröstet och I MUSEN? Jättekonstigt! Hoppas iallafall att inte mensen kommer så ska jag ta ett testa tidigt ons el torsdag!

• Charlizee
    Entriss skrev 2018-02-26 14:23:42 följande:

åh, jag är typ samma fas som dig, ÄL+9 idag. Har idag i ena sidan av livmodern, och metallsmak i munnen till och från, sugen på kolhydrater.

Beställt testa tidigt. Kan liksom inte hålla mig längre, SÅ otålig! Fattar inte att det blir samma sak varje månad... 

Har du testat än? <3
  • Baraentilligen

Äl+10/11. Fortfarande jätteömma bröstvårtor. Borde börja småblöda idag eller imorgon men hittills inget. Spännande! Men försöker vara förberedd på mens.

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-27 07:02:24 följande:
    Har du testat än? <3
    Har testat men negativt. 
    Har iof aldrig plussat innan BIM innan så fattar inte varför jag håller på. 
    Imorse gick tempen ner också och då blir man ju skitnojig!! :( 

Har mensvärk idag, väntar på spottings som jag borde börja få idag om mens är på väg, men inget än.. 

Hur såg din tempkurva ut när du plussade? För visst tempade du? 
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018