• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • småsyskon2018

Stort grattis till alla er som plussat!! Kul att det blev så många. Här kom mensen som beräknat igår men hänger kvar i denna tråd då beräknad BIM är 31/3 :)

• småsyskon2018
    småsyskon2018 skrev 2018-03-02 08:07:14 följande:

Stort grattis till alla er som plussat!! Kul att det blev så många. Här kom mensen som beräknat igår men hänger kvar i denna tråd då beräknad BIM är 31/3 :)

Fel tråd. BIM 31/3 hörde ju till BIM marstråden ;) men grattis till er som plussat som sagt!!
  • Eloons

En fråga: någon med kort lutealfas eller någon som har haft kort lutealfas? Har ni gjort något åt det och vad? Har både oregelbunden mens och kort lutealfas, funderar på det här med munkpeppar. Ska också ta tag i vikten.

• Frallanz
    PowerL skrev 2018-03-01 22:40:17 följande:

Vecka 4 bara :) plussade igår så det är väldigt nytt :)

Jaha men oj, missat det! :D grattis igen!

Mensvärken hänger med än, frustrerande värk som liksom inte går att undvika heller men men... bara bita ihop och hoppas det är ett pyre därinne :) tog sig på första försöket med storebror så hoppas detta första försök slår in också :D
  • Skilla15

ej. Är en tjej på 32 som önskar och försöker skaffa syskon till min 7 åriga flicka.

Hittade ingen bra tråd.

Är gravid i vecka 10. Men igår upptäcktes att hjärtat stannat i v 8. Fick se hjärtat och att den växt i vecka 7. Jötte jobbigt att fått se allt är bra i vecka 7 och nu vecka 10 har jag tagit vaginala tabletter och inväntar operations planerare på måndag.

Tyvärr va jag med om detta i dec med. Fastt väntande en ofostrig då. Så jag gick gravid i 9 veckor då med och fick avsluta det med skrapning;(

Tänkte försöka invänta en menstration efter denna gången innan nytt försök.

Vill så gärna försöka pluss fort igen. Men då blir det förhoppningsvis januari 2019 eller ...februari

Grattis till era pluss ;)

• joannaq
    Skilla15 skrev 2018-03-03 08:15:00 följande:

ej. Är en tjej på 32 som önskar och försöker skaffa syskon till min 7 åriga flicka.

Hittade ingen bra tråd.

Är gravid i vecka 10. Men igår upptäcktes att hjärtat stannat i v 8. Fick se hjärtat och att den växt i vecka 7. Jötte jobbigt att fått se allt är bra i vecka 7 och nu vecka 10 har jag tagit vaginala tabletter och inväntar operations planerare på måndag.

Tyvärr va jag med om detta i dec med. Fastt väntande en ofostrig då. Så jag gick gravid i 9 veckor då med och fick avsluta det med skrapning;(

Tänkte försöka invänta en menstration efter denna gången innan nytt försök.

Vill så gärna försöka pluss fort igen. Men då blir det förhoppningsvis januari 2019 eller ...februari

Grattis till era pluss ;)

Men vilken hemsk upptäckt :( ingen ska behöva gå igenom något sådant, blir verkligen ledsen för din skull och önskar dig all lycka nu <3
  • Skilla15
    joannaq skrev 2018-03-03 09:12:14 följande:

Men vilken hemsk upptäckt :( ingen ska behöva gå igenom något sådant, blir verkligen ledsen för din skull och önskar dig all lycka nu <3

Tack. Missfall verkar vara lika vanligt som att få friska välmående barn.

Så det är ju bara följa lotteriet och hoppas på tur helt enkelt.

Ligger och inväntar att det ska komma igång. Knepig känsla. Men man kan nog försöka direkt igen, är det ett lotteri man inte kan påverka så e det ju bara chansa vidare...
  • Skilla15
    Frallanz skrev 2018-03-01 19:03:11 följande:

Stort GRATTIS till er som plussat! :D

Inväntar bim som är 8/3 och har sen 4 dagar tillbaka haft mensvärk som idag är sä kraftig så den gör mig illamående. En vecka till bim och jag hoppas denna "mensvärk" är ett gravtecken :D *hållertummarna*

Kul! Hoppas på pluss då! Spännande med BIM. Kanske hamnar långt efter er i denna tråd. Då jag ska bli av med MF först sen prova igen;)
  • Frallanz
    Skilla15 skrev 2018-03-03 09:23:28 följande:

Kul! Hoppas på pluss då! Spännande med BIM. Kanske hamnar långt efter er i denna tråd. Då jag ska bli av med MF först sen prova igen;)

Läste precis ditt inlägg, beklagar verkligen! Usch vilken jobbig grej :( men håller tummarna att du är på banan snart igen och att ni får ha kvar pyret nästa gång <3 STYRKEKRAMAR!

Grejen är att jag gjorde ett test igårkväll, negativt och idag är mensvärken som bortblåst... nu är det tidigt o testa redan igår, men ändå.. inväntar bim och testar igen nästa helg om det inte dukt upp nån tant röd ännu.
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018