• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Tumvante

[quote=78521687][quote-nick]PowerL skrev 2018-03-04 20:16:39 följande:[/quote-nick][/quote]

BEklagar. När det var så tidigt för du troligtvis ÄL i vanlig ordning efter din blödning slutat (räkna den som mens).

Det är tråkigt ja, men bättre det händer förr och inte senare om det nu inte var levnadsdugligt.

Har själv ÄL just nu efter väldigt tidigt missfall (biokemisk graviditet) i vecka 4+0.

• Tumvante
    Skilla15 skrev 2018-03-05 12:18:53 följande:

Beklagar;(

Nu på igen sen bara. Jag var inne hos gyn nu imorse . I vecka 7 tickade hjärtat i 8 hade det stannar så i fredags hade det påvisat dött av en ren tur att jag fick en tid i fredags ;(

Så fick ta tabletter i lördags nu, så idag va hinnsäck mm borta enbart blödning kvar .

Jag blev gravid direkt efter förra MF med skrapning. Men att detta foster nu ej överlevde har ju något med denn lilles utveckling. Gravid verkar kroppen vilja bli omgående, med tanke på att det går. Könns som tur och otur som i triss lott ;(

Man får börja räkna blödnings dagar nu och luatelfas dagar på nytt.

Jag vi kör med sekret metoden. Billings metod...

Är det några som kör med ägg stickor ?

Har aldrig provat det. Blivigt gravid på sekret metoden alla gånger...

Beklagar

Jag kör stickor och blir gravid varje gång.

Om sekret metoden funkar för dig så kör vidare?
  • Tumvante
    Skilla15 skrev 2018-03-03 14:05:50 följande:

Tänkte inte heller missfall 2010 2011 där jag fick gå igenom en fungerande. Men andra nu har båda gånger varit skrämmande, men man är ju äldre nu.

Men man blir inte klok på det hur mkt man än vrider på tankarna.

Hoppas innerligt det går fint för dig. Att turen står där nu.

Önskar tredje gångenjilt nu. Så hon får ett syskon i framtiden...

Alltid skönt att

Ventilera. Va med i en sep grupp, men man känner direkt iaf jag att man lämnade den gruppen trots fint stöd i allas lycka och olycka. Man vill inte va den med missfall diskussion i allas ultraljud som går fint...;(

Känns taskigt samtidigt...

Jag har lämnat alla mina 4 grupper jag hann vara med i under förra året. Jag vill hellre vara med i en grupp jag kan följa en hel graviditet i. Även om medlemmarna såklart varit stöttande.

Är med i en dansk grupp för oss med många missfall istället... den gruppen är guld!
  • Entriss

Usch vad tråkigt att läsa om er som haft tidiga missfall : ( Hade ju ett själv i december så beklagar verkligen och känner med er! 

Här verkar allt fortskrida som det ska (peppar peppar), bokade tid för inskrivning idag och även för VUL innan påsk. Om allt ser bra ut då tänkte vi berätta för nära och kära genom varsitt påskägg:)
    Ska bli såå roligt att få dela det med dom!

Har startat en gravid-instagram för er som är intresserade av att följa, den heter kort och gott @novemberbebis2018 :)

• Milian03

Hej!

Här är syskonverkstaden igång.

Försök två nu i mars :)

Hoppas det tar sig denna gången :)

• LOTTA78T

En fråga tjejer, hur har era flytningar varit mellan äl och BIM/mensen? Beroende på om ni varit gravida el inte? Äl har kommit och gått, har beräknad BIM runt den 15:e mars, mina flytningar är nu vita smetiga och minimala ca 4-5 dagar efter äl, brösten är lite svullna och ömma, tjejmagen ömmar till och från, är uppblåst, tempen ligger ca 1grad över normala tempen ( vet att den är högre fram till mensen för att sedan droppa)

• LOTTA78T

Kan tillägga att jag normal brukar alltid ha rikligt m flytningar i princip hela cykeln.

• Charlizee

Hur går det tjejer? Tänker på er och håller tummarna!

Här rullar allt på, är på 5+3 idag... Är väääldigt svullen om magen och nu börjar tröttheten slå in... Mitt första symptom som jag fick innan BIM var svullna och ömma bröst och det är lika fortfarande..

Någon kunnig här som vet vart gränsen går för VUL och för vanligt UL?

• LovisaM
    Charlizee skrev 2018-03-08 08:11:40 följande:

Här rullar allt på, är på 5+3 idag... Är väääldigt svullen om magen och nu börjar tröttheten slå in... Mitt första symptom som jag fick innan BIM var svullna och ömma bröst och det är lika fortfarande..

Tror att man gör ul från vecka 10.
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-08 08:11:40 följande:

Hej!! 

Här går det bra, peppar peppar :) 
    Känner att det börjar bli spänt över livmodern/nedre delen av magen. 
    Har inte haft särskilt problem med illamående hittills (ta i trä). Däremot känns brösten nu som två gigantiska blåmärken! Såå ömma och blir nästan värre för varje dag! Har också metallsmak i munnen men annars glömmer jag nästan bort att jag är gravid under korta stunder. 

Jag bokade ett VUL i v 8 (7+3) och då sa min barnmorska att man helst inte gör VUL innan v 8 pga svårt att se tydligt och ge "raka" besked. För  vanligt UL tror jag att man vill göra det tidigast i vecka 10? Men kan ha fel där.. 

Är nu i v 5 (4+5) och idag är det ju precis en vecka sen jag fick plusset :D 

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018