• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Frallanz

Bim-3, min nyfikenhet tog över idag kl 13.

Tog ett test, men skymtade ett svaaaaagt svagt test som syns mer när jag lyser med ficklampan på det.

Vad tror ni? Spökstreck existerar ju faktiskt det med :(

• PowerL

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen...

• LovisaM
    PowerL skrev 2018-03-04 20:16:18 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen...

Vet känslan av missfall då jag just avslutat mitt tredje (ska på missfallsutredning 15/3).

På något sätt så hittar man kraft att försöka igen även om det är väldigt jobbigt.
  • LovisaM

Vet känslan av missfall då jag just avslutat mitt tredje (ska på missfallsutredning 15/3).

På något sätt så hittar man kraft att försöka igen även om det är väldigt jobbigt.
  • PowerL
    LovisaM skrev 2018-03-04 20:22:44 följande:

Beklagar :(

Vet du om man kan försöka igen direkt?
  • LovisaM
    PowerL skrev 2018-03-04 20:32:20 följande:

Beklagar :(

Vet du om man kan försöka igen direkt?

Man rekommenderas att vänta en vanlig mens då rester av MF kan ligga kvar å följa med mensen ut.

Men man kan säkert bli gravid direkt vid nästa äl.
  • Charlizee

[quote=78521687][quote-nick]PowerL skrev 2018-03-04 20:16:39 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad tråkigt, beklagar!!

Hoppas ni får plussa snarast möjligt igen!

• Skilla15

Beklagar;(

Nu på igen sen bara. Jag var inne hos gyn nu imorse . I vecka 7 tickade hjärtat i 8 hade det stannar så i fredags hade det påvisat dött av en ren tur att jag fick en tid i fredags ;(

Så fick ta tabletter i lördags nu, så idag va hinnsäck mm borta enbart blödning kvar .

Jag blev gravid direkt efter förra MF med skrapning. Men att detta foster nu ej överlevde har ju något med denn lilles utveckling. Gravid verkar kroppen vilja bli omgående, med tanke på att det går. Könns som tur och otur som i triss lott ;(

Man får börja räkna blödnings dagar nu och luatelfas dagar på nytt.

Jag vi kör med sekret metoden. Billings metod...

Är det några som kör med ägg stickor ?

Har aldrig provat det. Blivigt gravid på sekret metoden alla gånger...
  • PowerL
    Skilla15 skrev 2018-03-05 12:18:53 följande:

Beklagar;(

Nu på igen sen bara. Jag var inne hos gyn nu imorse . I vecka 7 tickade hjärtat i 8 hade det stannar så i fredags hade det påvisat dött av en ren tur att jag fick en tid i fredags ;(

Så fick ta tabletter i lördags nu, så idag va hinnsäck mm borta enbart blödning kvar .

Jag blev gravid direkt efter förra MF med skrapning. Men att detta foster nu ej överlevde har ju något med denn lilles utveckling. Gravid verkar kroppen vilja bli omgående, med tanke på att det går. Könns som tur och otur som i triss lott ;(

Man får börja räkna blödnings dagar nu och luatelfas dagar på nytt.

Jag vi kör med sekret metoden. Billings metod...

Är det några som kör med ägg stickor ?

Har aldrig provat det. Blivigt gravid på sekret metoden alla gånger...

Sekretmetoden är det att ha sex när man har äl-flytningar?
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018