Vi som önskar ett syskon 2018
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Jag var på vul idag. Bm flyttade mig till 9+1, så nu är bf på lucia :) Allt såg riktigt bra ut på vul! Så lättad över att faktiskt få se att det finns en bebis där inne :) Får vänta på kub om 2-3 veckor nu då.
KUB gick så himla bra. och lite chockartat. DET LIGGER VERKLIGEN EN BEBIS DÄRINNE!! Fast det är tredje gången har jag så svårt att tro det :)
Fick fastställt BF den 12/11 så blir förhoppningsvis innan min födelsedag den 25:D[/quote]
Åh va kul ! 2 a gången för mig men precis som du fick jag en chock att det verkligen såg ut som en bebis.
Haha va kul har samma förhoppning att lilla bebisen där inne kommer innan jag också fyller ... den 26 november ;)
Vad nära både bf och födelsedag vi har haha
Va tokigt det blev tröck på citera ditt entriss :/
Men så kom bara din text utan citat
Va tokigt det blev tröck på citera ditt entriss :/
Men så kom bara din text utan citat
Kub gick bra här också!! :) Så skönt!
Kub gick bra här också!! :) Så skönt!
Hej!! Länge länge sen jag skrev här! Men nu är jag gravid :D men har ingen aning vilken vecka för det var oplanerat, vi tänkte vänta att testa till hösten. Jag hade riktig mens i mars och lite bruna föytningar i april bara... fick 3+ veckor på sånt veckotest.. hur gör jag för att räkna ut? Ska jag räkna från den riktiga mensen eller från den ?bruna?? Kram
Hej!! Länge länge sen jag skrev här! Men nu är jag gravid :D men har ingen aning vilken vecka för det var oplanerat, vi tänkte vänta att testa till hösten. Jag hade riktig mens i mars och lite bruna föytningar i april bara... fick 3+ veckor på sånt veckotest.. hur gör jag för att räkna ut? Ska jag räkna från den riktiga mensen eller från den ?bruna?? Kram
Hej allihop! Jag är lite sen in i tråden, men jag och maken försökte få syskon till vår dotter född 2015 i 1 1/2 år. Till slut tog det sig vintern 2017 och nu är jag i v 31! Vi längtar efter vår lilla son och dottern kramar och pussar på magen. <3 kram och lycka till åt er som ännu väntar på det härliga plusset.
Hej alla blivande mammor, såväl gravida som icke-gravida.
Igår var vi på RUL och jag är nog fortfarande i chock.
Jag kände på mig i början men Kunde aldrig tro att magkänslan hade så rätt.
Men tydligen är det så att vi denna gång väntar en dotter.
Jag har varit helt bombsäker på att vi bara kommer få söner, men inte denna gång och barnmorskan verkade väldigt säker på sin sak.
Jag är inte en av dem kvinnorna som känner en stark längtan efter en dotter, och jag är en sån som tycker att barn är barn och människor är människor oavsett kön.
Men jag har också växt upp som tjej själv och känner mig så orolig för hur jag ska lära henne skydda sig mot alla svin som finns och alla äckliga samhällsnormer.
Bara jag som känner oro? Någon annan med dotter eller som väntar en som känt/tänkt samma?