• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Norrlänska
    Maline91 skrev 2018-03-29 12:19:05 följande:

Jaaaa!!!!! <33

Håller alla tummar att det är friskt och stannar kvar. Är så efterlängtat.

Grattis, vad roligt! :)
    =)
  • Tumvante

Hmm... snart borde väl tråden döpas om till 2019 för dem av oss som fortfarande inte fått ett hållbart plus.... :(

• Isabiten

Hej! Har två barn som är 7 respektive 9 år och vill nu försöka få ett tredje barn. Är orolig att jag inte kan få barn eftersom jag är överviktig. Hoppas lyckas gå ner i vikt under tiden vi försöker så siktar på en vår eller sommarbebis 2019????vore kul att få lära känna lite fler som planerar barn!

• Milian03

Äl+11. BIM-3.

Negativt på testa tidigt.

Har alltid synts tydligt på dom testerna för mig redan på äl+10 när jag varit gravid.

"Inte gravid" på digitalt.

Menskänningar som fan.

Blev nog inget denna månaden heller :(

Vi som prickade äl så fint.

Blir att testa rosenrot nästa cykel.

• Milian03

Blev inget syskon 2018. Mensen kom idag på äl+12. Nu satsar vi på syskon 2019.

• Baraentilligen
    Milian03 skrev 2018-03-31 10:36:39 följande:

Blev inget syskon 2018. Mensen kom idag på äl+12. Nu satsar vi på syskon 2019.

Va synd :( Håller tummarna för nästa försök!
  • Entriss

Grattis till nya plus i tråden! Så underbart !!

Själv gick jag enl NC in i vecka 9 i lördags, så 8+2 idag. Förra tisdagen var jag på VUL och fick se ett litet hjärta picka så fint, läkaren daterade då till 6+6, så några dagar back från hur NC räknar utifrån ÄL. 

Ska på VUL imorgon igen hos min gynekolog, ska bli spännande att se vad hon daterar till;) 

Vet att det är sjukt onödigt med flera VUL men har blivit erbjuden från två olika håll så, ja va tusan det är väl bara att köra? :)

Hur går det för er andra gravida och ogravida? 

kram

• joannaq
    Entriss skrev 2018-04-02 18:12:59 följande:

Själv gick jag enl NC in i vecka 9 i lördags, så 8+2 idag. Förra tisdagen var jag på VUL och fick se ett litet hjärta picka så fint, läkaren daterade då till 6+6, så några dagar back från hur NC räknar utifrån ÄL. 

Ska på VUL imorgon igen hos min gynekolog, ska bli spännande att se vad hon daterar till;) 

Vet att det är sjukt onödigt med flera VUL men har blivit erbjuden från två olika håll så, ja va tusan det är väl bara att köra? :)

kram

Va härligt att allt såg bra ut!! Grattis!

Mensen är sen 6 dagar enligt appen och 4 dagar enligt äl.. Tempen håller sig uppe så I morgon ska jag testa! Har ett litet tryck strax ovanför blygdbenet antar att det är i livmodern och lite ömma brödtvårtor.. Har inte velat testa tidigare då det hänt en gång förut att mensen varit sen några dagar.. Men denna gången känns allt lite annorlunda för annars brukar jag ha nyp I äggstockarna innan mens och mensvärk men inget sådant nu :)
  • Baraentilligen

Äl+7 här och sex dagar till bim. Fick en ljusrosa flytning idag och hoppas innerligt på en nidis och inte dumma mellanblödningar som jag haft problem med tidigare cyklar. Väntan blev på något sätt längre nu ;) Har köpt hem test tills nästa helg så får försöka stå ut några dagar till!

• Eloons
    Entriss skrev 2018-04-02 18:12:59 följande:

kram

Ingen graviditet och trötthet till max ledde till att jag bestämde mig för att gå till läkaren för att ta lite blodprover för att se hur det står till. Har tydligen hypotyreos så denna resa mot syskon får vi se hur det går...
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018