• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • YaseminL
    babbi skrev 2018-02-13 09:20:10 följande:

Hej allihopa! 

Har tidigare hängt med i dessa trådar men kände att jag behövde ett uppehåll, blev bara mer och mer stressad... I Januari tyckte jag inte alls att vi fick till det och började genast prata om "nästa" tillfälle, beställde hem nya ägglossningstest, munkpeppar osv för att prova det nu i Februari.

Min mens har alltid varit regelbunden, men nu är jag på BIM+6, gjorde CB digitalt i lördags men negativt.. 

Gjorde ett test från testlagret imorse och är så himla förvirrad nu! Hjälp mig, är det spökstreck eller positivt? 

Det ser positivt ut! Grattis! ????
  • Anonym (Frau)
    babbi skrev 2018-02-13 09:20:10 följande:

Hej allihopa! 

Har tidigare hängt med i dessa trådar men kände att jag behövde ett uppehåll, blev bara mer och mer stressad... I Januari tyckte jag inte alls att vi fick till det och började genast prata om "nästa" tillfälle, beställde hem nya ägglossningstest, munkpeppar osv för att prova det nu i Februari.

Min mens har alltid varit regelbunden, men nu är jag på BIM+6, gjorde CB digitalt i lördags men negativt.. 

Gjorde ett test från testlagret imorse och är så himla förvirrad nu! Hjälp mig, är det spökstreck eller positivt? 

Ja, det ser verkligen ut som du är gravid!! Kul!! Grattis!

Här har jag molvärk för 7:e dagen i rad. Stramar, drar, ömmar och känner av i ländryggen också. Varje steg när foten dunsar mot golvet så ömmar det i tjejmagen. Är det någon annan som haft så och inte har varit gravid? Mitt i cykeln liksom, fattar inte vad det kan vara annars!!!
  • LindaAB

Hej jag väntar också på min mens! Den är 6 dagar sen.

Men det sjuka är att jag testade med ägglossnings test igår bara för att jag hade inget grav test hemma. Det var två starkts streck.. blev totalt förvirrad och sprang och köpte ett gravtest (sån där enkel sticka i typ papper) och det blev negativt?

Gjorde samma i morse med samma morgonurin. Två streck på äggloasnings stickan och ett på grav stickan??(SE BILD)

Är super förvirrad? Jag ska ju ha mens men helst vara gravid?

Har någon någon tanke kring detta???

• LindaAB

Men det sjuka är att jag testade med ägglossnings test igår bara för att jag hade inget grav test hemma. Det var två starkts streck.. blev totalt förvirrad och sprang och köpte ett gravtest (sån där enkel sticka i typ papper) och det blev negativt?

Gjorde samma i morse med samma morgonurin. Två streck på äggloasnings stickan och ett på grav stickan??

• LindaAB

Gjorde samma i morse med samma morgonurin. Två streck på äggloasnings stickan och ett på grav stickan??

• babbi
    LindaAB skrev 2018-02-13 09:58:16 följande:

Då är vi ju på samma dag, min mens är 1 vecka försenad imorgon! 

Jag har som sagt fått negativt på clearblue digitalt, men gjorde testlagret testa tidigt imorse som mäter från 10 mlU/ml hcg, jämfört med clearblue som mäter 25 mlU/ml hcg... 

Ett ägglossningstest kan ju visa starka streck om mensen är på g, men jag tycker du ska köpa test som är mer känsligt :) jag har även kontaktat vårdcentralen så barnmorskan ska ringa upp imorgon, känns ju så skumt när mensen är sen... 

• nufårvise
    Vegas skrev 2018-02-13 08:07:39 följande:

Så var det för mig med. Men tempen sjönk inte på BIM så jag tog ett test som va positivt! När har du bim? :)

Tror jag har det idag. Blir nytt test om inte mensen kommer innan lunch.
  • nufårvise
    nufårvise skrev 2018-02-13 10:08:13 följande:

Tror jag har det idag. Blir nytt test om inte mensen kommer innan lunch.

Mår även riktigt illa.
  • Deni81
    stragge skrev 2018-02-13 06:33:32 följande:

Åh vad tråkigt :/ vi får hoppas att nästa månad är din plusmånad <3

Tack vad gullig du är

Det har inte kommit någon mens än, och tempen var hög imorse igen. 0,5 grader högre än igår. Vad kan det bero på vana tempare? Hade 36,7 i söndags, 36,3 igår och idag 36,8. Sov dåligt inatt. Beror det på det? BIM idag.

Har också läst att progesteronkräm kan fördröja mensen om man inte gör ett uppehåll dagen innan BIM. Men för många har den kommit ändå. Det som är mest märkligt är att brösten är ömma fortfarande. Och nu även bröstvårtorna. Och svaga menskramper emellanåt.

Jag vet... avvakta eller testa. Men blir så himla nyfiken på vad som sker i kroppen...
  • LindaAB
    babbi skrev 2018-02-13 10:02:22 följande:

Då är vi ju på samma dag, min mens är 1 vecka försenad imorgon! 

Jag har som sagt fått negativt på clearblue digitalt, men gjorde testlagret testa tidigt imorse som mäter från 10 mlU/ml hcg, jämfört med clearblue som mäter 25 mlU/ml hcg... 

Ett ägglossningstest kan ju visa starka streck om mensen är på g, men jag tycker du ska köpa test som är mer känsligt :) jag har även kontaktat vårdcentralen så barnmorskan ska ringa upp imorgon, känns ju så skumt när mensen är sen... 

Oj va många inlägg det blev från mig ????!! Är lite ny på det här Hahha!

Ah finns det olika ? Vilket test ska jag köpa ? Åh kliar i kroppen vi testa nu nu nu! Vill så gärna ha ett plus! Har alla gravis symptom.

Vår lilla dotter är 10 månader så minns det som igår hur det var i början med henne och det känns lika ! Därför blir jag så förvirrad ! ????

Åh hoppas du får ett plus snart! ?