• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • babbi
    LindaAB skrev 2018-02-13 10:18:28 följande:
    Oj va många inlägg det blev från mig ????!! Är lite ny på det här Hahha!

Ah finns det olika ? Vilket test ska jag köpa ? Åh kliar i kroppen vi testa nu nu nu! Vill så gärna ha ett plus! Har alla gravis symptom.

Vår lilla dotter är 10 månader så minns det som igår hur det var i början med henne och det känns lika ! Därför blir jag så förvirrad ! ????

Åh hoppas du får ett plus snart! ?
    jag rekommenderar inte Clearblue early, alltför många får spökstreck.. men som jag läst mig till ska testlagret fått bra omdömen, men Clerablue digitalt slipper man ju analysera streck ;) 
  • whisla
    Deni81 skrev 2018-02-13 10:11:54 följande:
    Tack vad gullig du är

Det har inte kommit någon mens än, och tempen var hög imorse igen. 0,5 grader högre än igår. Vad kan det bero på vana tempare? Hade 36,7 i söndags, 36,3 igår och idag 36,8. Sov dåligt inatt. Beror det på det? BIM idag.

Har också läst att progesteronkräm kan fördröja mensen om man inte gör ett uppehåll dagen innan BIM. Men för många har den kommit ändå. Det som är mest märkligt är att brösten är ömma fortfarande. Och nu även bröstvårtorna. Och svaga menskramper emellanåt.

Jag vet... avvakta eller testa. Men blir så himla nyfiken på vad som sker i kroppen...
    Tempar du samma tid varje morgon innan du kliver ur sängen? I sådant fall kan det ju vara något spännande på gång. :)
  • Deni81
    whisla skrev 2018-02-13 10:52:46 följande:

Tempar du samma tid varje morgon innan du kliver ur sängen? I sådant fall kan det ju vara något spännande på gång. :)

Japp, samma tid varje morgon. Började strax innan ÄL denna period så jag har ju inte tempat i evigheter. Och första perioden hade jag flunsan. Men nu har jag varit frisk i en vecka. Så det borde väl inte påverka? Att man inte tempat så länge alltså
  • whisla
    Deni81 skrev 2018-02-13 11:12:56 följande:
    Japp, samma tid varje morgon. Började strax innan ÄL denna period så jag har ju inte tempat i evigheter. Och första perioden hade jag flunsan. Men nu har jag varit frisk i en vecka. Så det borde väl inte påverka? Att man inte tempat så länge alltså
    Nej verkligen inte, så vi håller helt enkelt tummarna för att tempen håller sig hög! Glad
  • Esme08

Hej tjejer!

Spännande tråd o grattis till alla som plussat!!

Jag har... noll koll tog ut spiralen 18/1 inte fått tant röd än kommer någon skvätt efter uttag bara.. så gjorde så att jag räknar mest bim för att se om mensen kommer nu på torsdag... Däremot har tjejmagen jobbat på väldigt mkt nu i ca 2 veckor.. ont i svanken och smått gasig i magen... brösten är ömma.. började med bröstbårtorna men nu är dt hela brösten.. tja är väl pms men va så längesen jag hade dt nu iom spiralen! Är 35 så vore skönt att se att allt börjar fungera iaf... Sen hade dt vart ännu mer trevligt att slippa tant röd o ist ha en liten!

• Anonym (Vårtur)

Hur låter man bli att bli helt besatt av längtan efter att bli gravid? Analyserar allt! Idag är brösten mindre svullna och ömmar mindre. Haft svullna bröst sedan en vecka tillbaka. Försöker tänka positivt men är svårt! Bim-4. Beställt hem gravtest som förhoppningsvis kommer idag. Har bestämt mig för att det har gått vägen den här gången.

• lyckligast80
    Anonym (Vårtur) skrev 2018-02-13 11:36:47 följande:

Hur låter man bli att bli helt besatt av längtan efter att bli gravid? Analyserar allt! Idag är brösten mindre svullna och ömmar mindre. Haft svullna bröst sedan en vecka tillbaka. Försöker tänka positivt men är svårt! Bim-4. Beställt hem gravtest som förhoppningsvis kommer idag. Har bestämt mig för att det har gått vägen den här gången.

Samma här! Har också bestämt mig för att det gått vägen denna månaden! Väntar också på gravtest.

Är på BIM - 8
  • Anonym (Vårtur)
    lyckligast80 skrev 2018-02-13 11:45:14 följande:

Samma här! Har också bestämt mig för att det gått vägen denna månaden! Väntar också på gravtest.

Är på BIM - 8

Bra! Mind over matter :)

Är det första barnet?
  • lyckligast80
    Anonym (Vårtur) skrev 2018-02-13 11:48:17 följande:

Bra! Mind over matter :)

Är det första barnet?

Första för sambon andra för mig. Men han är 11 år nu så det känns nästan som första gången. Har ju nästan glömt av hur det känns och hur det var...

Första för dig/er?
  • Anonym (Vårtur)
    lyckligast80 skrev 2018-02-13 11:55:43 följande:

Första för sambon andra för mig. Men han är 11 år nu så det känns nästan som första gången. Har ju nästan glömt av hur det känns och hur det var...

Första för dig/er?

Åh vad spännande! Sägs ju att man blir som en förstföderska efter tio år. Första för oss, dock ett tidigt MF för ett år sedan. :)