• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • nufårvise
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-13 07:16:09 följande:

Jag plussade igen igår! Inga tvivel alls. Visade det för sambon som tittade två sek och sa ja, det där är positivt. Han brukar annars aldrig se något. Det sjuka är att igår var äl+7 och jag hade så starka symptom att jag verkligen var säker på att nu är jag gravid. Tog ett cb early som visar svagt, men tydligt positivt. Imorse på äl+8 tog jag ett vanligt CB plus som också var positivt. Tydligare än gårdagens early-test. Ska dock tilläggas att jag har fått mf både i december och januari. Då plussade jag först runt BIM - 3 eller 2 och sen började missfallen bara några dagar efter. Har heller inte haft såhär tydliga symtom de andra gångerna.

Men är det inte extremt tidigt att plussa på äl+7?

Jo det är tidigt. Men spela roll... Grattis!!
  • nufårvise

För mig känns allt som vanligt igen, tror att mens är på gång. Fortfarande hög temp men sjunker nog snart.

• Annaalexandra95
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-13 07:16:09 följande:

Jag plussade igen igår! Inga tvivel alls. Visade det för sambon som tittade två sek och sa ja, det där är positivt. Han brukar annars aldrig se något. Det sjuka är att igår var äl+7 och jag hade så starka symptom att jag verkligen var säker på att nu är jag gravid. Tog ett cb early som visar svagt, men tydligt positivt. Imorse på äl+8 tog jag ett vanligt CB plus som också var positivt. Tydligare än gårdagens early-test. Ska dock tilläggas att jag har fått mf både i december och januari. Då plussade jag först runt BIM - 3 eller 2 och sen började missfallen bara några dagar efter. Har heller inte haft såhär tydliga symtom de andra gångerna.

Men är det inte extremt tidigt att plussa på äl+7?

GRATTIS! Det förtjänade ni verkligen efter allt som varit :) Och vad tidigt du plussade!! Jag är på ÄL+6 och tänkte att det inte är någon idé att testa förrän tidigast fredag men då kanske jag ska testa imorgon ändå.. Hur lång lutealfas brukar du ha? :)
  • Vegas
    Mudcakemonster skrev 2018-02-13 07:17:00 följande:

Grattis!!! Vad roligt!! Vilka dagar mös ni? :)

Tack!! Helt overkligt :) vi mös 1 dag innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter ÄL :D

Kan fortfarande inte förstå att det är sant. :)
  • MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-13 07:51:31 följande:

GRATTIS! Det förtjänade ni verkligen efter allt som varit :) Och vad tidigt du plussade!! Jag är på ÄL+6 och tänkte att det inte är någon idé att testa förrän tidigast fredag men då kanske jag ska testa imorgon ändå.. Hur lång lutealfas brukar du ha? :)

Tack snälla! :) ja visst är det tidigt. Jag blir nästan lite nojig att det är två när man har så starka symptom också.. Jag ska försöka hålla mig några timmar nu och sen kanske ta ett digitalt som jag har liggande. Känns dock inte som det kommer visa positivt riktigt än.

Jag brukar ha 14 dagar lutealfas, däremot kan det variera lite vilken dag äl hamnar på. Brukar ha 30-35 dagars cykel.

Håller tummarna för att du plussar också!!

Slänger med en bild på cb från imorse. Kanske kan nån annan se de svaga pluset också? :)

• Vegas
    nufårvise skrev 2018-02-13 07:20:29 följande:

För mig känns allt som vanligt igen, tror att mens är på gång. Fortfarande hög temp men sjunker nog snart.

Så var det för mig med. Men tempen sjönk inte på BIM så jag tog ett test som va positivt! När har du bim? :)
  • Annaalexandra95
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-13 08:06:24 följande:

Tack snälla! :) ja visst är det tidigt. Jag blir nästan lite nojig att det är två när man har så starka symptom också.. Jag ska försöka hålla mig några timmar nu och sen kanske ta ett digitalt som jag har liggande. Känns dock inte som det kommer visa positivt riktigt än.

Jag brukar ha 14 dagar lutealfas, däremot kan det variera lite vilken dag äl hamnar på. Brukar ha 30-35 dagars cykel.

Håller tummarna för att du plussar också!!

Slänger med en bild på cb från imorse. Kanske kan nån annan se de svaga pluset också? :)

Ungefär som mig! Brukar också ha en cykel på 30-35 dagar men har aldrig haft koll på ÄL förut. Skrev upp att jag trodde att jag hade ÄL flytningar 11 dagar innan sista mensen så det var ju en ganska kort lutealfas isåfall :) Två bebisar vore ju underbart! Min sambos syster har tvillingar och herregud vad smidigt det är. Dom har roat sig själva ganska bra sen 1.5 års ålder! Ditt test är ju jättetydligt! Ingen tvekan där :)

Tror tyvärr inte att det blir något plus här.. Har bara en tråkig känsla den här månaden :(
  • MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-13 08:17:13 följande:

Ungefär som mig! Brukar också ha en cykel på 30-35 dagar men har aldrig haft koll på ÄL förut. Skrev upp att jag trodde att jag hade ÄL flytningar 11 dagar innan sista mensen så det var ju en ganska kort lutealfas isåfall :) Två bebisar vore ju underbart! Min sambos syster har tvillingar och herregud vad smidigt det är. Dom har roat sig själva ganska bra sen 1.5 års ålder! Ditt test är ju jättetydligt! Ingen tvekan där :)

Tror tyvärr inte att det blir något plus här.. Har bara en tråkig känsla den här månaden :(

Ja två hade varit helt underbart på sitt sätt, samtidigt är det ju en del risker med tvillingar och jag är ju väldigt orolig för kommande graviditet med tanke på min bakgrund. Vi har tvillingar i släkten också, min mormor var tvilling, mina morbröder, min sambos pappa och sambons kusiner, så de känns ändå inte helt omöjligt att det kan vara så.. *svettas lite*. ;)

Va tråkigt att du har den känslan, hoppas ändå att du har fel. Detta var faktiskt första gången jag känt ordentligt med symptom innan pluss. Och då är detta min sjätte graviditet. Minns att jag med pojkarna hade ont i ryggen ganska tidigt men började må illa först några veckor senare. Denna gången har jag ordentligt ont i ryggen, rikliga flytningar, molvärk, stickningar och ömma bröst. Misstänker att jag kan ha fått en nidblödning på äl+4 då jag fick som en rosa flytning när jag var på toa. Denna höll i sig något dygn å sen börja jag känna symptom. Nu hoppas jag lille fröet stannar. :)
  • YaseminL

BIM-5 och negativt graviditetstest... har en kort lutealfas på 11 dagar så kanske var för tidigt för att testa. Men jag kan ändå inte låta bli att vara besviken men sen får jag även tänka att det var vårt första försök med så..

• babbi

Hej allihopa! 
    Har tidigare hängt med i dessa trådar men kände att jag behövde ett uppehåll, blev bara mer och mer stressad... I Januari tyckte jag inte alls att vi fick till det och började genast prata om "nästa" tillfälle, beställde hem nya ägglossningstest, munkpeppar osv för att prova det nu i Februari.

Min mens har alltid varit regelbunden, men nu är jag på BIM+6, gjorde CB digitalt i lördags men negativt.. 
    Gjorde ett test från testlagret imorse och är så himla förvirrad nu! Hjälp mig, är det spökstreck eller positivt?