• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • stragge

Kan man ruska om äggstockarna för att de ska släppa ett ägg? Haha ! Så sjukt frustrerande detta. Igen ägglossning i sikte här inte.. får skapa mig en augusti-bim så kanske ägglossningen har kommit tills dess :((

• Annaalexandra95

Jag är så SJUKT varm hela tiden! Och ibland är jag yr, vet inte vad som är fel! Temp 36.5 så det beror inte på feber. Vad tusan kan det här bero på? Vi har 20 grader här inne och jag svettas som en gris när jag sitter i soffan haha.

• YaseminL
    stragge skrev 2018-02-13 16:40:00 följande:

Kan man ruska om äggstockarna för att de ska släppa ett ägg? Haha ! Så sjukt frustrerande detta. Igen ägglossning i sikte här inte.. får skapa mig en augusti-bim så kanske ägglossningen har kommit tills dess :((

Jag hade testat med CB ägglossnings monitor istället.. där får du klara besked om du har ÄL eller ej ( glad gubbe eller inte ). Tycker det är svårt att tyda såna vanliga äl-test haha.. kram <3
  • Glädje

Köpte ett från Lloyds på vägen hem. Ser någon strecket lite smått till höger eller har jag på riktigt blivit knäpp?

• stragge
    YaseminL skrev 2018-02-13 16:59:37 följande:

Jag hade testat med CB ägglossnings monitor istället.. där får du klara besked om du har ÄL eller ej ( glad gubbe eller inte ). Tycker det är svårt att tyda såna vanliga äl-test haha.. kram <3

Har precis testat slut på mina clearblue har haft 9 dagar med blinkande gubbe.. fortsatte nu med vanliga stickor o där ser det ju inte ut som det är någon ägglossning på gång :(
  • YaseminL
    stragge skrev 2018-02-13 17:02:12 följande:

Har precis testat slut på mina clearblue har haft 9 dagar med blinkande gubbe.. fortsatte nu med vanliga stickor o där ser det ju inte ut som det är någon ägglossning på gång :(

"Ser du fler än 9 dagar med hög fertilitet?

Om du ser fler än 9 dagar med hög fertilitet kanske du vill sluta testa i den här cykeln

? Om du började testa dig på rätt dag för din normala cykellängd och du ser 9 eller fler dagar med hög fertilitet, kommer du förmodligen inte att se någon maximal fertilitet i den här cykeln.

? Ibland har vissa kvinnor en LH-topp som är för låg för att testet ska upptäcka den eller så har de inte ägglossning under en cykel och ser därför inte någon maximal fertilitet. Det här är inte ovanligt och kan inträffa i ungefär 8 % av cyklerna. Om du inte ser någon maximal fertilitet i tre efterföljande cykler rekommenderar vi att du diskuterar det med din läkare/barnmorska."

Läste detta på clearblues hemsida!! Tappa dock inte hoppet. Fortsätt testa. Håller tummarna för dig att du har/haft äl denna månaden. Kram
  • Mudcakemonster
    Glädje skrev 2018-02-13 17:01:11 följande:

Köpte ett från Lloyds på vägen hem. Ser någon strecket lite smått till höger eller har jag på riktigt blivit knäpp?

Jag ser! :) men som sagt så är det lite mer åt höger än i mitten?
  • Emilix

Hej! Har BIM i morron, då är det 14 dagar efter positivt äl test. Jag och min sambo har försökt bli gravida sen sommaren 2014. Vi går nu och gör en utredning på kvinnokliniken ang ofrivillig barnlöshet.

Tog ett gravtest i går morse och då såg det ut så här som på bilden under. Översta bilden är original den under är tagen med filter och jag har sen ökat på kontrasten.

Tog ett till test idag och där syntes det ingenting..så antar att det där igår bara va spökstreck :/

Men ska köpa ett digitalt och ta på Fredag tror jag :)

• Mudcakemonster
    Emilix skrev 2018-02-13 17:54:16 följande:

Hej! Har BIM i morron, då är det 14 dagar efter positivt äl test. Jag och min sambo har försökt bli gravida sen sommaren 2014. Vi går nu och gör en utredning på kvinnokliniken ang ofrivillig barnlöshet.

Tog ett gravtest i går morse och då såg det ut så här som på bilden under. Översta bilden är original den under är tagen med filter och jag har sen ökat på kontrasten.

Tog ett till test idag och där syntes det ingenting..så antar att det där igår bara va spökstreck :/

Jag ser strecket på båda bilderna! Grattis :) Kanske det var nåt fel på testet du tog idag? Håller tummarna för att det digitala ger er goda nyheter!
  • Anonym (Frau)
    Emilix skrev 2018-02-13 17:54:16 följande:

Jag ser också strecket!!! Kul! Jag kan dela med mig från min förra graviditet och mina test då, det är från ÄL+9 och varje dag framåt! Det kan alltså verkligen vara ett sjukt svagt streck och ändå positivt! Lycka till!!