• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Deni81

Jag förstår frustrationen hos en del. Jag måste erkänna att det inte hjälper att vara med i såna här trådar om det gör en ledsen, stressad och besviken när andra plussar. Jag var det förra perioden med förra killen, då försökte vi minst 17 ggr och var på utredning (utan fel). Blev helt knäpp varje gång mensen kom.

Just nu känner jag ett märkligt lugn. Dels har nuvarande killen redan 2 barn, det kanske räcker så? Inom mig så har jag en egoistisk önskan att det bara ska vara vi två varannan vecka, sen vi och hans barn den andra veckan. Samtidigt längtar jag efter barn, men hey, hur jobbigt är det inte att ha barn? Bära runt på, ingen sömn, sjukdomar, skjutsningar, bråk, oro.

När jag tänker så så blir längtan lite mindre, även om den finns kvar inom mig. Men jag får inte lika bråttom. Jag är 37 år, jag brukar tänka att jag har på mig tills jag är 40+ lite till kanske. Det är 3 år (!). Tänk vad mycket skoj man kan göra under de åren innan man föder ett barn och är fast för resten av livet

Och sen kanske det inte går alls. Men då finns det andra alternativ. Det ska mycket till för att det inte ska fungera alls. Den procenten är inte så hög. Jag har helt ärligt tappat sexlusten av allt barnaskapande så jag måste seriöst lägga ner oron iallafall. Försöka njuta och ha skoj under tiden. Kram på er!

• HäxanSurtant

Hej, hängde i januaritråden, men fick mens. Nu har vi BIM 13/2, har ägglossning typ idag och sexade igår! Så nu hoppas vi att det tagit sig!

• Lucifer91
    Lillis96 skrev 2018-01-30 16:25:31 följande:

Halloj alla! Jag hoppar gärna in här?

Jag och pojkvännen har försökt skaffa vårat första barn i 1 år och 4 månader, men nu i Januari så började vi med ägglossningstest(rfsu) som jag kommer köra med nu i februari också, då det visade sig att jag hade ägglossning senare än vad min app alltid sagt????

Jag har beräknad ägglossning den 2 februari enligt min app så jag tänkte börja testa med ägglossningstest imorgon.

Bim den 17 februari.

Hoppas det tar sig snart!*otålig*

Hej :D enligt appar har jag också beräknad ÄL 2/2 :) började testa med test idag, men negativt såklart :) vilka tester har du? Jag har kört med testlagerts men denna lånad testar jag över blue :)
  • Lottch3n

Då är äl över för denna månaden och nu väntar den LÅNGA väntan på bim.. :/

• Jagvetdåinte

Hej! Jag är gärna med även om mina förhoppningar på graviditet i februari ej är höga. Hade bara sex två ggr av olika anledningar, men hade iaf sex på bim enligt natural cycles. Någon mer som använder NC? Har bim 7 feb.

En annan fråga. Ska bli överraskad pga min födelsedag nu på lördag. Alltså flera dagar innan bim så ingen vits med att testa. Men jag misstänker att överraskningen kommer att involvera fest och alkohol. Jag kommer ju ta den väldigt lugnt å inte bli full. Men vill ju inte förstöra överraskningen när jag tom är rätt säker på att det inte tagit sig. Men kan en liten mängd alkohol påverka förmågan för ägget att fästa? Dricker knappt något alls i vanliga fall och äter väldigt bra så tycker att det borde vara lugnt, hur resonerar ni?

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-31 05:32:04 följande:

Då är äl över för denna månaden och nu väntar den LÅNGA väntan på bim.. :/

Den långa väntan är ju heeeemsk!!!! 

Gör du test innan BIM denna månaden?
  • saresj
    Jagvetdåinte skrev 2018-01-31 06:00:51 följande:

Hej! Jag är gärna med även om mina förhoppningar på graviditet i februari ej är höga. Hade bara sex två ggr av olika anledningar, men hade iaf sex på bim enligt natural cycles. Någon mer som använder NC? Har bim 7 feb.

En annan fråga. Ska bli överraskad pga min födelsedag nu på lördag. Alltså flera dagar innan bim så ingen vits med att testa. Men jag misstänker att överraskningen kommer att involvera fest och alkohol. Jag kommer ju ta den väldigt lugnt å inte bli full. Men vill ju inte förstöra överraskningen när jag tom är rätt säker på att det inte tagit sig. Men kan en liten mängd alkohol påverka förmågan för ägget att fästa? Dricker knappt något alls i vanliga fall och äter väldigt bra så tycker att det borde vara lugnt, hur resonerar ni?

Först och främst grattis i förskott :)

Jag har också samma fundering kring alkohol innan BIM och påverkan på äggets förmåga att fästa. Jag har Bim 7/2 men nu på fredag ska jag gå på en stor gala vilket brukar vara årets happening. Hade varit kul att ta ett glas bubbel men har kämpat länge med att bli gravid och tog denna gång både letrozol och ovitrelle för att få till ÄL så känns ju lite kontraproduktivt utifrån det perspektivet när man genomlidigt och behövt göra flertaliga VUL, tvingats ta spruta på sig själv etc haha. Men ändå nyfiken! Tror ju också att ett glas kanske inte är hela världen innan man ens plussat men någon som vet?

Jag använde NC under hösten och för mig stämde ÄL de gånger appen gav utslag på det :) 

• Frips
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-30 17:42:41 följande:

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

Mina bröst är konstant ömma sedan ca 5-6 dagar tillbaka (är på BIM-4 nu) och precis som du är mina bröstvårtor nästan hela tiden utåt och stora, jag som annars aldrig har det så om jag inte "väcker" de till liv. Jag såg härom dagen att ena bröstvårtan var nästan som vit längst ut på toppen, såg helmärkligt ut. Det ömmar mycket på sidorna om brösten och då och då känns det som att jag behöver amma, det strömmar i dem och känns nästan som att de är varma på något vis. Vårtgårdarna sticker och ilar det i, nästan som att någon sticker in en lång nål (aj). 

Jag har också tydliga ådror på brösten, men det hade jag förra månaden också, så jag vet inte mod et betyder något för min del. Däremot tycker jag mig ana att de är tydligare nu sedan ett par dagar tillbaka... 

Igår fick jag samma känsla som när jag var gravid i höstas, att när jag reste mig upp snabbt så drog det till/stramade till rejält i höger sida av tjejmagen, typ sidan av livmodern eller något, som att ett ligament eller så tänjts ut snabbt, och det gjorde riktigt ont så jag fick stanna upp en kort kort stund. 
  • LunaLo
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-30 17:42:41 följande:

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

Haha jag gjorde exakt som du förra månanden! Gick å tryckte på brösten hela tiden och hoppades att smärtan skulle vara kvar, en dag försvann smärtan och då kom mensen också... häftigt hur allt fungerar. Jag har äl idag eller imorgon så snart får jag också gå och känna efter igen :)
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-31 08:05:09 följande:

Den långa väntan är ju heeeemsk!!!! 

Gör du test innan BIM denna månaden?

Ja fy, känns så långt med 12 dagar till bim..

Haha jag har inga tester hemma just nu, men det är långt till bim ;) På ett sätt vill jag vänta men har nog en liten plan på att testa på bim-2 innan vi åker iväg :)

Hur tänker du? :)
Svar på tråden BIM Februari