• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Deni81

Här fick jag diagnosen bihåleinflammation så måste käka en stor dos Kåvepenin i 10 dagar. Plus den dåliga magen som följer på det. Plus alla mediciner och konstigheter jag stoppar i min kropp just nu.

Jag tror inte jag fick någon ägglossning men fick ömma bröst idag vilket jag alltid får efter ägglossningen skett. Så kanske den inte kändes så mycket denna gång med alla andra smärtor och feber.

Jag har hört både negativt och positivt om att vara sjuk när man försöker bli gravid. För en del som har för starkt immunförsvar så är det positivt! Kroppen stöter inte bort befruktnignen som ett främmande objekt i kroppen. Men sen kan ÄL utebli pga sjukdom också.

Började iaf smörja med progesteronkräm idag! Vi får se var det hela slutar. Känns som det kommer bli en väldigt udda cykel denna gång

• Långväntanefterdig
    Anonym (Sara. P) skrev 2018-01-30 13:47:07 följande:

Hej. Jag och sambon förlorade vår son i mitten av graviditeten. Så klart vill vi skaffa ett syskon åt honom. Har funderat på att hoppa in i en sådan här BIM tråd men överväger fortfarande. Fördel är att man får stöd och andra kan relatera tills en önskan att få barn. Men jag är rädd att det blir en undermedveten press. Det är ju ganska så många som är med i denna och liknande trådar. Hur klarar ni av att se nån i gruppen eller flera som plussar tidigt när ni som har försökt länge inte får nå plus? Blir det inte jobbigt för er? Det är ju "vanligt" att det tar ca 7månader - 1år men vissa plussar ju på en gång? Min läkare sa efter vul att jag är väldigt fertil men det är ju fler saker än att bara vara fertil som räknas in. Med sonen blev jag gravid på en gång men det kan ju variera. Ni som är aktiva i tråden - är det till er fördel eller blir det betungande efter ett tag? Vet inte om jag klarar av att de sådana fantastiska kvinnor plussa och att det kan dröja sjukt länge för oss :/ (misstolka mig rätt - ni som har plussat ska ha ett stort grattis men själv vet jag inte om era positiva besked skulle vara en fördel för mig inte för att jag missunnar) Önskar er alla väl här inne.

Vi har försökt snart ett år och kan säga att det är OTROLIGT frustrerande med folk som plussar sjukt snabbt... föredrar grupper där de flesta har försökt iaf 6 månader eller längre. Känns som man är lite mer i samma situation då.. sen är jag givetvis glad att det tar sig för folk. Men ledsen å frustrerad - ja det blir jag.
  • Lillis96

Halloj alla! Jag hoppar gärna in här?

Jag och pojkvännen har försökt skaffa vårat första barn i 1 år och 4 månader, men nu i Januari så började vi med ägglossningstest(rfsu) som jag kommer köra med nu i februari också, då det visade sig att jag hade ägglossning senare än vad min app alltid sagt????

Jag har beräknad ägglossning den 2 februari enligt min app så jag tänkte börja testa med ägglossningstest imorgon.

Bim den 17 februari.

Hoppas det tar sig snart!*otålig*

• lyckligast80
    Anonym (Sara. P) skrev 2018-01-30 13:47:07 följande:

Hej. Jag och sambon förlorade vår son i mitten av graviditeten. Så klart vill vi skaffa ett syskon åt honom. Har funderat på att hoppa in i en sådan här BIM tråd men överväger fortfarande. Fördel är att man får stöd och andra kan relatera tills en önskan att få barn. Men jag är rädd att det blir en undermedveten press. Det är ju ganska så många som är med i denna och liknande trådar. Hur klarar ni av att se nån i gruppen eller flera som plussar tidigt när ni som har försökt länge inte får nå plus? Blir det inte jobbigt för er? Det är ju "vanligt" att det tar ca 7månader - 1år men vissa plussar ju på en gång? Min läkare sa efter vul att jag är väldigt fertil men det är ju fler saker än att bara vara fertil som räknas in. Med sonen blev jag gravid på en gång men det kan ju variera. Ni som är aktiva i tråden - är det till er fördel eller blir det betungande efter ett tag? Vet inte om jag klarar av att de sådana fantastiska kvinnor plussa och att det kan dröja sjukt länge för oss :/ (misstolka mig rätt - ni som har plussat ska ha ett stort grattis men själv vet jag inte om era positiva besked skulle vara en fördel för mig inte för att jag missunnar) Önskar er alla väl här inne.

Hej,

Beklagar er förlust! : ( Och jag förstår dig precis.

Det är med blandade känslor att vara med i sånna här grupper... blir givetvis glad för dem som plussar fort men samtidigt så ledsen för min egna skull som är inne på försök 10 nu. Men ändå skönt att få ventilera här emellanåt.

Har börjat med Letrozole och igår var det spolning. Får se om denna månaden är vår lycka.

Men man är stressad, tänker inte på annat nästan och allt kretsar runt barn. Kanske inte så konstigt att kroppen är lite ur balans. Men jag har ju heller inte åldern på min sida, 38 i år.
  • stragge

Åh en fundering igen.. ägglossningstest. Efter mens så har den visat nästan positivt men nu idag är den i stort sätt blank, kan den skifta så upp och ner o sen stegra vid ägglossning ändå eller fattar ingenting blir bara förvirrad av dessa stickor :(

• Gylleneprinsessa

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

• Storafamiljen89

Hejsan.

Jag har varit med ett tag nu utan att skriva speciellt mycket. Jag går och väntar på mensen som ska ko. Ma imorgon. Vi fick inte till det exakt vid ÄL denna gången så har bara gått och väntat i två veckor på att mensen ska komma så att man kan börja om igen. Vi är inne på 5e försöket nu och tycker det är ganska spännande att försöka skaffa en liten, men nu börjar den där avundsjukan bränna. Har ganska många både på jobbet och privat som är Gravida, så nu vill jag också!

Nu är det faktiskt inte lika kul att läsa om alla andra som får sitt plus längre när man själv kämpar och börjar fundera på vad som är fel när man inte blir gravid (även om jag vet att det tar 0,5- 1år i genomsnitt) .

...bara lite gnäll såhär dagen innan mensen..

• Reflexgarn

Halloj! Hakar också på här. Vi försöker väl inte helhjärtat med barntillverkningen utan händer det så händer det, men blir ju mer och mer sugen på en liten. Har ÄL runt den 13e och BIM den 27e, 33 år gammal. Men ska det bli nåt får man väl börja ligga i :) Dock tror jag att man kropp i nuläget är alldeles för trött och stressad pga jobbet (inskolning) vilket jag misstänker har en lite negativ effekt. Men snart så!

• Reflexgarn

Halloj! Hakar också på här. Vi försöker väl inte helhjärtat med barntillverkningen utan händer det så händer det, men blir ju mer och mer sugen på en liten. Har ÄL runt den 13e och BIM den 27e, 33 år gammal. Men ska det bli nåt får man väl börja ligga i :) Dock tror jag att man kropp i nuläget är alldeles för trött och stressad pga jobbet (inskolning) vilket jag misstänker har en lite negativ effekt. Men snart så!

Svar på tråden BIM Februari