• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Josiesh
    Josiesh skrev 2018-01-30 09:36:20 följande:

Fick precis reda på att min kollega är gravid och ?vi lyckades på första försöket?.. alltså är såå glad för hennes skull men usch vad det tar hårt på en när man själv försöker och försöker men ingenting händer..

Oj det skulle vara citattecken och inte frågetecken såklart
  • maria1992
    Entriss skrev 2018-01-30 08:26:50 följande:
    Personligen skulle jag lita mer på tempen (kroppen själv) än på ÄL-test, men det är bara jag:)
    Fast fick ju ett negativt test dagen innan... 
    Borde inte äl vara typ... dagen efter? 
  • Emhy89

BIM +1 idag och neg på predictor early, så det är väl lika bra att haka på här :)

• Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-30 09:35:10 följande:

Åhhh så mysigt de lät då!! 

Hoppas veerkligen vi får vårt plus denna månaden.. Vilket försök är du på?

Som grädde på moset så är det första barnlediga natten vi får med ;)

Håller verkligen tummarna för oss att det är vår tur nu! :)

Är på försök 4 totalt, andra efter missfallet. Men insåg bu att jag antagligen inte hade äl förra månaden.

Vilket försök är du på? :)
  • lyckligast80

Hej hej,

Igår gjorde jag spolning av äggledarna, ajajajaj!!

Hade dock fri passage så vad som gjorde så ont vet jag inte men nu hoppas vi att det 10e försöket lyckas!

Någon som spolats och upplevt samma, att det gjorde så ont? Idag känns det ingenting, blöder lite bara.

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-30 10:14:54 följande:
    Som grädde på moset så är det första barnlediga natten vi får med ;)

Håller verkligen tummarna för oss att det är vår tur nu! :)

Är på försök 4 totalt, andra efter missfallet. Men insåg bu att jag antagligen inte hade äl förra månaden.

Vilket försök är du på? :)
    Åh, mysigt!!  

Det känns så... 
    Jag är också på försök 4 och min äl hoppade nog också över förra månaden.. Hade inga känningar eller inget fullt utslag på testen.. 

SPÄNNANDE!
  • Entriss
    maria1992 skrev 2018-01-30 09:37:51 följande:

Som jag förstått kan ÄL-test vara lite luriga. Vissa har aldrig utslag, vissa har ofta utslag osv. När jag läst på har jag förstått att kroppens temp är mer pålitlig än test. Men du kan väl registrera lh-resultat i NC? Kanske det du har gjort? :)
  • Entriss
    maria1992 skrev 2018-01-30 09:37:51 följande:

Som jag förstått kan ÄL-test vara lite luriga. Vissa har aldrig utslag, vissa har ofta utslag osv. När jag läst på har jag förstått att kroppens temp är mer pålitlig än test. Men du kan väl registrera lh-resultat i NC? Kanske det du har gjort? :)
  • maria1992
    Entriss skrev 2018-01-30 12:23:18 följande:
    Mina tester visar bara ibland. Vissa månader, vissa inte. 
    Japp, har lagt in de i NC och först skulle de vara äl igår men blev i lördags samma dag som jag fick positivt äl.test. De kollar väl förmodligen på min temp. Hur ska kurvan se ut nu resten av tiden?
  • Anonym (Sara. P)

Hej. Jag och sambon förlorade vår son i mitten av graviditeten. Så klart vill vi skaffa ett syskon åt honom. Har funderat på att hoppa in i en sådan här BIM tråd men överväger fortfarande. Fördel är att man får stöd och andra kan relatera tills en önskan att få barn. Men jag är rädd att det blir en undermedveten press. Det är ju ganska så många som är med i denna och liknande trådar. Hur klarar ni av att se nån i gruppen eller flera som plussar tidigt när ni som har försökt länge inte får nå plus? Blir det inte jobbigt för er? Det är ju "vanligt" att det tar ca 7månader - 1år men vissa plussar ju på en gång? Min läkare sa efter vul att jag är väldigt fertil men det är ju fler saker än att bara vara fertil som räknas in. Med sonen blev jag gravid på en gång men det kan ju variera. Ni som är aktiva i tråden - är det till er fördel eller blir det betungande efter ett tag? Vet inte om jag klarar av att de sådana fantastiska kvinnor plussa och att det kan dröja sjukt länge för oss :/ (misstolka mig rätt - ni som har plussat ska ha ett stort grattis men själv vet jag inte om era positiva besked skulle vara en fördel för mig inte för att jag missunnar) Önskar er alla väl här inne.

Svar på tråden BIM Februari