• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • lillmysan
    angelica123 skrev 2018-02-08 12:34:33 följande:

Vad tror ni? ÄL+9 BIM tror jag är på söndag (min cykellängd har svängt lite)

Strecket är blått och inte grått IRL (här på bilden hade det torkat lite )

Jag skulle absolut se det som ett positivt :)
  • Padda
    saijda skrev 2018-02-08 13:26:54 följande:

Imorgon är beräknad BIM och tempen svajar mellan 36,6-37,0 grader (precis som förra gången när vi plussade) :0

Inga som alls tecken på att mensen är på ingång. Vågar inte ta ett test fören typ 3-4 dagar minst efter BIM. Någon annan som har bim nu i helgen? Hur mår ni :)

Jag har bim imorgon men det ser inte lovande ut här. Jag har mensvärk och spottings så jag jag misstänker att mensen kommer redan idag eller inatt.

Brukar ha en cykel på 28-31 dagar men detta är första menscykeln sen mitt missfall så det kan ju vara därför som det verkar ha varit en kortare cykel än vanligt.
  • Anonym (Hanna)
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-08 13:11:28 följande:
    Ja jag har två pojkar från ett tidigare förhållande, men tyvärr dog dom i min mage i v23 och v40. Har längtat efter ett levande syskon i över 5 år så nu hoppas jag verkligen det är vår tur snart. :) Sambon har inga barn sen innan. Jag har använt mig av Min kalender sen i somras för att få koll på mensen och har kommit fram till att jag har en cykel på 30-35 dagar. Därför testar jag med ÄL-test för att inte missa:)
    Åh, fy så tungt! :( Ingen ska behöva genomgå det. Vet man vad det var som hände? Sov du på rygg eller har läkarna någon förklaring?
  • lillmysan

Ni som har plussat och känt er trötta mellan ÄL o bim, när började det? Jag blir typ rädd för mig själv för jag är så trött att jag knappt vet vart jag ska ta vägen, ÄL +7 känns sjukt tidligt att ens känna av? Orken att ens vara på jobbet är ju typ noll.

• saijda
    Padda skrev 2018-02-08 14:09:59 följande:

Jag har bim imorgon men det ser inte lovande ut här. Jag har mensvärk och spottings så jag jag misstänker att mensen kommer redan idag eller inatt.

Brukar ha en cykel på 28-31 dagar men detta är första menscykeln sen mitt missfall så det kan ju vara därför som det verkar ha varit en kortare cykel än vanligt.

Åh segt ju :/ aha okej det är inte roligt när cykeln rubbas. Är också orolig för min har gjort det :(

Håller tummarna för att du får ditt pluss snart <3

Jag brukar ha menskänningar några dagar innan, men inget denna vecka. Får se ikväll, har alltid haft min mens samma klockslag varje gång haha ^^
  • H0nd3ndär

Denna jobbiga väntan.... inte helt säker på att äl varit ens heller. Men tempade idag och fick 37,4 pch känner mig inte sjuk så gissar ändå på att den varit.

Mensen startade den 21 jan, 2 dagar efter spiralen togs ut men hur lång cykeln blir... svårt att säga något om.

• MammaTillAdrian
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 14:12:30 följande:

Åh, fy så tungt! :( Ingen ska behöva genomgå det. Vet man vad det var som hände? Sov du på rygg eller har läkarna någon förklaring?

Ja, första barnet hade en njursjukdom som gjorde att han blev väldigt sjuk. Det upptäcktes på RUL och vi blev då tvungna att avbryta. Andra barnet var friskt men jag fick ett influensavirus som man tror satte sig på hjärtat bara två dagar innan bf. Jag blev fruktansvärt dålig, fick havandeskapsforgiftning, multiorgansvikt och höll på att dö. Han dog av syrebrist. Allt var bara en slump. Ren otur säger dom. Så det är extremt blandade känslor runt ny graviditet. Men längtan överstiger rädslan just nu.
  • Memlan

Jag är ju helt ny med detta och första riktiga försöket.

Men jag fick positivt ÄL test 6 dagar sen (kollar då jag har oregelbunden mens) och jag har aldrig känt sån smärta vid ÄL förr, som stark mensvärk som höll i dagen efter vi hade sex. Det var verkligen inte trevligt. Igår fick jag under max 5 minuter stick och hugg i tjejmagen, mer åt höger sida vilket jag aldrig haft heller. Kom helt plötsligt när jag kollade på tv, det var jätte obehagligt. Idag har jag jätte ont i mina bröstvårtor och mår illa, kan inte äta så känner mig helt yr.

Ni med mer erfarenhet, håller jag på att bli sjuk eller ska jag oroa mig om något är fel eller vad tror ni?

Jag är inte den som letar symtom, försöker slappna av mest men detta illamående som kom är inte att leka med alltså.. det trycker upp i halsen liksom.

:/

• Månsilver
    Anna29 skrev 2018-02-08 13:47:26 följande:
    Jag och min sambo försöker också med första barnet och jag hade också ägglossning i helgen. Spännande!

När har du bim? Jag har den 19/2 ???? håller tummarna för er!
    Vad kul att ni också försöker med första! Spännande och enerverande det här, hehe :) 

Om det stämmer att jag hade äl i helgen (vilket jag faktiskt tror det gör.. även om NC säger annorlunda) så borde jag ha bim typ 21/2. Ska fortsätta att ta äl-test de kommande dagarna för att se om min cykel kanske bara blivit lite förskjuten! 

Håller tummarna för er! Hur länge har ni försökt?
  • angelica123
    lillmysan skrev 2018-02-08 13:53:43 följande:

Jag skulle absolut se det som ett positivt :)

Åh :D hoppas! Man har ju läst så mycket om spökstreck så vågar inte tro på det förrän jag sett det på digitalt. Men nu får jag verkligen upp hoppet :)

Ska testa imorgon bitti med digitalt!
Svar på tråden BIM Februari