• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • lillmysan
    angelica123 skrev 2018-02-08 17:40:54 följande:

Åh :D hoppas! Man har ju läst så mycket om spökstreck så vågar inte tro på det förrän jag sett det på digitalt. Men nu får jag verkligen upp hoppet :)

Ska testa imorgon bitti med digitalt!

Jag fick ju tyvärr spökstreck med cl early förra månaden så blev lite besviken! Så jag testar inte förrens bim +1 denna gång :)
  • Hanna Montana

Plussade äntligen i går efter lång längtan och lite hjälp på traven med äl-stimulering.

Behövde inte ens en ficklampa för avläsa resultatet ????

• Ronjaelley

Hej ber om ursäkt för ev äcklig info ;p

Vi försöker oss på barn nr.2, är inte helt hundra på när jag hade äl. Men för någon dag sedan så var det som en sjö av flytningar och mina bröst har aldrig gjort så ont, ger nästan av smärta.. men nu ca 2 dagar senare gör brösten knappt ont längre, lite smått ömma.. flytningarna är som bortblåsta.. kan man tro att jag ev hade äl för ca 2-3 dagar sedan när de var som värst? Någon som känner igen sig??? Önskar alla ett stort lycka till! Har bim kring 17/2-22/2 :)

• Anna29
    Månsilver skrev 2018-02-08 17:22:01 följande:

Vad kul att ni också försöker med första! Spännande och enerverande det här, hehe :) 

Om det stämmer att jag hade äl i helgen (vilket jag faktiskt tror det gör.. även om NC säger annorlunda) så borde jag ha bim typ 21/2. Ska fortsätta att ta äl-test de kommande dagarna för att se om min cykel kanske bara blivit lite förskjuten! 

Håller tummarna för er! Hur länge har ni försökt?

Jag försökte också med NC men det funkade inte för mig. Min temp är så himla ojämn så det gav inget resultat alls. Å ägglossningstest funkar också dåligt, fick första utslaget nånsin i helgen på ett ägglossningstest trots att jag fått konstaterat av gynekolog att jag har ägglossning.

Ja du, vi började försöka sommaren 2016. Blev gravid i sept men fick dessvärre missfall i v 10. Sedan har det ena avlöst det andra. På efterkontrollen av missfallet hittades en 15x10 cm stor cysta som växt fast på min ena äggstock. Så blev operation där både cystan och äggstocken avlägsnades, ja för exakt ett år sedan idag faktiskt. Sedan fick vi inte försöka bli med barn på typ 8 veckor. Lagom till att vi skulle få börja försöka igen stötte vi på nästa patrull. Jag hade fått cellförändringar, å efter många om och men så blev det operation av dem i december ifjol. Så sedan november 2016 har vi inte kunnat försöka något mer. Väntan har varit otroligt lång och enerverande men äntligen har vi fått klartecken att börja igen. Otroligt skönt! ???? känns konstigt att säga att man försökt sedan 2016 när man inte fått försöka något under hela 2017 liksom ????
  • angelica123
    lillmysan skrev 2018-02-08 17:51:30 följande:

Jag fick ju tyvärr spökstreck med cl early förra månaden så blev lite besviken! Så jag testar inte förrens bim +1 denna gång :)

Aa det är nog det man får ha i beräkningen när man börjar testa tidigt även om det är synd att det ska behöva bli spökstreck öht :)

Fick svagt utslag även på testlagrets nu så börjar känna mig säkrare nu på att det faktiskt är ett plus!!
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-08 13:26:54 följande:

Imorgon är beräknad BIM och tempen svajar mellan 36,6-37,0 grader (precis som förra gången när vi plussade) :0

Inga som alls tecken på att mensen är på ingång. Vågar inte ta ett test fören typ 3-4 dagar minst efter BIM. Någon annan som har bim nu i helgen? Hur mår ni :)

Jag har BIM inom ett par dar. Känns som mensen ska komma när sim helat, men inget ännu. Haft neg gravtest tre dar i rad.
  • PowerL
    Hanna Montana skrev 2018-02-08 17:58:18 följande:

Plussade äntligen i går efter lång längtan och lite hjälp på traven med äl-stimulering.

Behövde inte ens en ficklampa för avläsa resultatet ????

Grattis!!!
  • Deni81
    bastamamman1 skrev 2018-02-08 19:22:11 följande:

Jag har BIM inom ett par dar. Känns som mensen ska komma när sim helat, men inget ännu. Haft neg gravtest tre dar i rad.

Så har jag också. Molvärk, det brukar jag aldrig ha förrän någon dag innan mensen kommer. Men nu är det 4-5 dagar kvar. Känns skumt. Sticker lite ibland. Och brösten ömmar fortfarande massor. Har inte testat än.

Testar du med tidiga tester?
  • Deni81
    Anna29 skrev 2018-02-08 18:09:07 följande:

Jag försökte också med NC men det funkade inte för mig. Min temp är så himla ojämn så det gav inget resultat alls. Å ägglossningstest funkar också dåligt, fick första utslaget nånsin i helgen på ett ägglossningstest trots att jag fått konstaterat av gynekolog att jag har ägglossning.

Ja du, vi började försöka sommaren 2016. Blev gravid i sept men fick dessvärre missfall i v 10. Sedan har det ena avlöst det andra. På efterkontrollen av missfallet hittades en 15x10 cm stor cysta som växt fast på min ena äggstock. Så blev operation där både cystan och äggstocken avlägsnades, ja för exakt ett år sedan idag faktiskt. Sedan fick vi inte försöka bli med barn på typ 8 veckor. Lagom till att vi skulle få börja försöka igen stötte vi på nästa patrull. Jag hade fått cellförändringar, å efter många om och men så blev det operation av dem i december ifjol. Så sedan november 2016 har vi inte kunnat försöka något mer. Väntan har varit otroligt lång och enerverande men äntligen har vi fått klartecken att börja igen. Otroligt skönt! ???? känns konstigt att säga att man försökt sedan 2016 när man inte fått försöka något under hela 2017 liksom ????

Usch vilken jobbig resa. Hoppas verkligen att ni plussar nu snarast när alla hinder är ur vägen. Himla otur!
  • Deni81
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-08 16:16:01 följande:

Ja, första barnet hade en njursjukdom som gjorde att han blev väldigt sjuk. Det upptäcktes på RUL och vi blev då tvungna att avbryta. Andra barnet var friskt men jag fick ett influensavirus som man tror satte sig på hjärtat bara två dagar innan bf. Jag blev fruktansvärt dålig, fick havandeskapsforgiftning, multiorgansvikt och höll på att dö. Han dog av syrebrist. Allt var bara en slump. Ren otur säger dom. Så det är extremt blandade känslor runt ny graviditet. Men längtan överstiger rädslan just nu.

Beklagar verkligen. Otroligt jobbigt för er. Den här gången måste det gå vägen! Absolut! Kram, starkt att våga försöka igen!
Svar på tråden BIM Februari