• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Deni81
    angelica123 skrev 2018-02-08 18:45:17 följande:

Aa det är nog det man får ha i beräkningen när man börjar testa tidigt även om det är synd att det ska behöva bli spökstreck öht :)

Fick svagt utslag även på testlagrets nu så börjar känna mig säkrare nu på att det faktiskt är ett plus!!

Gratulerar!!!
  • Fiiaaa
    saijda skrev 2018-02-08 13:26:54 följande:

Imorgon är beräknad BIM och tempen svajar mellan 36,6-37,0 grader (precis som förra gången när vi plussade) :0

Inga som alls tecken på att mensen är på ingång. Vågar inte ta ett test fören typ 3-4 dagar minst efter BIM. Någon annan som har bim nu i helgen? Hur mår ni :)

Har också bim i helgen. Mår bra och har inga som helst känningar. Är så sugen på att testa men ska också försöka hålla mig. Alla hjärtans dag kanske om mensen inte dyker upp? Hade ju varit ett kul datum att plussa på :)
  • Fiiaaa
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-08 16:16:01 följande:

Ja, första barnet hade en njursjukdom som gjorde att han blev väldigt sjuk. Det upptäcktes på RUL och vi blev då tvungna att avbryta. Andra barnet var friskt men jag fick ett influensavirus som man tror satte sig på hjärtat bara två dagar innan bf. Jag blev fruktansvärt dålig, fick havandeskapsforgiftning, multiorgansvikt och höll på att dö. Han dog av syrebrist. Allt var bara en slump. Ren otur säger dom. Så det är extremt blandade känslor runt ny graviditet. Men längtan överstiger rädslan just nu.

Det är inte sant vad en del människor ska behöva gå igenom. Så himla ledsen för vad som hänt dig. Stor kram <3 Vi förlorade också vårt första barn efter RUL, pga allvarlig fostermissbildning. En mycket tuff tid. Det var vår andra graviditet, första fick vi MF i v 10. Vi har fått en lillasyster sedan dess som är två år idag.

Nu har vi precis börjat med syskonförsök med bim i helgen.
  • bastamamman1
    Deni81 skrev 2018-02-08 20:02:53 följande:

Så har jag också. Molvärk, det brukar jag aldrig ha förrän någon dag innan mensen kommer. Men nu är det 4-5 dagar kvar. Känns skumt. Sticker lite ibland. Och brösten ömmar fortfarande massor. Har inte testat än.

Testar du med tidiga tester?

Nej, så kanske inte ska göra så stor grej av det. Nu känns mensvärken inte. Kommer och går verkar det som, men kändes verkligen som det skulle starta imorse. Har stuckit lite i äggstockarna under dagen. Brösten fortfarande stora, inte så mkt ömma längre, men lite.
  • Maalon

Hmm, det här med ägglossningsblödningar.. Jag har haft det förr så är inte det att fenomenet är nytt för mig, men jag blir lite fundersam eftersom jag blödde idag. 
    Jag har använt äl-tester flitigt och ser klart och tydligt att min äl var i måndags, ett otroligt starkt utslag på stickan, solklar topp på "pyramiden" när jag lägger alla stickor ihop. Jag hade också riktigt ont under måndagen så alla tecken (inkl. flytningar) tyder på att äl var då. 

Idag hade jag första dagen med negativt utslag på äl-stickan efter att stegringen ägde rum. Även flytningarna och tappen indikerar på att min fertila period är över. 

Men När jag kom hem från jobbet idag så var den en liten fläck med klart, färskt blod på pappret och flytningarna under kvällen har varit rosa (helt rosa, inte blodblandade) Det är ju aaaaaallt för tidigt för att vara en nidblödning, så är väldigt införstådd med att det inte är det. 
    Men borde inte en äl-blödning vara i samband med själva äl-dagen och inte när allt är över? 

• Elsaida

Lägger till mig här oxå

Missade att de fanns en lista :)

BIM lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs, Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj, epoxi 

8/2 Filli01 

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2 maria1992 

14/2 Lottch3n, Paka, Elsaida

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan 

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91 

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 

21/2 valere, annaalexandra95 

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 

23/2 Litenoliv92 

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

• FruBjörk
    Hanna Montana skrev 2018-02-08 17:58:18 följande:

Plussade äntligen i går efter lång längtan och lite hjälp på traven med äl-stimulering.

Behövde inte ens en ficklampa för avläsa resultatet ????

Grattis! :)
  • FruBjörk

Nu har jag lagt till mig i listan :)

BIM lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs, Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj, epoxi 

8/2 Filli01 

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2 maria1992 

14/2 Lottch3n, Paka, Elsaida

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan 

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91 

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 

21/2 valere, annaalexandra95 

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 

23/2 Litenoliv92 

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster, FruBjörk

28/2 EIJ90

• Glädje

Hej hoppar gärna på här!

Är på äl+11 idag och har BIM på söndag 11/2 olidlig väntan!

Testade negativt på äl+8 och äl+9 och blev total deppig såklart men samtidigt är det alldeles för tidigt..

Men läste en artikel om att implantationen sker tidigast på äl+6 och senast på äl+12 och sen kan det ta en dag innan det börjar produceras tillräckligt hcg så det syns i urinen. Så än finns det hopp! :)

Har inga direkta symtom förutom mensvärk ibland, sjuka humörsvängningar och fortfarande något ömma bröstvårtor (det får jag alltid efter äl och det brukar vara tills någon dag före mensen)

Planerar att (försöka) hålla mig från att testa tills på BIM +1 senaste månaderna har jag fått mens ungefär en timme efter jag testat minus X(

• Deni81
    Maalon skrev 2018-02-08 21:04:17 följande:

Hmm, det här med ägglossningsblödningar.. Jag har haft det förr så är inte det att fenomenet är nytt för mig, men jag blir lite fundersam eftersom jag blödde idag. 

Jag har använt äl-tester flitigt och ser klart och tydligt att min äl var i måndags, ett otroligt starkt utslag på stickan, solklar topp på "pyramiden" när jag lägger alla stickor ihop. Jag hade också riktigt ont under måndagen så alla tecken (inkl. flytningar) tyder på att äl var då. 

Idag hade jag första dagen med negativt utslag på äl-stickan efter att stegringen ägde rum. Även flytningarna och tappen indikerar på att min fertila period är över. 

Men När jag kom hem från jobbet idag så var den en liten fläck med klart, färskt blod på pappret och flytningarna under kvällen har varit rosa (helt rosa, inte blodblandade) Det är ju aaaaaallt för tidigt för att vara en nidblödning, så är väldigt införstådd med att det inte är det. 

Men borde inte en äl-blödning vara i samband med själva äl-dagen och inte när allt är över? 

Jag hade så i två cykler och läste ganska mycket på internet om det då. Tydligen kan man blöda både innan, under och efter ÄL. Innan pga att äggblåsan växer till sig och kan skapa någon slags småblödning. Under för att ägget släpper men vanligast efter, som en reaktion på att ägget har släppt. Kommer inte exakt ihåg fysiologin, men det kunde iaf ske under alla faser. Inte blev jag klokare av att läsa det. Men jag hade blödningar innan! För jag fick ÄL-värken någon/några dag/ar efteråt.
Svar på tråden BIM Februari