BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Kommer att testa på tisdag. Då är det äl+10 och jag plussade då med dottern med testa tidigt test :) Kan knappt bärga mig. Även om jag har en känsla att det inte tog sig denna gången. Hade sex 3 och 2 dagar innan äl, och det är vårt första försök. Varför skulle vi ha sådan tur?
Kommer att testa på tisdag. Då är det äl+10 och jag plussade då med dottern med testa tidigt test :) Kan knappt bärga mig. Även om jag har en känsla att det inte tog sig denna gången. Hade sex 3 och 2 dagar innan äl, och det är vårt första försök. Varför skulle vi ha sådan tur?
Håller tummarna för dig! Funderar också på att testa på ÄL+10, det är på lördag för mig.
Tack :) Är dock redan inställd på att vara med i BIM april :) Det tog 3 försök med äl-tester att få till dottern. Detta var första försöket så jag har ställt in mig på att det kommer ta några månader att få till det nu med :) Men självklart vill och hoppas jag att det tog sig direkt.
Lycka till till dig med :)
Hade ägglossning vad jag vet och tror 20e feb ev 21e, hade oskyddat mys med gubben 18e å 19e..tänkte haft 20 å 21e också men ge sig fan på att äldsta sonen var vaken halva nätterna så gick ej... dock sen igår haft små rosa/rödaktiga flytningar men enbart när torkar mig på pappret, konstant lätt molvärk å illamående.
Tror ni att om man lyckades mysa idag att det skulle ge nån extra "chans" till ev graviditet eller e det "försent"??
Tänkte om nu ägget släppt i tisdags sen kväll pga dem där rosatrådaktiga på papret igår å idag..att kanske finns chans än.
Ska ha BIM 7/3 om cykeln förljer sitt vanliga spår.
Nu börjar den långa väntan för att se om blir om såf allet e jag på ÄL+1 eller ÄL+2 idag...
Hoppas många av oss plussar denna månaden!
Hade ägglossning vad jag vet och tror 20e feb ev 21e, hade oskyddat mys med gubben 18e å 19e..tänkte haft 20 å 21e också men ge sig fan på att äldsta sonen var vaken halva nätterna så gick ej... dock sen igår haft små rosa/rödaktiga flytningar men enbart när torkar mig på pappret, konstant lätt molvärk å illamående.
Tror ni att om man lyckades mysa idag att det skulle ge nån extra "chans" till ev graviditet eller e det "försent"??
Tänkte om nu ägget släppt i tisdags sen kväll pga dem där rosatrådaktiga på papret igår å idag..att kanske finns chans än.
Ska ha BIM 7/3 om cykeln förljer sitt vanliga spår.
Nu börjar den långa väntan för att se om blir om såf allet e jag på ÄL+1 eller ÄL+2 idag...
Hoppas många av oss plussar denna månaden!
Hej,
Om ägget släppte i tisdags skulle jag säga att det är försent nu. 1 dygn tror jag man säger att ägget klarar sig och spermier upp till fem dygn. Nåt sånt. Så sex några dagar före ägglossningen och en dag efter kan lyckas men efter det skulle jag säga att chansen är liten.
Men hade du ÄL igår så kör på idag, man vet aldrig:)
Ok men då får man hoppas på det bästa då.. för som sagt hade ju mys sön+mån..alltså 1 och 2 dagar innan nu ägget skulle släppt på tisdagen... jaja annars hoppas man på bättre tur nästa månad.
Tack för svaret :D
Nu börjar den där jobbiga delen av månaden då man bara ska gå och vänta och försöka att inte analysera nånting alltför mycket.
Enligt NC hade jag ÄL denna månad CD16, för mig alltså den 19/2. Förra månaden verkade det som att det var på CD15.
Jag och killen lyckades få till lyckade ligg med varandra CD11 och 12 och låg även på CD15, däremot ?kom? aldrig killen ordentligt då, men vem vet, en liten försats kanske slank ut?!
Fick aldrig några positiva LH-test denna månad heller trots test mellan CD9-16. Starkaste ökningen var på CD11, däremot ej fullt utslag
BIM blev dessutom framflyttad en dag nu och är istället den 3/3.
Jag blir inte riktigt klok på min kropp helt enkelt och om jag ens har en chans att bli gravid denna månad... känns som att vi kanske tajmade våra ligg lite fel eller vad tror ni?!
Bifogar bilden på min graf enligt NC.