• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Dimfrost

Uppdaterar listan utifrån min nya BIM

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

28/3 Jahaaja

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3

• Elsaida
    Dimfrost skrev 2018-02-26 09:50:33 följande:

Jag förstår ingenting just nu. Blir tokig på min kropp :-0

NC hade tidigare hittat min ÄL på CD16 (19/2) Nu har den flyttat den till att ÄL istället ska ha varit på CD18 (21/2). Fick inga positiva LH-test denna månad men hade starkast stegring mellan CD11-12.

BIM är framflyttad från 2/3 till 5/3.

Hur ska man tolka detta? Är definitivt avvikande för min cykel som annars brukar vara ganska så regelbunden gällande när NC uppskattar att jag ska ha ÄL och mens.

Hur ser din kurva ut?
  • joannac
    Dimfrost skrev 2018-02-26 09:50:33 följande:

Jag förstår ingenting just nu. Blir tokig på min kropp :-0

NC hade tidigare hittat min ÄL på CD16 (19/2) Nu har den flyttat den till att ÄL istället ska ha varit på CD18 (21/2). Fick inga positiva LH-test denna månad men hade starkast stegring mellan CD11-12.

BIM är framflyttad från 2/3 till 5/3.

Hur ska man tolka detta? Är definitivt avvikande för min cykel som annars brukar vara ganska så regelbunden gällande när NC uppskattar att jag ska ha ÄL och mens.

Blir också helt knäpp på min NC cykel den här månaden.. gick från att ha beräknad äl cd 18 till cd 10..

har dessutom haft jättetydliga (dock ej helt positiva) ältest 3 dagar i rad nu.. fattar ingenting
  • Iekba
    Jeex skrev 2018-02-25 12:38:24 följande:

Precis som du säger, teststrecket måste vara lika eller starkare för att vara positivt. Så din äl är säkert på g snart :) Vi kör varannan - var tredje dag ganska regelbundet under hela månaden.

Men i morse så var testet svagt. Blir ju tokig på det här! Kan man få en stegring från det jag visade på fotot till positivt på en dag? Är helt vilsen på det här. Har googlat en del men verkar ju vara så att man ska testa bara en gång om dagen? Förlåt för tusen frågor
  • Iekba
    sycamore skrev 2018-02-26 05:29:50 följande:

Det här med ÄL, det är väl olika för alla men när får ni ÄL-ont och när får ni flytningarna? Före, under eller efter ÄL? Jag har haft NC men när jag började uppmärksamma ?symtomen? så stirrar jag mig liksom blind och känner allt hela tiden typ :D

Verkar som att jag får flytningar en eller två dagar innan ägglossning sen så får jag ont i samband med ägglossning. Första månaden med ägglossningstest så lär mig en del om min ägglossning nu. Gör samma som du, man analyserar allt
  • Emhy89

BIM -8. Negativt vanligt test imorse (såkart) och besvikelsen är total (såklart).
    Svag mensvärk och smärta i ländryggen, hjärtklappning och lätt illamående består.

• Dimfrost
    Elsaida skrev 2018-02-26 10:13:09 följande:

Hur ser din kurva ut?

Såhär ser den ut nu för denna månad...

Min ÄL var förut utsatt på kurvan där mellan dag 15 och 17 men är nu flyttad till mellan 17 och 19.

• Dimfrost
    joannac skrev 2018-02-26 10:32:29 följande:

Blir också helt knäpp på min NC cykel den här månaden.. gick från att ha beräknad äl cd 18 till cd 10..

har dessutom haft jättetydliga (dock ej helt positiva) ältest 3 dagar i rad nu.. fattar ingenting

Konstigt. Vilken cd är du på nu och hur ser din kurva ut? Tänkte att det kanske varit nåt avvikande i din tempkurva. Om du har positiva tester nu så kanske det är nu du ska få ÄL

Har läst nånstans också att LH-tester ibland kan visa positivt vid graviditet men vet inte om det stämmer. Annars kanske det är nåt sånt för din del?

Tycker jag varit noga med mitt tempande osv. så förstår inte riktigt hur den får för sig att ändra ÄL-dag i efterhand. Kroppen är förvirrande
  • Elizai

Fick världens jäkla värk i tjejmagen nu för en stund sen, tippar på att det är mensvärken som börjat dra igång tyvärr. Har typ noll förhoppningsr att fet kommer plussa den här månaden, men jag försöker ha is i magen. Ska ju inte ha mens förrän på torsdag.

• Emhy89
    Elizai skrev 2018-02-26 11:37:45 följande:

Fick världens jäkla värk i tjejmagen nu för en stund sen, tippar på att det är mensvärken som börjat dra igång tyvärr. Har typ noll förhoppningsr att fet kommer plussa den här månaden, men jag försöker ha is i magen. Ska ju inte ha mens förrän på torsdag.

Samma här, haft mensvärk i mage och rygg sedan ett par dagar. Ska förhoppningsvis inte ha mens den 6/3. Hoppet sinar ju lite..
Svar på tråden BIM MARS 2018