• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • sycamore
    Lindsey77 skrev 2018-02-25 17:47:22 följande:

Det verkar som om varenda människa får ömma bröst vid graviditet. Jag har fyra barn. Provat att känna och knåda på brösten men aldrig varit med om att de varit ömma. Känns precis som vanligt. Konstigt? :)

Har varit gravid två gånger, ingen av gångerna hade jag nån aning om att jag var gravid förrän 1-2 veckor efter missad mens. Så jag kan nog säga samma, kände inget speciellt varken på brösten eller nåt annat. Andra gången hade jag bara lite molvärk i magen
  • Lindsey77
    sycamore skrev 2018-02-25 17:50:52 följande:
    Har varit gravid två gånger, ingen av gångerna hade jag nån aning om att jag var gravid förrän 1-2 veckor efter missad mens. Så jag kan nog säga samma, kände inget speciellt varken på brösten eller nåt annat. Andra gången hade jag bara lite molvärk i magen
    Att du klarar av att vänta såå länge på att testa!! :)

Mina symptom brukar inte komma förrän v 6-7. Känns som om det är många som får symtom tidigare. Senast jag var gravid kände jag några stickningar i magen, så jag tog ett gravtest som var positivt. Det var bara några sekunder, det var allt. Sen kände jag mig inte alls gravid... (det var min femte graviditet, slutade tyvärr i missfall).

Mina första symptom brukar vara kissnödig och hungrig. Dock aldrig före BIM.

Just nu känner jag inget som skulle tyda på graviditet. ÄL +10 imorgon, då blir det testa tidigt test! :)
  • MissElin93

Har antagligen äl+8 och jag inbillar mig någ rätt mycket tecken då ja blivit mer Anfådd (bara av att sjunga godnattvisor tex) illamående, åksjuk och kan absolut inte kolla telefonen i bilen vilket jag alltid kunnat samt blev otroligt sugen på skaldjur speciellt kräftor vilket va en craving med barn nr 1 och lite smått med barn nr 2 med!

• Annaalexandra95

Det här är min första månad med rosenrot och mensen var bara 4 dagar lång, normalt är den 6 dagar. Kan det ha påverkat mensen tro? :) Nu går jag bara och väntar på ÄL och det är så seeeegt!

• Emhy89
    bebislängtan25 skrev 2018-02-25 17:28:55 följande:
    Jag vet inte fakiskt, alla är ju olika också. Hur brukar det vara med PMS för dig i vanliga fall? Brukar du känna av den? Jag blir så frustrerad för alla symptom på graviditet är ju samma som PMS och mens :( så jobbigt!
    Ja, alltså jag brukar få ont i rygg och mage men inte förrän ungefär två dagar innan mens. Nu är det 9 dagar kvar. Och såhär gråtig brukar jag inte vara, å andra sidan är jag väldigt trött så det kan ju vara därför också.

PMS-symptom som kan vara gravsymptom i kombination med att jag både letar symptom samtidigt som jag inte vill lura mig själv. Inte konstigt att man blir knäpp =D

När ska du testa, tro?
  • joannaq
    Cupidi skrev 2018-02-25 16:49:57 följande:

Hjälp!

Jag tog ett RFSU testa tidigt test (BIM-5 eller -6 tror jag, jag vet, det var lite väl tidigt kanske? BIM är 1/3).

Då fick jag resultatet enligt bilden. Ett tag trodde jag att det var ett streck (lycklig men skeptisk till att det verkligen var ett +). Så jag väntade till imorse och gjorde ett likadant test igen då, men då var det negativt.

Kan det ha varit felaktig manövrering av det första testet...? :(

Ser det ut som ett spökstreck eller är det ett plus?

Åh jag behöver hjälp...har inte passerat BIM än men blev lite nedslagen av det negativa testet imorse. Berätta gärna vad ni tror.

Ser ut som ett plus i mina ögon :) Va kul grattis :))
  • Cupidi
    joannaq skrev 2018-02-25 18:33:03 följande:

Ser ut som ett plus i mina ögon :) Va kul grattis :))

Vågar knappt säga tack, hihi. Jag ska vänta in BIM och göra ett till test. Än kan väl de där tidiga testerna ge falska utslag...?

Men jag hoppas!! :)
  • joannac
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:
    På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3
    åh, stort grattis!! hoppas också på plus och att vi ses i bf november!
  • joannaq
    Cupidi skrev 2018-02-25 18:37:34 följande:

Vågar knappt säga tack, hihi. Jag ska vänta in BIM och göra ett till test. Än kan väl de där tidiga testerna ge falska utslag...?

Men jag hoppas!! :)

De borde inte ge falska svar om det är positivt kan man tycka :)) Att det blir ett falskt negativt har man ju hört om mer :)
  • Mrs-A

Hej på er alla! Då hoppar jag in här...

Mitt och mannens 15 försök...

Bim 6/3

Vad jag har känt :

Ägglossning - 19/2 ( ägglossnings test )

18:e fick jag en liten blödning som höll sig till 20:e ( ljus rosa )

-Jag har sedan den 1 vecka varit väldigt trött och orklös, ledsen och allmänt nedstämd.

-Molnvärk ( nästan hela tiden )

-Huvudvärk ( till och från )

-Illamående ( innan jag äter )

-Halsbränna ( nästan hela tiden )

-Och så har jag även fått väldigt tydliga ådror på brösten! ( märkte detta för 2 dagar sedan )

-Känner även ett typ pirrande i muffen ( hela tiden )

-lös i magen ( varje dag )

-och så klarar jag inte ens av att dricka en hel kopp kaffe på morgonen ( är en riktig kaffe älskare )

Jag vågar verkligen inte hoppas... men kanske ger oss det 15:e försöket tur...?

Svar på tråden BIM MARS 2018