BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Vet inte om jag kommer ihåg fel men efter äl brukar min tapp vara typ helt stängd men nu på äl+4 känner jag fortfarande öppningen bra. Någon med samma erfarenheter?
Regnkappa- grattis!!
Jag ser tyvärr inga bilder från mobilen, så jah ser inte era tester.
Men spännande att det är dags för många att börja testa nu!!
Jag är på äl +7 och känner efter alldeles för mkt. Ömma bröst ( men tränade igår och gjorde en massa armhävningar, så det kan vara det...). Lättretlig ( vilket tyvärr hittills har varit ett tydligt symptom för mig ) och sekretion från ena bröstet.
Ordentligt illamående imorse, men det kan också vara vad som helst. Jag brukar vara ganska rationell, men nu blir jag helt besatt av detta.
Har också en massa tester hemma, så jag börjar testa veckan som kommer.
Håller tummarna för er alla <3
Jag kom på för en stund sen att jag borde ha ett gammalt gravtest hemma, vet att jag såg de senast i oktober när vi flyttade men kan inte hitta det nu ???? har letat som en galning. Sjukt frustrerande.. annars måste jag vänta tills på tisdag eller onsdag när mina beställda test kommer.
Hej tjejer ????
ok att jag joinar här?
jag slutade med p-piller och har tror att jag ska ha min 2 mens efter pillerstopp.
har haft el och har bim 8 mars.
Vi vill o hoppas på en tjej då vi har 3 pojkar som är 6,4,2 år.
har ni hört nått som ökar chanserna till att baka flicka? jag läste nån stans att ph halten kan spela roll så jag tänkte pröva tranbärskapslar, magnesium skulle vara bra och nått mer. köpt el tester o gravtester snart kommer testjävulen i mig
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai
2/3 Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun,
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL
4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018
5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A
7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08
9/3 Josiesh
10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1
12/3 Lillefiddelin, joannac
13/3- maria1992
14/3 - H0nd3ndär
17/3 - YaseminL, Anonym1891
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
21/3 Litenoliv92
22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote
28/3 Jahaaja
1/4 Nicciz
Vi som har plussat :
24/2 carnations (BIM 1/3)
Mrs-A: ja det är klart att alla reagerar olika.
Ja det är vårt första vi försöker få till. Hoppas verklige det är vår tur nu!
SofiaS95: jag är nu på Äl +5
Har kännt på min tapp igenom typ hela dagen och oj vad den ändrades fort. I morse och på dagen var den lågt placerad, hård och öppen. På eftermiddagen hade den ändrats men fortfarande lågt placerad, nu var den mjuk och mer stängd än tidigare och fuktigt typ vattnig. Hoppas det tyder på något bra ;)
Har läst att tappen aldrig stängs helt så du inte känner hålet. Så den kommer alltid vara öppen typ. Men man kanske måste lära känna mellan öppen och lite mer stängd. Eller vad vet jag haha! Det är en hel vetenskap bakom den där tappen!
Skogsmamman3: läste någonstans att om man vill öka chanserna för en tjej så ska man ligga några dagar innan ägglossning, samt köra på den klassiska ställningen. Det är för att tjejspermier är typ söligare på att simma men dom lever längre. Så dom kommer då ligga och vänta medans pojkpermierna hinner dö innan ägget kommer.
Ställningen baserades på samma teori och det gör det svårare för pojkpermierna att hinna in så fort. Så tjejerna också har en chans.
Då ska du alltså undvika att ligga på själva ägglossningsdagen samt dagen efter.
Åsele: det har jag oxå läst. hade sex 17:e och 22:e asså el dagen så jag hoppas att det kan bli nått. har väldigt lätt för att bli gravid
Mrs-A: ja det är klart att alla reagerar olika.
Ja det är vårt första vi försöker få till. Hoppas verklige det är vår tur nu!
SofiaS95: jag är nu på Äl +5
Har kännt på min tapp igenom typ hela dagen och oj vad den ändrades fort. I morse och på dagen var den lågt placerad, hård och öppen. På eftermiddagen hade den ändrats men fortfarande lågt placerad, nu var den mjuk och mer stängd än tidigare och fuktigt typ vattnig. Hoppas det tyder på något bra ;)
Har läst att tappen aldrig stängs helt så du inte känner hålet. Så den kommer alltid vara öppen typ. Men man kanske måste lära känna mellan öppen och lite mer stängd. Eller vad vet jag haha! Det är en hel vetenskap bakom den där tappen!
Tempar, ligger på äl+7-8 och har inte riktigt liks hög temp nu efter äl som jag brukar ha, men så hög attsom jag vet att äl varit. Dessutom sjukt ömma bröstvårtor vilket bekräftar att äl varit :) Dock känns de ömmare nu än normalt efter äl, men det kan säkert variera. Om de fortsätter såhär senare börjar jag misstänka graviditet, men det är några dagar tills dess.