• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • MaalinJ
    TouchOfRed skrev 2018-02-25 22:42:32 följande:

Det verkar som att min ÄL uteblir denna månaden. Borde haft ÄL för 4-5 dagar sedan men alla ÄL tester sen förra söndagen visar neg...:(

Suck fattar inte varför det ska vara så himla svårt att bli gravid?! Trodde ändå det skulle gå lättare med nr 2...

Jag hade troligtvis heller inte äl den här månaden. Vi har testat varje dag å nu är det för sent för den att komma. Så tråkigt.. Speciellt med tanke på att nu i februari va första gången på 6 månader som jag fick min mens.

Hoppas att vi får äl i mars!
  • sycamore

Det här med ÄL, det är väl olika för alla men när får ni ÄL-ont och när får ni flytningarna? Före, under eller efter ÄL? Jag har haft NC men när jag började uppmärksamma ?symtomen? så stirrar jag mig liksom blind och känner allt hela tiden typ :D

• Lindsey77

ÄL +10 och jättenegativt testa tidigt test idag. :( Men chansen finns ju kvar, kan vara för tidigt att testa...

• Lebbmusen

Med de andra två barnen plussade jag på ÄL+12. Så visst testade jag idag...med negativt resultat :(

Känns som förra månaden och då va jag gravid (men fick mf). Hoppas hoppas.

Blir så irriterad på mig själv att jag inte kan hålla mig till BIM. Denna besvikelse är ju verkligen inte rolig. Och rent idiotisk om man tar ut en sorg i förskott liksom.

Måtte vi få mängder av plus!!

• Baraentilligen

Äl+9/10 idag. Femte dagen med superömma bröstvårtor! Vaknade av dem inatt och tänkte "okej, jag är gravid", men nu på morgonen är jag inte lika optimistisk. Mina bröstvårtor ömmar alltid efter äl men det brukar vara som värst ca äl+7 och sen snabbt avta. Så här ont brukar jag ha max 2-3 dagar! Alla andra gånger det hållit i sig såhär har jag varit gravid. Gissa någon har lite förhoppningar här... Bara att hålla tummarna att mensen håller dig borta nu då. Har ett test hemma (någonstans...) men det är inte så känsligt så måste vänta ännu tills mensen är sen. Men den borde komma om 2-3 dagar, med en spotting dag innan dess. Spännande!!

• Regnkappa
    Baraentilligen skrev 2018-02-26 07:02:56 följande:

Äl+9/10 idag. Femte dagen med superömma bröstvårtor! Vaknade av dem inatt och tänkte "okej, jag är gravid", men nu på morgonen är jag inte lika optimistisk. Mina bröstvårtor ömmar alltid efter äl men det brukar vara som värst ca äl+7 och sen snabbt avta. Så här ont brukar jag ha max 2-3 dagar! Alla andra gånger det hållit i sig såhär har jag varit gravid. Gissa någon har lite förhoppningar här... Bara att hålla tummarna att mensen håller dig borta nu då. Har ett test hemma (någonstans...) men det är inte så känsligt så måste vänta ännu tills mensen är sen. Men den borde komma om 2-3 dagar, med en spotting dag innan dess. Spännande!!

Jag har precis samma! Äl+9 och igår morse började mina bröst liksom kännas men inte direkt göra ont. Tänkte att jag inbillade mig men under kvällen blev det mer och idag är de sååå ömma. Har bara haft det såhär när jag har varit gravid. Vaknade imorse och bara känner på mig att jag är på smällen. Hoppas för både dig och mig!
  • sofiaaaaaa

Hej! Jag är på ÄL +6/7 (oklart om jag ens hade ngn ÄL, eftersom jag inte fick ngt utslag på stickorna :/). Jag känner ingenting. Hade ömma bröstvårtor 2 dgr och molvärk men nu inte mer än yttepytte molvärk. Hade mkt mkt mer förra månaden men då var jag ju inte gravid. Så även om jag har noll förhoppning så finns de ändå lite som tänker att det kanske är ngt ändå bara för att jag inget känner, haha, vad man håller på. Vad som däremot är skillnad är att jag inte fått några spottings än och de har jag alltid varje månad samma tid och i typ mer än en vecka. Har denna månad tagit b komplex. Så kan rekommendera alla som har spottings (asså mer än 2-3 dgr vid mens) att äta det. Så skönt att slippa!

• bebislängtan25

Känner mig så svullen och öm överallt. Tog ett test imorse och det var jättenegativt, men jag vet inte om jag testat för tidigt. Hade positivt ÄL-test den 18e, NC hittade min ägglossning den 20e och om min ÄL var den 20e så är jag på ÄL+6 ju :/ Sen säger NC att jag ska ha mens den 4e och en annan app säger den 5e. Känns som att det är lika bra och bara vänta och se om tant röd kommer eller inte och testa efter helgen i så fall :( Fortfarande ömma bröst, stickande känsla i magen och huvudvärk varje dag. Samt att jag har humörsvängningar som är hemska. Tror inte alls jag är gravid längre :(

Försökt med första sedan oktober -17
  • Dimfrost

Jag förstår ingenting just nu. Blir tokig på min kropp :-0

NC hade tidigare hittat min ÄL på CD16 (19/2) Nu har den flyttat den till att ÄL istället ska ha varit på CD18 (21/2). Fick inga positiva LH-test denna månad men hade starkast stegring mellan CD11-12.

BIM är framflyttad från 2/3 till 5/3.

Hur ska man tolka detta? Är definitivt avvikande för min cykel som annars brukar vara ganska så regelbunden gällande när NC uppskattar att jag ska ha ÄL och mens.

Svar på tråden BIM MARS 2018