• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Glad
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-27 08:45:30 följande:

Hej! Om du hade ÄL 15/2, e du säker på att du ska ha mens 4/3? Brukar ju vara 14 dgr efter ÄL man får mens, enligt barnmorskor. Mina spottings brukar se ut så innan mens. Har också fått idag och ska ha mens på sön. Känns helt hopplöst nu :(

Hej, tack för sitt svar!!

Enligt barnmorskor har jag faktiskt aldrig hört. Men det är ju beroende på hur menscykeln ser ut och hur lång den är. Jag har aldrig fått spottings förut heller, brukar få. En liten blödning och sen nästa som kommer under dagen är mega blodig och så håller det på i 3-4 dagar. Blir så förvirrad
  • Asale

På söndag är jag på Äl+12 det borde väl vara en bra tid att testa? Eller ska jag vänta ännu längre? Jag tänker om det finns något där inne så borde det väl synas Äl +12, Eller har jag fel?

Vad tror ni?

• sofiaaaaaa
    Glad skrev 2018-02-27 10:54:05 följande:

Hej, tack för sitt svar!!

Enligt barnmorskor har jag faktiskt aldrig hört. Men det är ju beroende på hur menscykeln ser ut och hur lång den är. Jag har aldrig fått spottings förut heller, brukar få. En liten blödning och sen nästa som kommer under dagen är mega blodig och så håller det på i 3-4 dagar. Blir så förvirrad

Ja nä jag har hört ngt om att det kan skilja sig med dagar från mens till ÄL men aldrig från ÄL till mens. Men det känns ju som det borde va väldigt individuellt. Men om du aldrig har haft det förut verkar det ju positivt! Jag har det varje månad men hos mig brukar de börja över en vecka innan BIM. Så jag får vara glad att det bara är några dagar innan denna gång :/.

Jag håller tummarna för oss :)
  • Qwalite

Jag har bim 5/3. Har tempat och min kurva är hittills exakt likadan som den var när jag var gravid senast.

Har inga symptom öht förutom att jah drömmer varje natt att jag är gravid - att min mage växer, jag får värkar, ska föda osv ????

• joannac
    Asale skrev 2018-02-27 11:03:23 följande:

På söndag är jag på Äl+12 det borde väl vara en bra tid att testa? Eller ska jag vänta ännu längre? Jag tänker om det finns något där inne så borde det väl synas Äl +12, Eller har jag fel?

Vad tror ni?

prova och testa :) för vissa ger det utslag tidigare och för många inte förrän på bim eller tillomed senare än bim. 1v efter bim har jag hört att det är ish 97% säkert resultat. Om inte mensen kikat in tidigare vill säga :) 
    Jag tänkte att jag skulle testa vid bim igen på lördag. fick negativt idag äl+13

när har du bim?

Lycka till!
  • bastamamman1
    Qwalite skrev 2018-02-27 11:13:21 följande:

Jag har bim 5/3. Har tempat och min kurva är hittills exakt likadan som den var när jag var gravid senast.

Har inga symptom öht förutom att jah drömmer varje natt att jag är gravid - att min mage växer, jag får värkar, ska föda osv ????

verkar vanligt att man drömmer att man är gravid när man är det. Du är det säkert!
  • joannac
    bastamamman1 skrev 2018-02-27 12:14:31 följande:
    verkar vanligt att man drömmer att man är gravid när man är det. Du är det säkert!
    Qwalite skrev 2018-02-27 11:13:21 följande:

drömde att jag testade positivt häromnatten och natten efter att min kompis va gravid.. så skumt då hon inte ens försöker skaffa barn riktigt än ;) kanske önsketänkande av mig att vi skulle bli gravida samtidigt, haha. sånt kan ju säkert också påverka drömmarna. 

lycka till!

• Bambi91

Haha jag har också drömt att jag testat positivt, i förrgår natt vakna jag o somna om 3 gånger o alla gånger jag somna om drömde jag att jag testa positivt! O igår natt drömde jag att jag var gravid ist, Haha! Magen har känts lite konstig, känns som det händer något därinne men känns också som inbillning. Vaknar om nätterna och inbillar mig att brösten känns klumpigare och mer i vägen men sen när jag går upp på morgonen är de helt normala, sån inbillning! Haha! Hade positivt ÄL-test 18:e, så borde haft ägglossning ngn dag efter det om jag nu hade ägglossning(tempar inte än), tagit vanlig grevtest men visar såklart neg, sugen på att köpa ett early-test, men vet inte, har några billiga grav-test kvar så är knäpp o tänker ta de resten av veckan, sen har jag digitalt clearblue som jag tänkte ta närmare BIM(5:e), får se hur jag lyckas hålla mig:D önskar så att alla här inne blir gravida, håller massa tummar för oss :D

• Hepphopp

Hej!

Har följt denna tråd länge!

Planerar att skaffa ett syskon till vår grabb på 10 mån.

Blir dock galen!!

Hade mens 10-14 januari och testade pos med äl-sticka den 21 och 21 jan. Tyvärr kom mensen i feb 6-11. Har alltid haft regelbunden mens och då jag fick pos på äl mitt i cykeln så tänkte jag att det är väl där den ligger. Men denna månad fick jag aldrig utslag runt då jag trodde.. tog dock ett vävnadsprov den 14 feb och har haft ?mensvärk? sedan dess.. kan det ha påverkat ägglossningen? Fick utslag på äl idag!! Bara 8 dagar kvar till förväntad mens. Fattar ingenting!! ???? kan ägglossningen komma hur som helst eller ligger sen alltid 14 dagar innan nästa mens? Isf blir ju mars mensen sen.. så tråkigt när man verkligen vill något så mycket:(

• Asale

Bastamamman1: jag drömde att min man sa till mig att han inte älskade mig någon mera. Och jag sa " jag är ju gravid mdd ditt barn! här ska du gå och göra mig gravid och så säger du för fan att du inte älskar mig nå mer!!" Hahaha jag berättade min dröm till honom och han sa "men nej så får du inte drömma, jag älskar dig jätte mycket!"

Joannac: jag vet inte riktigt när jag har min mens då jag har haft väääldigt oregelbunden mens flera gånger nu. Alltså den har typ hoppat flera månader ibland... Men jag brukar försöka räkna 28 dagar för tidigare var det 28 dagar.

Men nu vet jag inte riktig. Fick ju en ägglossningsspruta den 20/2 För tydligen så ägglossade jag inte. Så nu hoppas jag det är därför jag inte blivit gravid tidigare. Och att det tar sig nu!

Hoppas vi pusslar tids nog!

Har i alla fall haft värk i ländryggen samt vid livmodern idag. Hoppas hoppas!

Svar på tråden BIM MARS 2018