BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Då har man varit hos gyn och fått konstaterat att jag har PCO på en äggstock, var ett jättefint pärlband på ultraljudet. Blir dock ingen medicinering utan det blir hjälp av dietist, då jag är överviktig, och förhoppningsvis kan jag genom att gå ner i vikt bli gravid snart. Tog även blodprover så får väl se vad de säger. Är så deppig över att det är såhär, men har väl samtidigt till viss del vetat att det är vikten som krånglar till det.
Haha jag har också drömt att jag testat positivt, i förrgår natt vakna jag o somna om 3 gånger o alla gånger jag somna om drömde jag att jag testa positivt! O igår natt drömde jag att jag var gravid ist, Haha! Magen har känts lite konstig, känns som det händer något därinne men känns också som inbillning. Vaknar om nätterna och inbillar mig att brösten känns klumpigare och mer i vägen men sen när jag går upp på morgonen är de helt normala, sån inbillning! Haha! Hade positivt ÄL-test 18:e, så borde haft ägglossning ngn dag efter det om jag nu hade ägglossning(tempar inte än), tagit vanlig grevtest men visar såklart neg, sugen på att köpa ett early-test, men vet inte, har några billiga grav-test kvar så är knäpp o tänker ta de resten av veckan, sen har jag digitalt clearblue som jag tänkte ta närmare BIM(5:e), får se hur jag lyckas hålla mig:D önskar så att alla här inne blir gravida, håller massa tummar för oss :D
drömde att jag testade positivt häromnatten och natten efter att min kompis va gravid.. så skumt då hon inte ens försöker skaffa barn riktigt än ;) kanske önsketänkande av mig att vi skulle bli gravida samtidigt, haha. sånt kan ju säkert också påverka drömmarna.
lycka till!
Bastamamman1: jag drömde att min man sa till mig att han inte älskade mig någon mera. Och jag sa " jag är ju gravid mdd ditt barn! här ska du gå och göra mig gravid och så säger du för fan att du inte älskar mig nå mer!!" Hahaha jag berättade min dröm till honom och han sa "men nej så får du inte drömma, jag älskar dig jätte mycket!"
Joannac: jag vet inte riktigt när jag har min mens då jag har haft väääldigt oregelbunden mens flera gånger nu. Alltså den har typ hoppat flera månader ibland... Men jag brukar försöka räkna 28 dagar för tidigare var det 28 dagar.
Men nu vet jag inte riktig. Fick ju en ägglossningsspruta den 20/2 För tydligen så ägglossade jag inte. Så nu hoppas jag det är därför jag inte blivit gravid tidigare. Och att det tar sig nu!
Hoppas vi pusslar tids nog!
Har i alla fall haft värk i ländryggen samt vid livmodern idag. Hoppas hoppas!
Bastamamman1: haha man kan ju alltid hoppas på det ;)
haha asså man vill ju inte vara den som inbillar sig saker men man kan ju fan inte låta blir ibland.
mina bröst är lite större och ganska svullna, liksom spänstigare typ. men somsagt ytterligare en sak jag ibland, inte alltid, får innan mens.
kunde det inte vart olika symtom så skulle allt va mycket lättare, haha.
till och med min kille är nere i göra barn bubblan, och beskrev det som slöseri när han inte kom i mig. så jäkla söt, haha.
vi har bim så jäkla nära varandra, hoppas vi plussar samtidigt. och att alla andra i gruppen plussar!
känns så skönt att kunna skriva av sig här när vi inte är öppen utåt vänner och familj med att vi försöker.
hade väll tjatat hål i huvudet på sambon vid detta laget annars ;)
kram på er!!
Läste precis detta
"Vita flytningar kan även vara ett tecken på att du är gravid. Typiska flytningar i samband med graviditet är tunna mjölkaktiga flytningar med mild doft. Sekretet är ofta klart i färgen, men när utsöndras utanför kroppen ser vätskan vit ut. Det är ganska vanligt att flytningarna ökar under gravidteten, över 40% av alla gravida upplever en ökning av flytningar under graviditeten."
Jag brukar vid denna tid efter Äl inte ha flytningar eller om jag har det så är dom vita ofertila flytningar alltså jätte tjocka. Idag och typ hela denna tid så har jag ganska bra med flytningar, genomskinliga/klar med lite mjölkaktiga inslag *ler lite förundrat*
Haha ska nog låta bli att läsa för då blir man så där knäpp igen! Ska nog bara hålla mig till den här sidan och inte " vandra vidare vidare längre in i skogen" haha
Ingen som vet? :(
Känns ju som att om jag har ägglossning idag och bara 8 dagar kvar till mens att ägget inte kommer hinna fästa innan mensen kommer :( mensen skjuts inte fram då?
Har så dålig koll på detta och blev så paff när jag fick pos på äl-stickan idag. Hade ju äl enligt appar och tidigare månader äl för en vecka sedan.. :(
Så typiskt
Ingen som vet? :(
Känns ju som att om jag har ägglossning idag och bara 8 dagar kvar till mens att ägget inte kommer hinna fästa innan mensen kommer :( mensen skjuts inte fram då?
Har så dålig koll på detta och blev så paff när jag fick pos på äl-stickan idag. Hade ju äl enligt appar och tidigare månader äl för en vecka sedan.. :(
Så typiskt