BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Jag testade positivt igår!!!Bim 3/3 efter ivf. Men kunde inte låta bli då jag har så mycket symtom (illamående, trött, febrig och känslig) kan inte tro att det är sant efter två års försök för syskon.
Det här vet säkert de flesta av er, men jag var osäker på hur det var.. nu vet jag iaf att om vi inte lyckas bli gravida efter ett års försök så måste vi gå till privat vårdgivare pga har ett barn redan.
Känns som att det både lättar och känns tungt. Vi kommer bara köra på och blir det så blir det, vi kommer inte börja med utredningar osv. Men.. hoppas förstås på att det ska ta sig nu i mars, försök 8!
Grattis nkpg84!!
Äl+10-11 (fortfarande;)). Superömma bröstvårtor fortfarande och illamående till kvällen. Borde enligt senaste cyklar ha börjat småblöda idag, men ingenting. Bim imorgon eller torsdag. Så spännande! Men vågar inte riktigt hoppas ännu...
Jag som var så lugn kring Äl och tänkte att denna månad ska jag kunna hålla mig lugn hela cykeln ut och inte börja analysera. Har trott så många gånger att jag är gravid. Nå nu på äl +6 sitter jag som en tok och analyserar och hajar till varje gång jag känner av lite i magen. Visst har jag känt av ilningar och molvärk i magen idag men det gör jag varje cykel så varför kan man inte bara tagga ner en aning! Vilken tur att det blir en resa i morgon så slipper jag kanske att analysera 24 timmar i dygnet ;)
Nkpg84- åh vad härligt! Stort grattis!!!
Ni som testat neg tidigt-
Min första grav testade jag neg BIM-7,6,5,4 och sedan pos from BIM -3.
Med tvåan testade jag pos BIM -2 men före det neg och samma sak med trean.
Dock blir jag ändå besviken jag med. Testade neg idag på BIM -5.
Men chansen finns absolut kvar för oss!
Läste att om man är 38 som jag snart är är chansen att bli gravid om man prickar äl bara 10%. Den siffran är lite knäckande.
Har haft lätt att bli gravid tidigare, men sist var jag 4 år yngre.
Jag vill så gärna se era bilder på testerna, men får inte upp några bilder alls från mobilen. Får ngn annan det?
Vet ngn hur man ska göra för att se?
Tack hörni! :)
Lycka till Sycamore. Vet verkligen hur det är med försök efter försök.
Vi velade kring hur vi skulle göra men för oss blev allt så mycket lättare när vi tog kontakt med en klinik och på en knapp månad var utredningen klar och ivf:en igång. Det var liksom skönt att sluta försöka och låta någon annan hjälpa oss.
Det här vet säkert de flesta av er, men jag var osäker på hur det var.. nu vet jag iaf att om vi inte lyckas bli gravida efter ett års försök så måste vi gå till privat vårdgivare pga har ett barn redan.
Känns som att det både lättar och känns tungt. Vi kommer bara köra på och blir det så blir det, vi kommer inte börja med utredningar osv. Men.. hoppas förstås på att det ska ta sig nu i mars, försök 8!
Nkpg84- åh vad härligt! Stort grattis!!!
Ni som testat neg tidigt-
Min första grav testade jag neg BIM-7,6,5,4 och sedan pos from BIM -3.
Med tvåan testade jag pos BIM -2 men före det neg och samma sak med trean.
Dock blir jag ändå besviken jag med. Testade neg idag på BIM -5.
Men chansen finns absolut kvar för oss!
Läste att om man är 38 som jag snart är är chansen att bli gravid om man prickar äl bara 10%. Den siffran är lite knäckande.
Har haft lätt att bli gravid tidigare, men sist var jag 4 år yngre.
Jag vill så gärna se era bilder på testerna, men får inte upp några bilder alls från mobilen. Får ngn annan det?
Vet ngn hur man ska göra för att se?
Hej! :) Skulle behöva er hjälp med en grej :)
Jag tog ut min p-stav den 5e februari, två dagar efter började jag blöda o de höll i sig i 4 dagar.
Behöver nu räkna ut min ÄL för att senare kunna räkna ut nästa BIM.
Ska jag räkna ca 14 dagar efter den blödningen då? Eller från mensen jag hade innan jag tog ut p-staven?
Kan tilläggas att jag har haft mens under tiden jag haft p-staven, dock lite oregelbundet.
Missade jag ägglossningen eller fick jag ingen ägglossning? Förstår inte? Om jag fick ägglossning så när var den isåfall? Tog testen på morgonen alla dagar.