• smurf11

Någon mer som ruvar?

Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

Vilken dag ruvar ni på?

Känner ni något?

Hur många celler har era/ert ägg?

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • zuces
    smurf11 skrev 2018-02-04 12:46:27 följande:

Syndes det inget nu när du testat? Det kan väl finnas kvar hcg av ägglossningssprutan i upp till en vecka 10 dagar!

Jag brukar testa mycket och tidigt både med graviditetstest och ältest, men inte denna gången.

Men får du plus nu, så vet du iallafall att det inte beror på ägglossningssprutan.

Tyckte mig se en svag skugga igår men det va exakt samma igår och inte starkare. Så det är ingenting, inget har synts än.. kommer iallafall inte testa mer nu för jag insåg hur ledsen jag blir.
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-04 12:04:03 följande:

Asså jag är ju så dum. Jag testade igår ruvardag 7 och idag ruvardag 8. Ruvar på en tvådagars så det är ju fööör tidigt men ändå känner jag att det inte funkat nu..

Nu ska jag inte testa något mer förrän slutet på nästa vecka. Detta är bara dumt mot en själv. TJUVTESTA inte gott folk!

Va inte så hård mot dig själv det är verkligen inte lätt att låta bli!

Du testade dock alldeles för tidigt med 2 dagars på ruvardag 7/8 ,kanske med en blasto kan testa så tidigt.

Hur tidigt kan man få plus med respektive dagars embryon? Tror har googlat att med 5dagars kanske rd 6/9 som tidigast?
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-04 12:36:44 följande:
    Första gången blev avbrutet för äggen hade redan släppt. Andra blev det bara ett ägg ock de befruktades men delade sig inte.

Så det är första gången jag ruvar.
    För mig är det första gången över huvudtaget. Glad att vi fick ut ägg som blev befruktade. Fick tillbaka båda som blev befruktade och delade sig som de skulle.
    Nervöst med ruvningen
  • smurf11
    zuces skrev 2018-02-04 13:00:54 följande:

Exakt samma idag*

Jag men det finns god chans för dig till ett plus fortfarande. Det du såg var kanske från Ägglossningssprutan. Sedan tycker inte jag att strecket brukar bli starkt så fort, inte på mig iaf. Vi hoppas på att vi alla lyckas, fast man är ju så klart lite negativ redan. Nej, vi måste tro på det, hur ska det annars lyckas!
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:16:31 följande:

Du testade dock alldeles för tidigt med 2 dagars på ruvardag 7/8 ,kanske med en blasto kan testa så tidigt.

Hur tidigt kan man få plus med respektive dagars embryon? Tror har googlat att med 5dagars kanske rd 6/9 som tidigast?
    Jag fick plus på ruvardag 5 med blasto.
  • Tiinuli

Jag ska på min väninnans första barns dop nästa söndag men eftersom hon bor i Finland så åker dit redan på fredag och hjälper till med lillen :) är meningen. Jag är kluven om ska testa innan eller efter jag varit där... vill va där för henne och inte älta mitt tillstånd utan den helgen ska va för henne och hennes son <3 men skulle så gärna vilja berätta om är gravid men vågar inte kanske testa innan om det är minus för då kommer bara vara ledsen kanske? Uh vad ska göra... dock får jag blödning nästa vecka så kommer ta ett test oavsett, har bim 6.2 så få se.

• Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-04 13:20:00 följande:

Jag fick plus på ruvardag 5 med blasto.

På riktigt , så tidigt :)

Kanske vågar testa i morgon? Fast har dock inga sånna tecken på graviditet...
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:16:31 följande:

Följer en engelsk beskrivning dag för dag och de menar på att eventuell implantering avslutades igår och idag börjar hcg produceras i mitt fall. Ruvardag 8 alltså. Och att på ruvardag 11 borde det va tillräckligt för att mäta men även om det skulle visa sig vara negativt så kan det vara falskt negativt.

Detta gäller 2 dagars embryo.
Svar på tråden Någon mer som ruvar?