• smurf11

Någon mer som ruvar?

Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

Vilken dag ruvar ni på?

Känner ni något?

Hur många celler har era/ert ägg?

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-04 14:39:55 följande:
    På torsdag. Ska nog testa då. Tack för peppningen men jag ställer in mig på att det inte funkat så behöver jag inte bli så besviken igen <3
    Ja säkrast är nog att vänta till bim iaf. Håller alla tummar och tår för dig :)
  • pajas77

jag är på ruvaradag 11 . gjorde återföring på färskt embryo som var tvådagars med 6 celler. är 40 år och detta är våran andra ivf och våran femte återföring . har crinone denna gång och mår mycket bättre på det än på lutinus som var hemska symptom.  nu har jag mest klåda på fötter och händer och det hade jag den gången det tog sig ochså , men man vet aldrig. mår lite illatill och från men det är ju troligtvis crinonen. hoppas ni andra ruvare mår bra och att det blir två streck på stickan :) jobbig väntan

• Linsi

När jag tog sista lutinus-tabletten för dagen såg jag lite blod på införingsstickan. Blev så nervös - springer på toan stup i kvarten. Men det har inget kommit mer blod, inte heller när jag torkar mig.

Nu håller jag tummarna för att det bara är lite sköra slemhinnor.

Någon som har varit med om liknande?

• smurf11

Nej det har jag inte varit med om. Vi får hoppas att det inte är något att oroa sig för! <3

• Tiinuli

När får man sin mens om ivf har inte lyckats? Alltså när kan man förvänta sig att mensen kommer?

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 23:34:43 följande:

När får man sin mens om ivf har inte lyckats? Alltså när kan man förvänta sig att mensen kommer?

Har ingen egen erfarenhet men har läst att antingen kommer den som vanligt 14 dagar efter ägglossning eller så kommer den någon dag efter man slutat med lutinus, om man får lutinus.
  • macksan
    Linsi skrev 2018-02-04 20:57:10 följande:

När jag tog sista lutinus-tabletten för dagen såg jag lite blod på införingsstickan. Blev så nervös - springer på toan stup i kvarten. Men det har inget kommit mer blod, inte heller när jag torkar mig.

Nu håller jag tummarna för att det bara är lite sköra slemhinnor.

Någon som har varit med om liknande?

Inte precis samma men när jag blev gravid med min som så fick jag typ röd-brun-rosa flytningar i flera dagar varje gång jag gick på toa.
  • Linsi

Skönt att veta att det kan gå vägen iaf.

Inget blod under natten eller på införingsstickan nu imorse heller.

Liten lättnad för stunden.

• smurf11

Vad skönt att det bara var det lilla blodet igår. För visst kan slemhinnor bli sköra av Lutinus? Jag börjar bli orolig för att det närmar sig testdag nu och jag känner inget i bröst, mage elller något annat. Jag hade huvudvärk ledad och söndag alltså rd 9 och rd 10.

Känner ni andra något?

• Linsi

Vi ligger så lika i tiden och så lika i symtomen, dvs inga. Och vi har haft huvudvärk samma dagar. Börjar bli lite nervös inför testdagen. Samtidigt går man som på nålar nu varje gång man går på toaletten. Man vill verkligen inte se något blod nu.
    Jag har bim idag eller imorgon. Beror lite på, min ägglossning med ovritelle ligger en dag efter min naturliga cykel (om den nu är kvar...)
    15 dagar efter ÄP och ruvardag 12 idag.

Vilken dag ligger er testdag?
    Jag har lör 10/2 dvs rd17.

Svar på tråden Någon mer som ruvar?