• smurf11

Någon mer som ruvar?

Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

Vilken dag ruvar ni på?

Känner ni något?

Hur många celler har era/ert ägg?

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 00:15:26 följande:

Nu på ruvardag 5 (med tvådagars) fick jag en blödning med färskt blod..

Nidblödning kanske? När har du bim?
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-02 00:33:47 följande:

Nidblödning kanske? När har du bim?

Det har jag på onsdag nästa vecka! Känns jättekonstigt att få mens redan nu?! Hoppas att det är en nidblödning, men jag trodde alltid att en nidblödning va pyttelite blod.. mitt var måttlig mängd :(

Googlat ihjäl och hittat att nidblödning oftast sker 7 dagar efter äl och det är ju idag för mig.

Aja finns ingenting att göra än att bara vänta, hoppas det inte fortsätter blöda bara
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 00:43:43 följande:

Det har jag på onsdag nästa vecka! Känns jättekonstigt att få mens redan nu?! Hoppas att det är en nidblödning, men jag trodde alltid att en nidblödning va pyttelite blod.. mitt var måttlig mängd :(

Googlat ihjäl och hittat att nidblödning oftast sker 7 dagar efter äl och det är ju idag för mig.

Aja finns ingenting att göra än att bara vänta, hoppas det inte fortsätter blöda bara

Ja det skulle vara konstigt om du fick mens nu när det inte ens är bim så vi hoppas på nidblödning.

Blöder du jätte mycket och har mensvärk också?
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-02 06:49:15 följande:

Ja det skulle vara konstigt om du fick mens nu när det inte ens är bim så vi hoppas på nidblödning.

Blöder du jätte mycket och har mensvärk också?

Mensvärk har jag ju haft hela tiden. Men nej jag blöder inte så mycket. Var bara lite brunt på trosskyddet nu från natten. Får se vad som händer nu under dagen. Tack för stötting! Hur går det för dig?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 09:56:43 följande:

Mensvärk har jag ju haft hela tiden. Men nej jag blöder inte så mycket. Var bara lite brunt på trosskyddet nu från natten. Får se vad som händer nu under dagen. Tack för stötting! Hur går det för dig?

Om det ändå inte blöder mer eller lite brunt så låter inte som mens som dessutom skulle vara för tidig. Vi säger så :)

Det går segt, vaknat nu i 2 nätter av hugg smärta eller vet faktiskt inte om det är en dröm :) Hahah

Jag undrar om någon vet hur det är med sex och orgasm under ruvning? Läkaren sa inget speciellt, bara om badning i början efter äggplocket.
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-02 10:19:52 följande:

Om det ändå inte blöder mer eller lite brunt så låter inte som mens som dessutom skulle vara för tidig. Vi säger så :)

Det går segt, vaknat nu i 2 nätter av hugg smärta eller vet faktiskt inte om det är en dröm :) Hahah

Jag undrar om någon vet hur det är med sex och orgasm under ruvning? Läkaren sa inget speciellt, bara om badning i början efter äggplocket.

Jag har läst till mig att sex ska man inte ha iallafall för infektionsrisken. Eftersom man har stickhål i slidan. Orgasm googla jag också och vissa säger att det är ok och vissa säger att man får muskelsammandragningar som kan stöta bort embryot. Så jag vågar inte något utav det just nu! Även fast jag ibland vill jättemycket hahah
  • zuces

Drömmer också varje natt.. väldigt konstiga drömmar. Inatt drömde jag att jag plussade! Tänk om man kunde få göra det en enda gång :( jag har aldrig varit gravid

• Linsi
    Tiinuli skrev 2018-02-02 10:19:52 följande:

Till mig sa läkarna att man inte skulle bada eller ha samlag på en vecka efter äggplocket - enbart pga infektionsrisken.

• Den som väntar
    Hej, Jag har ruvat klart för denna gång. Äntligen kom samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Har tidigare fått 2 missfall efter insemination på egna ägg.  Måste fort försöka få hjälp att få ned  mitt TSH värde nu. Jag äter redan levaxin sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

För info så satte jag in en 5 dgr blastocyst efter äggdonation i StPetersburg och testade svagt positivt på sticka efter 8 dagar. Vågade inte helt lita på det då... Men det var uppenbarligen korrekt. 

Håller tummar för all ruvning
  • zuces
    Den som väntar skrev 2018-02-02 14:58:57 följande:

Hej, Jag har ruvat klart för denna gång. Äntligen kom samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Har tidigare fått 2 missfall efter insemination på egna ägg.  Måste fort försöka få hjälp att få ned  mitt TSH värde nu. Jag äter redan levaxin sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

För info så satte jag in en 5 dgr blastocyst efter äggdonation i StPetersburg och testade svagt positivt på sticka efter 8 dagar. Vågade inte helt lita på det då... Men det var uppenbarligen korrekt. 

Håller tummar för all ruvning

Grattis!! Vad kul!! Så bra att de håller koll på dina värden :) men varför ökar missfallsrisken om TSH värdet är högt?
Svar på tråden Någon mer som ruvar?