• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Seb81

Alltså ärligt.... mina bröst och framförallt bröstvårtorna är så sjukt ömma.. kan knappt nudda vårtorna... dom har blivit stora och ser ut som gelé hallon, är detta normalt??? Öm över magen och det värker... hoppas inte jag är överstimulerade? Men jag har vara dos 150 och den andra minns jag inte dos på just nu! Men ska det vara såhär?

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 14:04:19 följande:

Alltså ärligt.... mina bröst och framförallt bröstvårtorna är så sjukt ömma.. kan knappt nudda vårtorna... dom har blivit stora och ser ut som gelé hallon, är detta normalt??? Öm över magen och det värker... hoppas inte jag är överstimulerade? Men jag har vara dos 150 och den andra minns jag inte dos på just nu! Men ska det vara såhär?

Helt normala symptom på mig iaf. Har du tagit ägglossningssprutan? Men känner du minsta oro så gå in på gynakuten. Du får hjälp inom 1/2-2timmar. Man måste göra vaginalt ultraljud för att konstatera om man är överstimulerad. Kanske det är lika bra du gör det så du känner dig lugnare och tryggare?
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 14:02:15 följande:

Men hur blir det då då? Blir det på fredag i sånt fall?

Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 16:47:54 följande:

Helt normala symptom på mig iaf. Har du tagit ägglossningssprutan? Men känner du minsta oro så gå in på gynakuten. Du får hjälp inom 1/2-2timmar. Man måste göra vaginalt ultraljud för att konstatera om man är överstimulerad. Kanske det är lika bra du gör det så du känner dig lugnare och tryggare?

Hej! Nej jag är inte orolig på något sätt men de sista dagarna nu så har brösten svällt så, men jag antar att det är normalt... i te lite hormoner man trycker i sig! ;)
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 17:45:46 följande:

Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?

Alltså dom har sagt ivf så jag antar att det är det! Vad är icsi? :)
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 16:47:54 följande:

Ska ta ovitrelle ikväll :)
  • Anonym (Anonym82)

Det mesta hänger löst i luften vid provrörsbefruktning. Man vet inte hur många ägg man får, hur många som blir befruktade, hur dessa växer, hur många som lever och dör, om och när det blir återförening, hur många som åker i frysen, hur många som överlever frysen osv

Man vet när det är över.

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 17:49:03 följande:

Hej! Nej jag är inte orolig på något sätt men de sista dagarna nu så har brösten svällt så, men jag antar att det är normalt... i te lite hormoner man trycker i sig! ;)

Det är normalt att brösten blir stora, gör ont och bröstvårtorna blir gravida.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 17:49:56 följande:

Alltså dom har sagt ivf så jag antar att det är det! Vad är icsi? :)

Icsi betyder att spermien injeceras i ägget. Det gör man vid få och kassa spermier.
  • Eyra
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 10:25:55 följande:

Men Örebro gör inga återföreningar på helger? Uppsala gör det vet jag men inte Örebro väl?

Jodå, vi gjorde vår återföring där förra lördagen :)
    Berättelsen om en mamma och en pappa - vivillblitre.blogspot.com
Svar på tråden IVF Karlstad