• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Anonym (Anonym82)

Det är mycket med kroppen som är underligt... Men det kan ta sig ändå på vanligt vis trots dåliga spermieprover. Min sambo har väldigt få spermier och ska enligt läkaren inte kunna bli pappa på vanligt vis. Ändå har han två barn som iof kom till efter åratal av försök och sista gången precis innan utredning skulle påbörjas. Antagligen har han alltid haft för lågt antal och så har det förvärrats med åren.

Går på Charlottamottagningen så det är bara Lotta vi träffar. Jag uppfattar dem som snabba att få tider hos, lätta att få tag på i telefon osv, snabba som blixten med recept och remisser.

Lycka till nu!! Hoppas du får börja med sprutorna på nästa mens!

• Anonym (Gammal)

Går i Karlstad & haft alla 3 läkare där. Skickas vidare till Örebro för plock & där är de bra med. 3 plock men bara 2 återföringar.

• Anonym (Ivfare82)

Har också haft tre olika läkare i Karlstad. Inget fel på någon av dem men tycker de i Örebro är extra bra. Det känns viktigast eftersom det är där de plockar och återför.

• Anonym (Anonym82)

Är det kvinnliga eller manliga läkare i Örebro?

• Seb81

Härligt att höra! Vi var på Charlottamottagningen först men gick vidare till fertilitetsmottagningen på sjukhuset i stället då vi inte var nöjda med Charlotta.... mycket bättre bemötande och bättre läkare över lag p sjukhuset. Sen skulle inte vi få hjälp av Lotta förens till hösten tidigast och på sjukhuset får vi hjälp nu i april! Sen har sjukhuset varit mycket mer noggranna och berättat mer. Jag är super nöjd och kul att höra att de i Örebro är bra med!! :) :) :)

Jag sitter just nu på nålar och bara väntar på min mens... sen skulle ha kommit i tisdags men har inte kommit än... det har aldrig hänt förut, förutom när jag varit gravid.... mensvärken har varit där i ca 3 dagar men den kommer inte.... har inte testat mig än, men gör det i morgon om den inte dyker upp! Mensen brukar aaaaaldrig vara sen, jag kan typ klocka den på timmen annars... jag är så nervööööös!!! Tänk om jag skulle vara gravid!!!!! Efter 2,5 år av ren pest så kanske det är vår tur <3

• Anonym (Gammal)
    Seb81 skrev 2018-03-01 21:08:58 följande:

Härligt att höra! Vi var på Charlottamottagningen först men gick vidare till fertilitetsmottagningen på sjukhuset i stället då vi inte var nöjda med Charlotta.... mycket bättre bemötande och bättre läkare över lag p sjukhuset. Sen skulle inte vi få hjälp av Lotta förens till hösten tidigast och på sjukhuset får vi hjälp nu i april! Sen har sjukhuset varit mycket mer noggranna och berättat mer. Jag är super nöjd och kul att höra att de i Örebro är bra med!! :) :) :)

Jag sitter just nu på nålar och bara väntar på min mens... sen skulle ha kommit i tisdags men har inte kommit än... det har aldrig hänt förut, förutom när jag varit gravid.... mensvärken har varit där i ca 3 dagar men den kommer inte.... har inte testat mig än, men gör det i morgon om den inte dyker upp! Mensen brukar aaaaaldrig vara sen, jag kan typ klocka den på timmen annars... jag är så nervööööös!!! Tänk om jag skulle vara gravid!!!!! Efter 2,5 år av ren pest så kanske det är vår tur <3

Min mens har alltid kunnat klockas med innan vi började med ivf. Tror spänning & oron ställer till det. Sen säger de ju att det inte är ovanligt att par blir gravida själva när ?stenen släppt? & de ska få hjälp.
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-01 20:24:09 följande:

Är det kvinnliga eller manliga läkare i Örebro?

Jag har endast sett kvinnlig personal i Örebro.
  • Anonym (Anonym82)
    Anonym (Gammal) skrev 2018-03-01 21:31:18 följande:

Jag har endast sett kvinnlig personal i Örebro.

Ok. Tack!
  • Anonym (Ivfare82)

Nästan uteslutande jättegoa kvinnor som jobbar i Örebro, men jag har haft en man som läkare (samma man) under två av äggplocken.

Kan förhoppningsvis lugna dig lite med att personalen runt om (som berättar vad som händer, ger bedövning och finns med dig) alltid varit kvinnor och att mina äggplock faktiskt gått allra fortast och smärtfriast med den manliga läkaren. Han är tydligen väldigt rutinerad.

• Anonym (Anonym82)
    Anonym (Ivfare82) skrev 2018-03-02 06:56:57 följande:

Nästan uteslutande jättegoa kvinnor som jobbar i Örebro, men jag har haft en man som läkare (samma man) under två av äggplocken.

Kan förhoppningsvis lugna dig lite med att personalen runt om (som berättar vad som händer, ger bedövning och finns med dig) alltid varit kvinnor och att mina äggplock faktiskt gått allra fortast och smärtfriast med den manliga läkaren. Han är tydligen väldigt rutinerad.

Tack snälla! Jag har en lite annorlunda bakgrundshistoria. När jag var i "skaffa barn" åldern blev jag gravid efter en våldtäkt. Behandlingen på abortkliniken var hemsk!! 3v väntetid och de tvingade mig till vaginalt ultraljud för de trodde inte på mig när jag berättade vilken vecka jag var i. Så jag var rädd vi gynekologiska undersökningar i åratal och struntade i att ta cellprover till och med.

Tycker det fungerar otroligt bra med Charlotta och det är skönt att slippa vara på sjukhuset i Karlstad och ha tre olika läkare där.
Svar på tråden IVF Karlstad