• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-05 11:08:33 följande:

Tack snälla du! <3

Åååh va spännande!! Vilken klinik valde du? Viken medicin ska du ta?

Det blev Örebro, dom har bra statistik på tanter som jag, 37 haha!

Jag ska börja med 150ml Bemfola, sen fyremadel, sen Ovitrelle och om det tar sig Lutinus! Vad tog du? :D
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-06 08:32:28 följande:

Det blev Örebro, dom har bra statistik på tanter som jag, 37 haha!

Jag ska börja med 150ml Bemfola, sen fyremadel, sen Ovitrelle och om det tar sig Lutinus! Vad tog du? :D

Hahahahaha! Jag är inte långt undan dig. Blir 36år i år.

Va intressant! Jag fick menopur vilket jag fick känslan av att Charlotta körde på alla äldre. Men jag fick ut så få iof fina ägg att jag tänkte att detta går nog åt helvete. Men det gick bra trots allt. Menopuren ger få men bra ägg vad jag kan läsa mig till på FL. Resten av medicinerna är samma på alla som kör korta protokollet.
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-06 10:39:38 följande:

Hahahahaha! Jag är inte långt undan dig. Blir 36år i år.

Va intressant! Jag fick menopur vilket jag fick känslan av att Charlotta körde på alla äldre. Men jag fick ut så få iof fina ägg att jag tänkte att detta går nog åt helvete. Men det gick bra trots allt. Menopuren ger få men bra ägg vad jag kan läsa mig till på FL. Resten av medicinerna är samma på alla som kör korta protokollet.

Ok, hm.... jag vet så lite lm alla mediciner haha. Men vem ska vara bäst, vet du det?
  • Seb81

När fick du börja ta Lutinus? Jag har läst mycket på internet och det står överallt att man ska ta dem från dagen efter återföreningen med det beruktade ägget? Jag skulle ta det från den dagen jag plussar.... låter inte det skumt? Det mäste ju vara mycket bättre att ta det från återföringen? Eller?

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-08 15:24:45 följande:

När fick du börja ta Lutinus? Jag har läst mycket på internet och det står överallt att man ska ta dem från dagen efter återföreningen med det beruktade ägget? Jag skulle ta det från den dagen jag plussar.... låter inte det skumt? Det mäste ju vara mycket bättre att ta det från återföringen? Eller?

Örebro var väldigt tydliga med att jag var tvungen att ta lutinus första gången på em 2dygn efter äggplock. Det är progesteron som ska tillföras för att embryot ska fästa i livmodern eftersom nivåerna kan bli för låga på grund av alla onaturliga hormoner man vräker i sig inför ivf. Sen ska man bara ta dem till paketet tar slut vilket bara är några dagar efter pluss. Men jag tror de flesta slutar ta dem helt vid pluss. De som haft upprepade missfall får ta dem till v 12.
  • Anonym (Anonym82)

Lite lutinus tips... köp storpack bomullstrosor på HM lr nått under tiden du tar medicinen. Det blir kladd överallt. Ha binda på natten och trosskydd på dagen. Tvätta dig med olja för man spricker mellan benen annars. Sen får man svampinfektion och klåda av den men jag smörjde med Ellen intimkräm på utsidan och då försvann klådan. PS det är ingen höjdare att ha sex när man använder lutinus. Men det är ju iof sexförbud i 2v efter äggplock.

• Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-08 19:39:35 följande:

Lite lutinus tips... köp storpack bomullstrosor på HM lr nått under tiden du tar medicinen. Det blir kladd överallt. Ha binda på natten och trosskydd på dagen. Tvätta dig med olja för man spricker mellan benen annars. Sen får man svampinfektion och klåda av den men jag smörjde med Ellen intimkräm på utsidan och då försvann klådan. PS det är ingen höjdare att ha sex när man använder lutinus. Men det är ju iof sexförbud i 2v efter äggplock.

Ok, men då lär Örebro ha koll i alf... jag kommer börja med dom tidigt ändå för det är så det ska vara! Suuuuper bra tips, tack!! Hur mår du?
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-08 21:37:25 följande:

Ok, men då lär Örebro ha koll i alf... jag kommer börja med dom tidigt ändå för det är så det ska vara! Suuuuper bra tips, tack!! Hur mår du?

Ja och du kommer få info papper efter äggplock och där står det precis hur du ska ta lutinus osv.

Jag skulle kunna beskriva det så här. Ivf graviditet är 10månader istället för 9. Alla mediciner med biverkningar osv gör det till ett längre projekt. Men det är värt det i slutändan. <3
  • Eyra

Vi gjorde vår första ivf i Örebro 2012 och var jättenöjda då, det resulterade i en fantastisk son :) nu gör vi syskonförsök, också i Örebro. Mkt pga att det är närmast, vi har liksom inte övervägt alternativen. Men som sagt var vi väldigt nöjda med bemötandet (och resultatet!) sist. :)

Berättelsen om en mamma och en pappa - vivillblitre.blogspot.com
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-10 19:02:41 följande:

Vi gjorde vår första ivf i Örebro 2012 och var jättenöjda då, det resulterade i en fantastisk son :) nu gör vi syskonförsök, också i Örebro. Mkt pga att det är närmast, vi har liksom inte övervägt alternativen. Men som sagt var vi väldigt nöjda med bemötandet (och resultatet!) sist. :)

Va roligt! Lycka till! <3

Jag är så sjukt avundsjuk på er unga människor som kan vänta så länge mellan ivferna! Jag hinner bli steril på 5år. Tänkte ta den tiden ändå och köra äggdonation nästa gång.
Svar på tråden IVF Karlstad