• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Eyra
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-10 19:44:51 följande:

Va roligt! Lycka till! <3

Jag är så sjukt avundsjuk på er unga människor som kan vänta så länge mellan ivferna! Jag hinner bli steril på 5år. Tänkte ta den tiden ändå och köra äggdonation nästa gång.

Äh, jag är bara tre år yngre än dig.. om du är född 82? :)
    Berättelsen om en mamma och en pappa - vivillblitre.blogspot.com
  • Eyra

Anledningen till att vi väntat så länge innan syskonförsök var pga jävlig förlossning och jobbiga småbarnsår.. Det tog några år att glömma, haha. Ett missfall efter spontan grav hann vi med för 1,5 år sedan också..

• Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-10 20:00:40 följande:

Anledningen till att vi väntat så länge innan syskonförsök var pga jävlig förlossning och jobbiga småbarnsår.. Det tog några år att glömma, haha. Ett missfall efter spontan grav hann vi med för 1,5 år sedan också..

Jag förstår att ni ville vänta. Tråkigt med missfallet! Men det går helt säkert vägen denna gång med ivf. <3
  • Eyra
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-10 20:15:53 följande:

Jag förstår att ni ville vänta. Tråkigt med missfallet! Men det går helt säkert vägen denna gång med ivf. <3

Tack, jag hoppas innerligt på det! <3
  • Seb81
    Eyra skrev 2018-04-10 19:02:41 följande:

Vi gjorde vår första ivf i Örebro 2012 och var jättenöjda då, det resulterade i en fantastisk son :) nu gör vi syskonförsök, också i Örebro. Mkt pga att det är närmast, vi har liksom inte övervägt alternativen. Men som sagt var vi väldigt nöjda med bemötandet (och resultatet!) sist. :)

Hej & välkommen! :)

Vad roligt att höra att det är en bra klinik!! Och kul att ni oxå drar i gång, när börjar ni?

Har precis varit och tagit ut, som det känns en miljon sprutor haha! Vi åker utomlands snart och ska börja med dem där nere! Jag är spänd på hur jag kommer må... man har ju löst en del ;)

Vad törligt med missfallet, vi har ett missfall bakom oss med för ca 1,5 år sedan! Så hemskt.... hoppas aldrig mer stt det blir så. Dessutom har jag inte tid... börjar bli gamal!

Så, när börjar ni? :D
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-10 20:15:53 följande:

Hur mår du i graviditeten? <3
  • Eyra
    Seb81 skrev 2018-04-11 15:41:45 följande:
    Hej & välkommen! :)

Vad roligt att höra att det är en bra klinik!! Och kul att ni oxå drar i gång, när börjar ni?

Har precis varit och tagit ut, som det känns en miljon sprutor haha! Vi åker utomlands snart och ska börja med dem där nere! Jag är spänd på hur jag kommer må... man har ju löst en del ;)

Vad törligt med missfallet, vi har ett missfall bakom oss med för ca 1,5 år sedan! Så hemskt.... hoppas aldrig mer stt det blir så. Dessutom har jag inte tid... börjar bli gamal!

Så, när börjar ni? :D
    Tack :) Vi har redan kört igång, sprutdag 8 idag. Javisst känns det knäppt att ha alla dessa sprutor i sin ägo! Jag och min man känner oss som narkomaner varje kväll och hoppas att ingen granne ser oss och ringer till soc när vi står där i köket och knäpper luftbubblor ur sprutorna och har oss, haha.

Vul idag också, så nu har vi fått tid för äggplock på USÖ på måndag! :) Det gick så himla fort den här gången med det korta protokollet, sist nässprayade jag ju i en hel månad och höll på. Den här gången känner jag absolut ingenting i kroppen heller, sist mådde jag skitdåligt, men det var nog mycket pga nedregleringen också, man hamnar som i klimakteriet då.. Det slapp jag nu och har mått som vanligt hela tiden.

Skönt med utlandsresa, då får ni massa annat att tänka på under tiden :)
  • Seb81
    Eyra skrev 2018-04-11 19:21:00 följande:

Tack :) Vi har redan kört igång, sprutdag 8 idag. Javisst känns det knäppt att ha alla dessa sprutor i sin ägo! Jag och min man känner oss som narkomaner varje kväll och hoppas att ingen granne ser oss och ringer till soc när vi står där i köket och knäpper luftbubblor ur sprutorna och har oss, haha.

Vul idag också, så nu har vi fått tid för äggplock på USÖ på måndag! :) Det gick så himla fort den här gången med det korta protokollet, sist nässprayade jag ju i en hel månad och höll på. Den här gången känner jag absolut ingenting i kroppen heller, sist mådde jag skitdåligt, men det var nog mycket pga nedregleringen också, man hamnar som i klimakteriet då.. Det slapp jag nu och har mått som vanligt hela tiden.

Skönt med utlandsresa, då får ni massa annat att tänka på under tiden :)

Hahahah vad rolig du är!! Men så härligt att höra, jag blir så avis... vill bara börja nu!!

Hoppas det tar sig nu för er, jag håller alla tummar och tår!!

Skönt att du mådde bra, då får jag ett hopp jag med haha!

Vad tar du för sprutor?
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-11 15:42:34 följande:

Hur mår du i graviditeten? <3

Sjukligt trött, kissar hela tiden, ont i brösten och blodsmak i munnen men annars är allt bra. <3 Mår inte illa.
  • Eyra
    Seb81 skrev 2018-04-11 19:32:17 följande:
    Hahahah vad rolig du är!! Men så härligt att höra, jag blir så avis... vill bara börja nu!!

Hoppas det tar sig nu för er, jag håller alla tummar och tår!!

Skönt att du mådde bra, då får jag ett hopp jag med haha!

Vad tar du för sprutor?
    Tack så mycket! :) Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er med! Hur långt kvar är det tills du börjar ungefär?

Jag tar Menopur och Orgalutran nu och fram till Fredag. På Lördag är det dags för Ovitrelle. Ska ni också göra korta varianten?
Svar på tråden IVF Karlstad