• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-11 20:10:25 följande:

Tack så mycket! :) Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er med! Hur långt kvar är det tills du börjar ungefär?

Jag tar Menopur och Orgalutran nu och fram till Fredag. På Lördag är det dags för Ovitrelle. Ska ni också göra korta varianten?

Jag tog samma.
  • Seb81
    Eyra skrev 2018-04-11 20:10:25 följande:

Tack så mycket! :) Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er med! Hur långt kvar är det tills du börjar ungefär?

Jag tar Menopur och Orgalutran nu och fram till Fredag. På Lördag är det dags för Ovitrelle. Ska ni också göra korta varianten?

Hej! Tack, jag behöver all lycka som finns :)

Ok, varför är det så olika tänker jag? Jag ska ta Bemfola på dag 2 och dag 5 Fyremadel sen ovitrelle! Är det sämre med dem jag ska ta??

Vi ska börja runt den 20/4, beroende på när min mens kommer :)

Konstigt nog så ser jag sjukt fram emot att börja behandlingen haha
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-14 21:11:37 följande:

Hej! Tack, jag behöver all lycka som finns :)

Ok, varför är det så olika tänker jag? Jag ska ta Bemfola på dag 2 och dag 5 Fyremadel sen ovitrelle! Är det sämre med dem jag ska ta??

Vi ska börja runt den 20/4, beroende på när min mens kommer :)

Konstigt nog så ser jag sjukt fram emot att börja behandlingen haha

De verkar köra korta på oss som är 30+ Och inte har endometrios. För att vi kan bli tröga att få igång efter en nedreglering? Sen spar den tid och biverkningar. Menopur verkar de köra på rutin på oss med lite sämre AMH. Menopur sägs ge färre men bättre ägg. Bra AMHare får andra mediciner där kvalitén ändå förväntas vara bra och de vill få ut så många ägg som möjligt.

Tycker inte Menopur gav några större biverkningar. Lutinusen mådde jag pissigt av. Men jag blir deprimerad av p-piller också. Tål inte ens det pyttelilla i Jaydess spiralen. Hormonbehandlingen är på det stora hela inte jobbigare än att börja med en ny sorts p-piller.
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-14 22:53:39 följande:

De verkar köra korta på oss som är 30+ Och inte har endometrios. För att vi kan bli tröga att få igång efter en nedreglering? Sen spar den tid och biverkningar. Menopur verkar de köra på rutin på oss med lite sämre AMH. Menopur sägs ge färre men bättre ägg. Bra AMHare får andra mediciner där kvalitén ändå förväntas vara bra och de vill få ut så många ägg som möjligt.

Tycker inte Menopur gav några större biverkningar. Lutinusen mådde jag pissigt av. Men jag blir deprimerad av p-piller också. Tål inte ens det pyttelilla i Jaydess spiralen. Hormonbehandlingen är på det stora hela inte jobbigare än att börja med en ny sorts p-piller.

Ja ok då förstår jag, hon sa att jag hade ett bra AMH värde så då är det därför!

Haha, ja ok.... då lär jag må skit med för jag kan inte heller äta eller ta något med hormoner i utan att må skit och bli en häxa haha. Men låt se, det är ju något väldigt fanstastisk man gör det för <3

Längtar.... men nu.. ska jag njuta av att åka till Lanzarote i morgon! :D Sen börja med sprutorna i slutet av nästa vecka :) :) :)
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-15 15:48:19 följande:

Ja ok då förstår jag, hon sa att jag hade ett bra AMH värde så då är det därför!

Haha, ja ok.... då lär jag må skit med för jag kan inte heller äta eller ta något med hormoner i utan att må skit och bli en häxa haha. Men låt se, det är ju något väldigt fanstastisk man gör det för <3

Längtar.... men nu.. ska jag njuta av att åka till Lanzarote i morgon! :D Sen börja med sprutorna i slutet av nästa vecka :) :) :)

Du har fått rätt låg dos också så du behöver inte oroa dig förbiverkningar. Jag hade på Emla salva en timme innan jag tog sprutorna och det kändes inte då. Det var bara lutinusen jag blev en häxa av. Men det tog mindre än en vecka efter jag tog sista så var biverkningarna borta.

Ha en riktigt fin semester! <3
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-15 23:07:03 följande:

Du har fått rätt låg dos också så du behöver inte oroa dig förbiverkningar. Jag hade på Emla salva en timme innan jag tog sprutorna och det kändes inte då. Det var bara lutinusen jag blev en häxa av. Men det tog mindre än en vecka efter jag tog sista så var biverkningarna borta.

Ha en riktigt fin semester! <3

Hej hopp frön Lanzarote!

Igår började jag behandlingen... gud vad spännande. På onsdag ska jag kolla mina ägg! Jag dör av längtan nu och hoppas det går på första försöket för oss med!

Hoppas du mår bra! :)
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-20 16:49:08 följande:

Hej hopp frön Lanzarote!

Igår började jag behandlingen... gud vad spännande. På onsdag ska jag kolla mina ägg! Jag dör av längtan nu och hoppas det går på första försöket för oss med!

Hoppas du mår bra! :)

Tack det gör jag! <3 Hur funkar det med sprutorna tycker du?
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-21 13:57:29 följande:

Tack det gör jag! <3 Hur funkar det med sprutorna tycker du?

Skönt för dig! Har ni varit på något ultraljud? När brukar det första vara efter man blivit gravid?

Det går super, gör lite ont när man sticker in sprutan men det går över fort.... har ju bara tagit 2 st och 3:e är ikväll.. men blev akut illamående i morse och var såååå nära att spy, men det gick över efter en stund. Kan ju ha varit något jag åt?

Vill att tiden ska gå fort nu <3 Så avis på dig! ;) Hoppas du kommer må bra resten av grav :)
  • Seb81

Har ni ätit någon speciell diet eller tänk på koffein och så inför ivf:en?

• Anonym (Anonym82)

Jag ska på ultraljud imorgon.

Tror nog det var nått du ätit. Särskilt om det gått över.

Man behöver bara leva som gravid efter återföreningen men jag dricker inte kaffe ändå. Lev som vanligt tycker jag. Det är ju bara fel på geggan runt spermierna och det felet blir ju avhjälpt vid ivf.

Svar på tråden IVF Karlstad