• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lindsey77

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

• Elizai
    Frallanz skrev 2018-04-09 18:47:30 följande:

Ja gör det, jag googlade typ nåt i stil med "spä ut urin gravtest" eller nåt, jag googlade på allt möjligt, googlare som jag är, och då kom jag över massa trådar där man valt att späda ut urinet o testat på nytt när man trott att urinet innehållit "för mkt" hormoner osv.

Väldigt fascinerande när man läst om dem som testat med olik tester o det funkat :)

Förstår att det är frustrerande! Man vill ju inget annat än veta vad det är som sker och om där är nåt. Så nervös inför onsdag, vill så gärna veta nu om därinne är allt som det ska eller om det inte är en frisk graviditet när jag fått så svagt hittills och haft en stor blödning i början... vet nu att många blöder osv, men med sonen hade jag starkt grabtest redan från start

Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.

Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 19:47:25 följande:

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

Men nej :( har du fått det konstaterat att det är mf? Vad jobbigt!

Ge inte upp, det kommer snart ska du se! Klen tröst just nu kanske, men du kan iaf bli gravid så ge inte upp <3 *styrkekramar!
  • sofiaaaaaa

Å nej! Beklagar verkligen :(.
  • Frallanz
    Elizai skrev 2018-04-09 19:53:05 följande:

Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.

Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.

Ja och den bm jag träffade på hälsosamtalet förra veckan berättade att dem rekommenderar att man tar tester först 14 dagar efter bim, just för att det är då man testar som säkrast tyckte jag hon sa, pga att många testar vid bim och ibland kan få negativt för att sen få pluss 2-3 veckor senare. Jag har testat på bim både med sonen och denna gång.

Jag blir galen av denna väntan, nu har jag visserligen fått det plusset jag väntade på, men är orolig stt nåt är fel eftersom att det tog mig så lång tid att få ett så pass starkt plus.

Gullig du är som håller tummarna!
  • Milian03

Åh ledsen för din skull :(

Jag är inte säker men hjälper inte progesteronkräm?
  • Milian03
    jenniferrunder skrev 2018-04-09 18:03:48 följande:

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

Jag ser :D
  • Milian03

Äl flytningar börjar komma lite smått idag :D

Och lite känningar på att det är på gång. Tror dock inte det är äl förrän till helgen. Men brukar ha känningar några dagar innan. Äl flytningarna kommer alltid innan själva äl. Än är äl testen negativa som förväntat. Men vi ligger ca varannan dag nu.

• jenniferrunder
    Milian03 skrev 2018-04-09 20:20:56 följande:
    Jag ser :D
    Ja visst är det något litet? Min sambo säger att han inte ser något!! Men ska testa digitalt imorgon bitti! Tack för att du svarade Hjärta
  • Anonym1891

Idag känns det lite mer verkligt men samtidigt overkligt... Svårt att sätta ord på alla känslor just nu.
Svar på tråden BIM april 2018