Elizai skrev 2018-04-09 19:53:05 följande:
Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.
Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.
Ja och den bm jag träffade på hälsosamtalet förra veckan berättade att dem rekommenderar att man tar tester först 14 dagar efter bim, just för att det är då man testar som säkrast tyckte jag hon sa, pga att många testar vid bim och ibland kan få negativt för att sen få pluss 2-3 veckor senare. Jag har testat på bim både med sonen och denna gång.
Jag blir galen av denna väntan, nu har jag visserligen fått det plusset jag väntade på, men är orolig stt nåt är fel eftersom att det tog mig så lång tid att få ett så pass starkt plus.
Gullig du är som håller tummarna!