• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Hepphopp

Hej!har inte skrivit så mycket..

Var med i marstråden men blev inget så har inte haft så höga förväntningar denna gång heller...

Sitter här på äl+8 och känner mig så lite gravid som man bara kan.. vet att det är tidigt än men man vill ju så mycket :(

Det enda som jag känner just nu är molande i tjejmagen.

Minns inte mina symtom från förra graviditeten men vill minnas ömma bröst, någon som plussat här inne som inte har så mycket symtom? Ger mig hopp!

• StinaM
    Hepphopp skrev 2018-04-09 17:21:46 följande:

Var med i marstråden men blev inget så har inte haft så höga förväntningar denna gång heller...

Sitter här på äl+8 och känner mig så lite gravid som man bara kan.. vet att det är tidigt än men man vill ju så mycket :(

Minns inte mina symtom från förra graviditeten men vill minnas ömma bröst, någon som plussat här inne som inte har så mycket symtom? Ger mig hopp!

Hej hej!

Har du också BIM på söndag? Det har jag och jag är på äl+8. Inga symptom här heller, men oj vad man hoppas
  • norrland91

Jag har plussat och har inte känt eller känner mig inte alls gravid! Ömma bröst det är de enda. Kände mig mer gravid förra månaden då jag inte var gravid än vad jag gör nu haha, konstigt detdär. Var tvärsäker att jag inte skulle va det denna månad.
  • Elizai
    Frallanz skrev 2018-04-09 16:32:48 följande:

Jag läste om många som testat halvsvagt med vanligt urin och sen att dem spätt ut urinet med lite vatten, så blir testen starkare.hade heller aldrig hört talas om det, men kallad "hopk effekten" och det är så, om jag förstått rätt, att hormonerna är så pass häga att testen liksom kraschar elöe hur man ska förklara, o visar svagare streck än vad dem hade gjort om de va normalt med hormoner elle nåt sånt, haha. Googlade länge innan jag valde att prova idag, och mitt blev ju starkare, sen om de beror på de eller inte vet jag inte, tog aldrig nåt test samtidigt i vanligt urin..

Det där måste jag googla mer på! Lät väldigt intressant. :) jag har förstås inte ens fått en spökstreck än. Är på bim+7 utan tillstymelse till tecken på att mensen ens är påväg, men ändånegativa test hittills. Sjukt frustrerande xD
  • jenniferrunder

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

• sofiaaaaaa
    jenniferrunder skrev 2018-04-09 18:03:48 följande:

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

Jag ser ngt ;).
  • jenniferrunder
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-09 18:16:24 följande:
    Jag ser ngt ;).
    Åh va spännande. Jag får testa CB digitalt imorgon bitti! :D Tack <3 
  • Frallanz
    Elizai skrev 2018-04-09 17:58:48 följande:

Det där måste jag googla mer på! Lät väldigt intressant. :) jag har förstås inte ens fått en spökstreck än. Är på bim+7 utan tillstymelse till tecken på att mensen ens är påväg, men ändånegativa test hittills. Sjukt frustrerande xD

Ja gör det, jag googlade typ nåt i stil med "spä ut urin gravtest" eller nåt, jag googlade på allt möjligt, googlare som jag är, och då kom jag över massa trådar där man valt att späda ut urinet o testat på nytt när man trott att urinet innehållit "för mkt" hormoner osv.

Väldigt fascinerande när man läst om dem som testat med olik tester o det funkat :)

Förstår att det är frustrerande! Man vill ju inget annat än veta vad det är som sker och om där är nåt. Så nervös inför onsdag, vill så gärna veta nu om därinne är allt som det ska eller om det inte är en frisk graviditet när jag fått så svagt hittills och haft en stor blödning i början... vet nu att många blöder osv, men med sonen hade jag starkt grabtest redan från start
  • Hepphopp
    norrland91 skrev 2018-04-09 17:42:25 följande:

Jag har plussat och har inte känt eller känner mig inte alls gravid! Ömma bröst det är de enda. Kände mig mer gravid förra månaden då jag inte var gravid än vad jag gör nu haha, konstigt detdär. Var tvärsäker att jag inte skulle va det denna månad.

Ja, känner mig verkligen inte gravid.. inte ens ömma bröst :( bara två tomma skinnpåsar sen förra graviditeten haha.
    StinaM skrev 2018-04-09 17:36:38 följande:

Hej hej!

Har du också BIM på söndag? Det har jag och jag är på äl+8. Inga symptom här heller, men oj vad man hoppas

Ja precis! Tänkte försöka hålla mig å inte testa innan bim men det är ju så otroligt svårt!! När ska du testa??
  • Frallanz

Jag hade inga symtom alls med sonen, förutom en enorm trötthet och en växande mage sen då ;) annars inget, jo jag kissade en del.

Är i vecka 9 (8+6) nu om det är som det ska därinne, och har inga symtom alls förutom att jag blir åksjuk lätt och illamående när jag blir hungrig, samt att jag är trött annars ingenting.

Ska på vul på onsdagmorgon så hoppas väl att allt är som det ska :)
Svar på tråden BIM april 2018