• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Elizai

Och jag är på bim+7 nu och ingen mens.. har dock inte testat idag men testet igår var negativt. Fattar ingenting alltså.. jag är aldrig sen. Max att det diffar 1 dag. Har haft världens halsbränna sen i fredags också, något jag sällan och aldrig har heller. Men jag tycker alla verka plussa före bim.. så känns negativt som attan.Vill bara att mensen ska komma nu så jag får börja om! Haha

• maria1992
    norrland91 skrev 2018-04-09 09:24:01 följande:
    Jag har också haft mensvärk dagarna innan bim men jag har ju plussat ändå. Håller tummarna <3 kram!!
    Tack fina du! Tror dock på ett tidigt missfall om du kollar bilden.. <3
    Nästa månad!!

• MaalinJ

Vaknade upp med jätte ångest idag. Har drömt konstiga saker inatt, men kommer inte riktigt ihåg vad. Men har vaknat flera gånger och känn mig ledsen typ. Jag börjar jobba i em efter varit långledig i 3 dagar och känner mig ledsen över att lämna barnen typ. Ni vet så här "löjligt" att jag kommer saknar dom. Är ledig onsdag sen och går av imorgon em så självklart kommer jag träffa dom. Kan inte riktigt förklara men känner mig riktigt ledsen å vet inte varför! Känns som att jag kommer börja gråta vilken sekund som helst. Minsta lilla sol går fel idag kommer jag börja gråta för.

Tror jag har BIM runt den 18/4 om jag räknar på 48h efter att äl testerna gjorde utslag å sen 16 dagar framståt (har oregelbunden mens) kan jag få pms redan nu? Jag kan vara i känslomässig obalans ibland men så som jag känner nu... Nä så här ledsen brukar jag inte vara så länge det inte har hänt något. Va nära på att ringa å sjukanmäla mig innan. Sitter med tårarna i ögonen å känner mig bara värdelös. Vad är detta?

• nooneyouknow

Hoppar in i tråden...

Har slutat med P-piller sedan i somras, vi har inte försökt aktivt, ja har haft FLO-appen och har haft koll på dagar där den kan vara mer fertilt än andra. 

Ätit Cerazette i många år och har varit "Mensfri" i stort sett under den tiden. 
    Mensen kom dock tillbaka snabbt efter att jag slutade knapra dem. 

Har bekräftade ÄL, senast jag gjorde cellrpovtagning genomgick jag ett UL för att kolla efter ev cystor (gyn gjorde hellre UL än klämde och kände) och just då hade jag en jättestark aktiv äggstock och ÄL inom 24-48 timmar.  (Stämde bra med FLO) 

Så äggstockarna fungerar fint

Min mens har varit relativt regelbunden, kanske diff på någon dag och då åt det tidigare hållet. skulle haft mens den 7 april. (BIM?)
    Testade då negativt på RFSU test. 

Till och från sedan i fredags har jag haft antydan till molvärk och tänkt att Jaha nu kommer mensen. men inget kommer... Igår kväll fick jag annorlunda färg (Åt det brunare hållet) på flytningarna och tänkte att mensen skulle komma under natten. Tji fick jag! ljusa fina flytningar utan missfärgning. 

Eftersom jag var så oerhört säker på att mensen skulle komma under natten så kissade jag som vanligt och tog inget test på det urinet. (Kom på det när det inte var något blod på pappret när jag torkade mig) 

Tog ett test på nästa kissepaus, men då hade jag drukigt en stor kopp kaffe så det är väll inte helt representativt och det var också negativt. 

Haft lätt att bli åksjuk de senaste veckan/orna. varit uppsvälld och gasig deluxe. något ömma bröst men inte så jag egentligen reagerat på det, förens jag nu helt plötsligt sitter och ger mig själv placebo förnimmelser...

Kan jag vara gravid och HCG hormonet är så lågt att det inte ger utslag ännu?

29år och har inte barn sedan tidigare och aldrig varit gravid innan (Vad jag vet)

• Frallanz

FÖr er som hängt med i mina svängar, så gjorde jag ett nytt test idag (borde inte men nyfikenheten tog över och det är i min värld långt till vul på onsdag, haha) men efter att ha plussat svagt hittills med testlagrets sä provade jag apotekets test sticka igen, som jag provade för ca 2 veckor sedan, ville jämföra o se om det testet visar annorlunda, och för första gången på dessa testningar fick jag idag ett hyfsat starkt plus ändå MEN jag läste nånstans om hook effekten, att spä ut urinet med lite vatten så gjorde det med detta testet, om det nu beror på det vet jag inte men det är iaf helt okej styrka i strecket nu, bara hoppas vul visar ett tickande hjärta o på rätt ställe <3

Det överata ca 2 veckor gammalt, det understa taget för en timme sedan.

Har tidigare bara testat mig med testlagrets och dem har sett ut som nedan, dessa 3 tog jag för ca en vecka sedan, om inte mindre tom.

Finns här någon mer som fått svaga tester sphär länge? Vecka 9, 8+6 nu.

• SamiraBudva
    Frallanz skrev 2018-04-09 11:18:26 följande:

FÖr er som hängt med i mina svängar, så gjorde jag ett nytt test idag (borde inte men nyfikenheten tog över och det är i min värld långt till vul på onsdag, haha) men efter att ha plussat svagt hittills med testlagrets sä provade jag apotekets test sticka igen, som jag provade för ca 2 veckor sedan, ville jämföra o se om det testet visar annorlunda, och för första gången på dessa testningar fick jag idag ett hyfsat starkt plus ändå MEN jag läste nånstans om hook effekten, att spä ut urinet med lite vatten så gjorde det med detta testet, om det nu beror på det vet jag inte men det är iaf helt okej styrka i strecket nu, bara hoppas vul visar ett tickande hjärta o på rätt ställe <3

Det överata ca 2 veckor gammalt, det understa taget för en timme sedan.

Har tidigare bara testat mig med testlagrets och dem har sett ut som nedan, dessa 3 tog jag för ca en vecka sedan, om inte mindre tom.

Finns här någon mer som fått svaga tester sphär länge? Vecka 9, 8+6 nu.

Jag med, hade svaga streck tills BIM+9 och helt plötsligt ihåg BIM + 11 så fick jag ett väldigt starkt streck!! Känns lugnande

• Trallallaa
    norrland91 skrev 2018-04-09 09:20:37 följande:

Stort grattis, underbart!! <3

Tack så mycket! :)
  • Kidrauhl
    hallonnpaj skrev 2018-04-09 09:38:29 följande:

Vad tror ni? Bim -3 och haft molvärk många dagar nu..

ser inget :/ 
  • sycamore

För tre månader sen började jag med rosenrot från mensens första dag till ÄL, och har sen dess fått spottings ganska exakt en vecka innan mens. Är det nån som fått det av rosenrot? Vet inte om det beror på den eller inte men kom på nu att det började ju samtidigt som jag började med de

Svar på tråden BIM april 2018