• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 06:49:16 följande:

Är det så?? Haft en jäkla ägglossningsvärk i lördags och söndags. Men varför dippar den? Ingen rejäl temphöjning de andra två dagarna heller.. åh. Mitt 6e försök nu. Haft ägglosdning cirka 4/6 ggr. Vet inte om de är ngt som är fel?

Varit hos gyn förra veckan och allt såg bra ut men man börjar bli lite orolig ändå. Ja jag ver det kan ta upp till ett år..

Jadå, går tempen upp över coverline imorgon å ligger kvar majoriteten av dagarna tills bim.närmar sig tror jag du kan vara säker på äl. Min kurva ser ut såhär nu och jag känner mig rätt säker på att jag haft äl. Tror iaf NC oxå. :) Har hört att österogen kan göra att tempen tillfälligt dippar!

• maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-28 07:11:42 följande:

Jadå, går tempen upp över coverline imorgon å ligger kvar majoriteten av dagarna tills bim.närmar sig tror jag du kan vara säker på äl. Min kurva ser ut såhär nu och jag känner mig rätt säker på att jag haft äl. Tror iaf NC oxå. :) Har hört att österogen kan göra att tempen tillfälligt dippar!

Ahhh... din kurva är rätt lik min fast din sker senare! Soännande! Jag har ju haft älsmärta så borde ju haft..?? Alltså nu kommer ju väntan med.. den är hemsk..

Hur länge har du försökt?
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 07:37:55 följande:

Ahhh... din kurva är rätt lik min fast din sker senare! Soännande! Jag har ju haft älsmärta så borde ju haft..?? Alltså nu kommer ju väntan med.. den är hemsk..

Hur länge har du försökt?

Hihi ja tänkte oxå på det :) Jag tror du haft äl. Undvik att dricka (alkohol alltså) å försök att sova som vanligt å tempa samma tid så att inte tempen påverkas så får du snart svar på om äl varit :) stiger den imorgon igen utan att tempen påverkats av annat kan du slappna av med det :) Vi har försökt sedan december. Ni? :)
  • maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-28 07:45:54 följande:

Hihi ja tänkte oxå på det :) Jag tror du haft äl. Undvik att dricka (alkohol alltså) å försök att sova som vanligt å tempa samma tid så att inte tempen påverkas så får du snart svar på om äl varit :) stiger den imorgon igen utan att tempen påverkats av annat kan du slappna av med det :) Vi har försökt sedan december. Ni? :)

Ja, jag tempar samma tid 6.00 varje morgon annars gör jag avvikande. Dock har jag varit på resande fot hela veckan med jobb så är rätt stressad om det påverkar?

Vi började försöka i oktober tror jag det var. Phu. Börjar bli jobbigt detta. Är 23 år, min sambo 30. Ni då?
  • Elizai

Jag ska inte ha mens förräb på tisdag men har igår morse börjat få ljust ljust rosa flytningar, samma nu idag. Ingne förändring, lika ljust rosa som igår.. så jag vet inte. Jag brukar inte få mensen såhär mycket tidigare och jag brukar oftast böeja störtblöda direkt och få under natten, så det är alltid blodbad på morgon typ. Lol. Vad tror ni? Jag har inte vågat göra nåt test än och tror inte det är nån ide ännu..

• FruBjörk

BIM-lista:

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

26/4 Norrländska, FruBjörk

• aleakim90

Hej alla kloka.

Visst blir man lite knäpp av det här med att aktivt försöka. Första försöket och jag har redan googlat sönder tummarna. Fick pos på älsticka från babyplan och fast gubbe på clearblue i måndags. I söndags började jag känna att en ev äl var på g. Så långt är allt som det brukar. Har alltid tydliga älsmärtor, men i måndags fick jag stanna upp mitt i promenaden för att hämta andan. Likaså i går och på kvällen kunde jag inte somna. Tog 4 timmar att hitta ett läge för att kunna somna. Idag fortsät molvärk i hela livmoderområdet och inte bara koncentrerat till en sida som det brukar vara vid äl. Pos ältest från babyplan med två superstarka streck mån,tis och onsdag. Vad är det jag upplever. Är halvt sängliggande pga smärta. Tillägga är att jag aldrig haft mensvärk så vet inte hur det känns. Men bör ej ha mens förens tidigare 4/4 om jag har en kort cykel denna månaden. Bör dock ha lång baserat på tidigare och därmed Bim 7/4.

Förlåt för långt inlägg, men tankarna snurar...

• Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 08:00:26 följande:

Ja, jag tempar samma tid 6.00 varje morgon annars gör jag avvikande. Dock har jag varit på resande fot hela veckan med jobb så är rätt stressad om det påverkar?

Vi började försöka i oktober tror jag det var. Phu. Börjar bli jobbigt detta. Är 23 år, min sambo 30. Ni då?

Ja men det tror jag absolut påverkar, att man sover mer oroligt tex! Jag är 29 å min sambo 33. :) Då kan du verkligen slappna av med din ålder ;) En annan har ju inte så många superfertila år kvar direkt ;p
  • lyckligast80

BIM-lista:

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

26/4 Norrländska, FruBjör

• Lindsey77

Vad har ni för flytningar, ni som har ca en vecka kvar till BIM??

Jag fick lite klistriga gula flytningar idag. De brukar jag få 1-2 dagar före mens. Jag funderar på om progesteronkrämen kan ändra flytningar? Har även lite vita tjockare. Annars har jag haft vita lotionsflytningar/vattniga veckan före mens. Även när jag varit gravid.

Tacksam för svar. :)

Svar på tråden BIM april 2018