• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-03-27 09:52:31 följande:

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

Det är ju osannolikt att det fortfarande ska visa plus om du typ inte var längre gången än vad du trodde?

Jag fick missfall exakt som dig v 4+3. Dagen efter var strecket nästintill osynligt, några dagar efter helt blankt. Så tidigt missfall räknas som kemiskt graviditet, när man får missfall ungefär ( kanske några dagar över) när man skulle fått mens. Plusset brukar försvinna ganska fort.

Jag hade mjölkiga flytningar när jag var gravid senast. Det var blandat med lite vattniga dock. Sen blev de klistriga dagen före missfallet.
  • Norrlänska

BIM-lista: 

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

26/4 Norrländska

=)
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-27 20:43:00 följande:
    Det är fruktansvärt frustrerande, rena tortyren! Frågade verkligen 4 ggr om där inte kunde klämma in mig nu innan påsk, men sååå dåligt med tider hos både mvc och gyn där man får göra vul. Det är så surt att vi nu fått ett plus på både stickan och ett digitalt, men vi kan inte glädjas över det pga hur situationen ser ut. Jag går sönder snart av frustration och ovisshet :(

Hur går det för dig?
    Ja, förstår det. Jag skulle bli helt galen! Jag testade minus på digitaltest redan samma eftermiddag som jag började blöda (MF v 4+4). Jag tror verkligen att det var två från början för dig och finns en kvar. Håller tummarna hårt för att ni får se ett tickande hjärta på tis!

För mig är det lite ovisst. Kroppen är lite skum fortfarande efter mitt MF, så jag är osäker på när jag hade äl. Fick nästan pos äl-test flera dagar, men inte fullt utslag ngn gång. Vi fick iaf till ganska många försök de dagar som jag borde ha varit fertil. Så nu är det väntan på BIM. Jag känner mig ändå ganska positiv än så länge, förra försöket var första (jobbar på 4e barnet). Så jag hoppas på nytt plus om inte alltför lång tid!
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-03-27 21:30:14 följande:

Det är ju osannolikt att det fortfarande ska visa plus om du typ inte var längre gången än vad du trodde?

Jag fick missfall exakt som dig v 4+3. Dagen efter var strecket nästintill osynligt, några dagar efter helt blankt. Så tidigt missfall räknas som kemiskt graviditet, när man får missfall ungefär ( kanske några dagar över) när man skulle fått mens. Plusset brukar försvinna ganska fort.

Jag hade mjölkiga flytningar när jag var gravid senast. Det var blandat med lite vattniga dock. Sen blev de klistriga dagen före missfallet.

Ja det känns ju väldigt underligt att det ska visa svaga positiva test förut, börja blöda o få ont samt få ut små "bitar" eller vad man ska säga, för att sen visa starkare positivt 18 dagar senare och även ge utslag på digitalt? Men vågar öndå inte hurra än :(

Ja mina är mjölkiga/vattniga, men inte haft någr flytningar idag dock.
    bluegrass skrev 2018-03-27 21:52:39 följande:

Ja, förstår det. Jag skulle bli helt galen! Jag testade minus på digitaltest redan samma eftermiddag som jag började blöda (MF v 4+4). Jag tror verkligen att det var två från början för dig och finns en kvar. Håller tummarna hårt för att ni får se ett tickande hjärta på tis!

För mig är det lite ovisst. Kroppen är lite skum fortfarande efter mitt MF, så jag är osäker på när jag hade äl. Fick nästan pos äl-test flera dagar, men inte fullt utslag ngn gång. Vi fick iaf till ganska många försök de dagar som jag borde ha varit fertil. Så nu är det väntan på BIM. Jag känner mig ändå ganska positiv än så länge, förra försöket var första (jobbar på 4e barnet). Så jag hoppas på nytt plus om inte alltför lång tid!

Ja jag har varit i kontakt med några till som också haft mf i samma vecka som du o jag, och som även dem tappat plusset ganska snabbt. SOm jag skrev här ovan så känns det bara så konstigt att det ska visa starkare plus nu om därinne inte finns nåt.. men men, vågar ändå inte le åt detta förrn jag får se hjärtat ticka.

Men vad frustrerande för dig med att kroppen är skum, man vill ju bara att den ska återgå till samma gamla vana som innan. När har du bim? Håller tummarna för att denna månad är eran månad <3
  • Milian03

Har sån himla molvärk och får nästintill positiva äl-tester trots att jag är på äl+8 idag...

Fick utslag både 18 och 19 mars på både billiga stickor och clearblue äl-test. På kvällen den 19 mars blev dom negativa igen. Och hade tydliga äl-känningar den kvällen. Så antog att äl skedde då. Men nu stegrar dom igen 8 dagar senare och molvärk igen! Har aldrig så starka ältest om inte äl är på väg. Så nu fattar jag ingenting.

Vanliga gravtester är negativa så nu har jag köpt clearblue early och tänkte testa om två dagar.

Har plussat förr på äl+10 så väntar tills dess. Om inte ältesterna blir helt positiva innan dess. För har hört att det kan tyda på grav också. :) Är cb early neg då så antar jag att äl aldrig skedde för 8 dagar sen och att kroppen försöker igen :)

• zette
    Norrlänska skrev 2018-03-27 21:42:35 följande:

BIM-lista: 

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

26/4 Norrländska

Hej! Hoppar in här jag med. Har bim den 3/4 och hoppas på ett plus.
  • Baraentilligen

Wohoo, temperaturen steg så nu är jag ganska säker på att äl var i förrgår. Trevligt med äl lite tidigare än beräknat nån gång :) Bara att vänta nu då!

• maria1992

Jahapp.. tempen sjönk idag då.

Trots en glad gubbe på ägglossningstestet uteblir ägglossning då antar jag? För visst är de för sent att de höjs imorgon? Tempen? Positivt ägglossningstest i lördags..

• Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 06:11:09 följande:

Jahapp.. tempen sjönk idag då.

Trots en glad gubbe på ägglossningstestet uteblir ägglossning då antar jag? För visst är de för sent att de höjs imorgon? Tempen? Positivt ägglossningstest i lördags..

Den har ju ökat? Vänta och se tills imorgon :) någon enstaka dipp sådär är inte ovanligt!
  • maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-28 06:35:22 följande:

Den har ju ökat? Vänta och se tills imorgon :) någon enstaka dipp sådär är inte ovanligt!

Är det så?? Haft en jäkla ägglossningsvärk i lördags och söndags. Men varför dippar den? Ingen rejäl temphöjning de andra två dagarna heller.. åh. Mitt 6e försök nu. Haft ägglosdning cirka 4/6 ggr. Vet inte om de är ngt som är fel?

Varit hos gyn förra veckan och allt såg bra ut men man börjar bli lite orolig ändå. Ja jag ver det kan ta upp till ett år..
Svar på tråden BIM april 2018