• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • bastamamman1
    Lindsey77 skrev 2018-03-28 17:49:35 följande:

Vad har ni för flytningar, ni som har ca en vecka kvar till BIM??

Jag fick lite klistriga gula flytningar idag. De brukar jag få 1-2 dagar före mens. Jag funderar på om progesteronkrämen kan ändra flytningar? Har även lite vita tjockare. Annars har jag haft vita lotionsflytningar/vattniga veckan före mens. Även när jag varit gravid.

Tacksam för svar. :)

Jag hade klistriga lite gula flytningar idag. BIM -9
  • Lebbmusen

Suck!!

Det är ju OMÖJLIGT att inte tänka och analysera när det kommer små

attacker av molvärk i livmodern.

Vill ju såååå gärna att detta ska vara tredje gången gillt.

BIM-9 och molvärk sen några dagar tillbaka. Självklart ha denna antagligen skengravida kropp drabbats av vidrig trötthet, humörsvängningar som skrämmer mig och min respektive (annars är väldigt glad och lättsam person) samt smaklökar som ballat ur (bland annat: åt mörk choklad och tog en klunk kaffe...som smakade vitlökssalami)!

Huuuur kan en kropp inbilla sig detta av ren önskan efter ett barn?? Hahaha

Någon annan med liknande?

• bastamamman1
    Lebbmusen skrev 2018-03-28 19:40:00 följande:

Suck!!

Det är ju OMÖJLIGT att inte tänka och analysera när det kommer små

attacker av molvärk i livmodern.

Vill ju såååå gärna att detta ska vara tredje gången gillt.

BIM-9 och molvärk sen några dagar tillbaka. Självklart ha denna antagligen skengravida kropp drabbats av vidrig trötthet, humörsvängningar som skrämmer mig och min respektive (annars är väldigt glad och lättsam person) samt smaklökar som ballat ur (bland annat: åt mörk choklad och tog en klunk kaffe...som smakade vitlökssalami)!

Huuuur kan en kropp inbilla sig detta av ren önskan efter ett barn?? Hahaha

Någon annan med liknande?

BIM - 9 här oxå och extremt trött och molvärk sedan några dagar. Inget fel på smaklökarna dock, men god aptit som vanligt hehe. 

Tja du, till och med män kan ju bli skengravida :D
  • Systeryster33

Då var äl över för den här gången :) bara den långa väntan på bim kvar.. har inga större förhoppningar på att det ska bli nått då vi inte saxat idag på äl.. nen igårkväll och degarna innan! Kommer såklart hopps analysera vänta och längta ändå..

Fler än jag som får galet ont i brösten fom äl? På mig höll det i fram till mens förra månaden!

• HepaticaNobilis

Bara för att man ska göra sig till och försöka passa det här med äl så "strular kurvan" på nc för första gången någonsin. Suck.

Brukar med mkt få undantag ha äl på cd 14 (idag), med en tydlig kurva. Inga konstigheter liksom. Lutealfasen är kort på vanligtvis 10 dagar.

Nu har tempen legat typ runt strecket hela vägen med ett par rejäla dippar. Hade ordentliga äggviteflytningar och ordentlig sexlust cd 7-11, vilket jag bara brukar ha 2 dagar, dagen före och samma dag som äl.

Igår och idag inga flytningar och sexlusten är bortblåst, tempen idag stack iväg till 36,63 så jag känner att äl borde ha varit för kanske två dagar sedan? Cd 12? Eller ännu tidigare?

Har inte kunnat mäta så många dagar heller då sömnen varit i princip obefintlig vissa dagar då lillgrabben hemma har lunginflammation OCH rs-virus OCH öroninflammation...

Nc säger att den behöver mer data och har flyttat fram bim från den 7/4 till 8/4, men den boorde väl snarare ha flyttats bakåt?

Jaja, det blir ju som det blir men herreguuud vad hjärnan jobbar med det här :@ !

• Samba80
    lyckligast80 skrev 2018-03-28 10:38:23 följande:

BIM-lista:

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

26/4 Norrländska, FruBjör

• Samba80
    lyckligast80 skrev 2018-03-28 10:38:23 följande:

BIM-lista:

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08, Samba80

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

26/4 Norrländska, FruBjör

• Baraentilligen

Äl+3, bim-9. Har inte börjat analysera ännu ;) Fick äl bekräftat med tre dagar hög temperatur, men det var ingen överraskning för flytningarna och sexlusten var ganska tydliga tecken ;) Vi fick till det alla dagar innsn äl och på äl dagen så nu har vi gjort allt vi kunnat! Bara att vänta då :) Min bim blev flyttad från 10.4 till 7.4, men får det inte ändrat på listan nu.

Håller tummarna för er alla!

• Förstabarnet33

Är på bim -5 idag. Någon som varit gravid men inte känt några symtom alls innan bim? Känns så hopplöst när man läser om alla som har massor sv symtom innan, man ger upp hoppet lite..

• Frallanz
    Förstabarnet33 skrev 2018-03-29 06:13:12 följande:

Är på bim -5 idag. Någon som varit gravid men inte känt några symtom alls innan bim? Känns så hopplöst när man läser om alla som har massor sv symtom innan, man ger upp hoppet lite..

Jag hade inga symtom alls med min son, enda som jag la märke till var att jag blev fasligt trött dem 3 första veckorna efter bimdagen. Plusade på bimdagen.

Utöver det hade jag noll symtom, förutom en växande mage då ;) så man behöver inte alls ha symtom :) inte ens mina bröst ömmade. Hade en ganska tråkig/lätt graviditet medan min syster fick alla möjliga symtomer.
Svar på tråden BIM april 2018