• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Wonderfluff
    Trallallaa skrev 2018-04-05 19:30:28 följande:
    Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
    ok. Jag har dock inte lyckats bli gravid trots denna korta och ständigt regelbundna cykel :(.
  • Lindsey77

Tog två gravtester imorse, men fotade inte förrän nu. Strecken kom dock inom tiden, men syns fortfarande. Två gravtest av två olika märken kan inte visa fel?? Förlåt så mycket graviditetskollen, hoppas du visat rätt hela tiden!!

Blir digitalt imorgon.. Ska även kolla med sticka för att se om hcg ökar ngt. De två senaste graviditeterna har inte strecken blivit starkare, för att bara bli svagare = graviditeten avstannat. Förra gången kom jag bara till vecka 4+3. Vågar inte tro på detta förrän jag passerat BIM med minst en vecka...

Tror jag är i vecka 3+6. BIM imorgon (flo tror lördag, men jag tror fredag. :))
  • 91sarah
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 19:54:03 följande:

Tog två gravtester imorse, men fotade inte förrän nu. Strecken kom dock inom tiden, men syns fortfarande. Två gravtest av två olika märken kan inte visa fel?? Förlåt så mycket graviditetskollen, hoppas du visat rätt hela tiden!!

Blir digitalt imorgon.. Ska även kolla med sticka för att se om hcg ökar ngt. De två senaste graviditeterna har inte strecken blivit starkare, för att bara bli svagare = graviditeten avstannat. Förra gången kom jag bara till vecka 4+3. Vågar inte tro på detta förrän jag passerat BIM med minst en vecka...

ja, jag ser streck! Håller tummarna ???? har du känt av några andr symptom?
  • jenniferrunder

Nu behöver jag eran hjälp att tänka... kan denna temp-ökning verkligen stämma...? Hade ägglossning den 29/3 och har 7 dagar kvar till BIM enligt NC och BIM om 5 dagar enligt FLO. Eftersom jag fick en dipp för några dagar sedan så trodde jag att jag inte blev gravid. Men imorse hade tempen ökat hur mycket som helst? Sprang till toan för att kissa men negativ sticka...

• Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 19:54:03 följande:

Haha älskar vårt förtroende för graviditetskollen :D Ser ju väldigt ljust ut för dig! Du kan nog snart fira ordentligt (med ett digitalt). I en annan tråd trodde de jag kunde haft kemisk grav. Men tydligen oxå så att man kan ha grav hormoner vid mens enl någon barnmorska som rekommenderade att msn testar först några dagar efter bim :S
  • Lindsey77
    91sarah skrev 2018-04-05 20:16:23 följande:
    ja, jag ser streck! Håller tummarna ???? har du känt av några andr symptom?
    Det absolut konstigaste symptomet jag haft denna gången, är att jag blivit väldigt andfådd när jag går en rask promenad. Jag har haft det andra graviditeter, men det har börjat vecka 6-7. Kände lite molvärk i magen idag. Jag hoppas att det beror på växande bebis. :)

Imorgon hoppas jag verkligen på starkare streck! Känns som om man faller på mållinjen när man får positivt på gravtest, och sedan får missfall några dagar senare...
  • Lindsey77
    Trallallaa skrev 2018-04-05 19:30:28 följande:
    Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
    Tror alltid att det är individuellt. Man kan ha tur trots långa cykler. Nu är jag nere på 35-40 dagars cykler, men det var värre när jag var yngre, kunde gå månader mellan mensen. Men jag hade ÄL ändå. Har fyra barn, trots PCO och långa cykler. Har dock fått hjälp på traven med ägglossningsstimulerande medicin (pergotime) med nr 1 eftersom mensen inte dök upp på ett år. Sen kom den i alla fall varannan/var tredje månad, så jag hann bli gravid några ggr till. :)

Tror också chanserna minskar med längre cykel, och den minskar ju även med för kort cykel. 
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 20:37:44 följande:
    Haha älskar vårt förtroende för graviditetskollen :D Ser ju väldigt ljust ut för dig! Du kan nog snart fira ordentligt (med ett digitalt). I en annan tråd trodde de jag kunde haft kemisk grav. Men tydligen oxå så att man kan ha grav hormoner vid mens enl någon barnmorska som rekommenderade att msn testar först några dagar efter bim :S
    Problemet är att om man testar före mens kan man få reda på en graviditet som man inte märkt annars, eftersom missfallet är som en vanlig mens. Väldigt många graviditeter slutar så. Det kallas kemisk graviditet tills dess att man kan se något på ultraljud; man kan bara se det på tester. 

Man kan inte ha gravhormoner vid mens om man inte varit gravid, det kan varit så att moderkakan precis börjat producera HCG och sen fastnar inte ägget riktigt. Gravtestet blir negativt otroligt fort efter det. Jag har fått positivt på digitalt, och några dagar senare har gravtestet varit helt blankt. Denna gången vet jag att graviditeten har avstannat om testet inte ökar. 

Jag testar tidigt för jag tycker det är intressant att veta om jag haft ägglossning. Jag vill veta! 

Denna gången kommer jag dock inte att gå med i några gravidgrupper första veckan. Känner mig inte definitivt gravid förrän testen ökar i styrka. 
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-05 19:03:26 följande:

Visst hade du med testat negativt bara någon dag innan? Jag ska lugna mig till lördag nu bim-2 äl+10 och fortsätta hålla tummarna! Känns ju verkligen som att du är gravid :D

Hur ser din tempkurva ut?

Japp? Stämmer! Igår visade inget alls och idag detta som syntes i vissa vinklar bara så vågar absolut inte hoppas. Men tempen hög, molnvärk, brösten svullna som bara den och blodådror på hela brösten? Har jag aldrig annars??

Hur går de själv??

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-05 21:52:28 följande:

Japp? Stämmer! Igår visade inget alls och idag detta som syntes i vissa vinklar bara så vågar absolut inte hoppas. Men tempen hög, molnvärk, brösten svullna som bara den och blodådror på hela brösten? Har jag aldrig annars??

Hur går de själv??

Tack, ger mig hopp! Blankt idag bim-8 så ett par dagar kvar innan det kanske kan visa något:) tror dock vi låg i för hårt runt bim för har fått såå ont där nere. Tur jag kan vila nu Hahaha

Försöker bara hålla modet uppe tills bim! Låter ju jättelovande för dig ! Jag har ömma bröstvårtor, kände mig illamående igår från och till, men inte mer än så! Uppdatera när du vet mer om dina test :D
Svar på tråden BIM april 2018