• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • sofiaaaaaa
    Imra skrev 2018-04-10 09:12:58 följande:

Måste fråga er, jag tog ett äl-test igår för att jag tyckte mig ha äl-känningar. Dock tyckte jag det kändes konstigt eftersom min beräknade äl är runt den 20/4.

Tog iaf ett test som visade såhär starkt? Innan när jag använt har det varit rätt svagt när jag testat så tidigt? Kan det vara så att äl är på g? Eller vad tror ni?

Absolut, den är på g! Skönt att slippa vänta en vecka ;)
  • Imra
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-10 09:17:52 följande:

Absolut, den är på g! Skönt att slippa vänta en vecka ;)

Haha hoppas! :D

Får ta ett till test idag. Min äl och mens har blivit lite konstig efter missfallet. Innan var den väldigt punktlig och regelbunden. Så väldigt svårt att ha koll.
  • Greta88
    Imra skrev 2018-04-10 09:12:58 följande:

Måste fråga er, jag tog ett äl-test igår för att jag tyckte mig ha äl-känningar. Dock tyckte jag det kändes konstigt eftersom min beräknade äl är runt den 20/4.

Tog iaf ett test som visade såhär starkt? Innan när jag använt har det varit rätt svagt när jag testat så tidigt? Kan det vara så att äl är på g? Eller vad tror ni?

Kör hårt säger jag :D Lycka till!
  • FrökenUtter
    Imra skrev 2018-04-10 10:15:08 följande:

Haha hoppas! :D

Får ta ett till test idag. Min äl och mens har blivit lite konstig efter missfallet. Innan var den väldigt punktlig och regelbunden. Så väldigt svårt att ha koll.

Men oj, vad jobbigt det känns att vänta till maj månad när andra ska köra nu! Har ÄL på fredag men vi hade tänkt börja försöka först i mitten på nästa månad eftersom risken för att det blir barn i december är relativt hög. Nu börjar det kännas lite löjligt att inte vilja ta den risken... Lite som att vi väldigt gärna vill ha barn men bara när det passar oss.

Suck, nu fick jag lite att tänka på innan min sambo kommer hem! :D
  • Greta88
    FrökenUtter skrev 2018-04-10 18:03:07 följande:

Men oj, vad jobbigt det känns att vänta till maj månad när andra ska köra nu! Har ÄL på fredag men vi hade tänkt börja försöka först i mitten på nästa månad eftersom risken för att det blir barn i december är relativt hög. Nu börjar det kännas lite löjligt att inte vilja ta den risken... Lite som att vi väldigt gärna vill ha barn men bara när det passar oss.

Precis så kände jag med.

Hade ÄL för knappt en vecka sedan och kände också att ?risken? för December barn var för stor. Så löjlig man är. Tänk så sitter man där om ett par månader och ångrar sig bittert att man inte bara körde på och missade en chans.

Aja, jag (sambon tycker jag är löjlig och han är själv född i December) har sagt Maj så nu blir det så. Hade varit bra att sprida ut födelsedagarna liiiite iaf.
  • Hejhopp69

Jag hoppar in här mensen är 7 dagar sen och alla test negativa men tror mensen kom idag och enligt min app är den mensdags 8/5 igen.

• ansano91
    Hejhopp69 skrev 2018-04-10 21:32:49 följande:

Jag hoppar in här mensen är 7 dagar sen och alla test negativa men tror mensen kom idag och enligt min app är den mensdags 8/5 igen.

Välkommen in i gänget! Hoppas på att det är vår månad nu!
  • FrökenUtter
    Greta88 skrev 2018-04-10 20:19:10 följande:
    Precis så kände jag med.

Hade ÄL för knappt en vecka sedan och kände också att ?risken? för December barn var för stor. Så löjlig man är. Tänk så sitter man där om ett par månader och ångrar sig bittert att man inte bara körde på och missade en chans.

Aja, jag (sambon tycker jag är löjlig och han är själv född i December) har sagt Maj så nu blir det så. Hade varit bra att sprida ut födelsedagarna liiiite iaf.
    Precis, det där att man ångrar sig senare var jag lite orolig för. Men det känns vettigt att inte tjuvstarta för vi har redan tidigarelagt planerna i två omgångar innan. Sen hinner jag en möhippa innan nästa äl också som en bonus! Så slipper hela umgängeskretsen bli misstänksam innan man ens vet själv om det tar sig :)
  • Imra
    FrökenUtter skrev 2018-04-10 18:03:07 följande:

När vi började försöka sa vi också att vi inte ville ha decemberbarn, men nu när vi försökt så ?länge? och efter missfallet så känner vi att det kvittar. Vill ha bebis nu nu nu! :?D haha
  • FrökenUtter
    Imra skrev 2018-04-11 15:42:21 följande:
    När vi började försöka sa vi också att vi inte ville ha decemberbarn, men nu när vi försökt så ?länge? och efter missfallet så känner vi att det kvittar. Vill ha bebis nu nu nu! :?D haha
    Det förstår jag verkligen! Dessutom är det bara kring 30 % risk för dig att föda i december så störst chans är ändå bebis riktigt tidigt i januari! Håller tummarna för er nu :)
Svar på tråden Bim Maj 2018