• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Imra

Måste bara höra en sak med er.

Förra helgen bokade vi en resa till Kroatien i september. Ett bra tag kvar men tanken slog oss båda att tänkt om man är gravid? Som man självklart hoppas på att man är.

Men man funderar självklart på hur långt in i graviditeten man skulle våga flyga? Och skulle ni åkt utomlands om ni var gravida? Om man skulle bli gravid nu vid nästa äl skulle det vara beräknat i början av januari.

Kände bara att jag var tvungen att höra hur ni tänker och känner med resa om ni var gravida? :D

• MR8692
    Imra skrev 2018-04-07 16:49:36 följande:

Måste bara höra en sak med er.

Förra helgen bokade vi en resa till Kroatien i september. Ett bra tag kvar men tanken slog oss båda att tänkt om man är gravid? Som man självklart hoppas på att man är.

Men man funderar självklart på hur långt in i graviditeten man skulle våga flyga? Och skulle ni åkt utomlands om ni var gravida? Om man skulle bli gravid nu vid nästa äl skulle det vara beräknat i början av januari.

Kände bara att jag var tvungen att höra hur ni tänker och känner med resa om ni var gravida? :D

Tror de flesta flygbolag tillåter gravida att flyga fram till 32:e graviditetsveckan. Personligen tror jag inte att jag hade haft några problem att flyga fram tills dess som gravid. självklart beroende på hur jag mår och om min graviditet utvecklas normalt så inga ökade risker föreligger. Det är såklart svårt att planera i förväg! :)
  • Imra
    MR8692 skrev 2018-04-07 17:06:29 följande:

Tror de flesta flygbolag tillåter gravida att flyga fram till 32:e graviditetsveckan. Personligen tror jag inte att jag hade haft några problem att flyga fram tills dess som gravid. självklart beroende på hur jag mår och om min graviditet utvecklas normalt så inga ökade risker föreligger. Det är såklart svårt att planera i förväg! :)

Ja, måendet är ju inget man kan planera i förväg tyvärr. ;) jag känner ändå just nu att jag nog inte skulle ha några problem med att flyga om jag var gravid, och mådde bra såklart. :)
  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-04-07 10:20:32 följande:

Min mens kom också precis och jag ställde precis om NC till plan från prevent. Sjuk känsla!

Jag har också 11 dagar i lutealfas men jag tror inte att det räknas som så pass kort att det blir svårt att bli gravid. Kul att du är precis en dag före mig, både att du fick mens igår och att du har bim dagen före mig. Det blir spännande att se hur det går för oss. Dessutom kan vi stanna i tråden om det inte går på första försöket, du har väl också nästa bim sista dagarna i maj? :)

Åh ja men precis, nästa BIM blir i slutet på maj så det blir två försök. :) Skönt å höra nån som är i samma sits med relativt kort lutealfas, hoppas verkligen inte den ska påverka något. Men som du säger, såå kort är den ju inte. Nu vill man ju bara att mensen ska ta slut så man får börja mysa :)
  • Lizzojo

Hej allihop! Hoppas man får hoppa in här :) plussade 5/3 men fick tyvärr tidigt missfall 24/3 så nu hoppas jag på att ägglossning kommer här om några dagar. Någon som haft missfall? När kom er ägglossning första gången? Kan tillägga att jag använder clearblue fertilitetsmonitor, någon mer som testar? :)

• Lebbmusen
    dummamej2 skrev 2018-04-07 16:21:03 följande:

Jag hoppar gärna in här! Första försöket till ett syskon, har ett barn på 8 månader just nu men vi vill ha tätt mellan barnen =). Har ÄL just nu men då vi inte vill ha ett decemberbarn så börjar vi försöka nästa ÄL som är runt valborg. Första barnet tog sig på 2 försöket!

Hoppas det går lika bra! :) Med min erfarenhet går det bra innan relativt nyligen fått barn. Första barnet tog sig på 5e försöket (med två mf i v 6 och 8) men när han va 5 månader var vi gravida igen på första försöket. Idag är de 3 och 4 år med 14 månader emellan och bästa vänner!
  • fruitloop

Såg att jag försvann från sista uppdateringen, så jag lägger in listan där alla borde vara med =)

Är så pepp! =D Det här är nog den första, och förmodligen sista, gången som jag går runt och längtar efter mensen, haha! Så att man kan sätta igång sen.

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-07 18:07:53 följande:

Åh ja men precis, nästa BIM blir i slutet på maj så det blir två försök. :) Skönt å höra nån som är i samma sits med relativt kort lutealfas, hoppas verkligen inte den ska påverka något. Men som du säger, såå kort är den ju inte. Nu vill man ju bara att mensen ska ta slut så man får börja mysa :)

Verkligen! Det känns så spännande. Kan typ inte tänka på något annat än det här!
  • ansano91

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

• dummamej2
    ansano91 skrev 2018-04-08 19:11:49 följande:

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

Jag har superkort.. typ 24 dagar.
Svar på tråden Bim Maj 2018