• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Greta88

Vad spännade för er som får börja försöka nu, heja heja

Min temp har gått ner imorse så har mens idag eller imorgon fm.

Enligt beräkningarna för ägglossningen i april så då blir min nästa BIM framflyttat en dag, avvaktar till att ändra i listan förrens jag vet säkert :)

Har tempat för att undvika graviditet fram till nu, spännade!

Fler som tempar?

.

Jag är väldigt säker på att vi vill ha barn och man vill inte heller vänta för länge. Men kan ärligt säga att det går i vågor, en vecka är jag helsäker och förstår inte varför vi kunnat vänta såhär länge till nästa vecka där jag menar på att jag har så mycket jag vill göra och en del i mitt liv jag behöver ge upp några år samt rädd företaget (eget) blir lidande.

Sen vet jag innerst inne att jag aldrig kommer ångra mig.

Är jag ensam i denna vel-bubblan?

• CBF

Åh jag hoppar också in här! Har nog ägglossning i helgen så vitt jag kan räkna ut, så nu kör vi igång och hoppas på det bästa :D bim har jag i början på maj runt 5-8 någongång! Vi har ett barn sedan tidigare så nu blir det förhoppningsvis snart dax för syskon! Så kul att följas åt :D

• bluegrass

Woho!
    Fast glad gubbe på äl-test idag, så nu får vi försöka ordentligt !
    Spännande att flera har äl i dagarna!

Greta88- jag velar sjukt mkt och tror det är väldigt naturligt. För oss är det dock barn nr 4 vi velar om. Har 3 fina friska barn och känner att vi utsätter oss alla för en risk, men vill gärna försöka med en 4 ändå.
    Velade mkt inför ettan för 10 år sedan, ffa min man. Men när hon föddes undrade vi varför vi inte försökt tidigare. Det var helt fantastiskt!

• Imra
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-18 21:37:03 följande:

Ja verkligen kul att följas åt. Mitt va positivt även igår så kan hända att BIM är redan 2/5. Men hoppas verkligen inte på någon mens då :O. Lycka till :)

Ja jag hade positivt äl test idag också, så bar att köra på då antar jag. ;) haha

Detsamma! :D
  • theteacher

Hörrni tjejer.. Jag känner mig fundersam. Min cykel har varit klockren sedan jag slutade med piller i julas. Haft 8 dagar exakt mellan sista dag på mens och positivt ÄL-test. (Ganska kort cykel). Detta har varit lika varje månad. Men nu.. när det äntligen är dags att börja försöka så ska det såklart strula. Min 8onde dag var i onsdags och ännu har inget positivt resultat på ÄL synts till... Förvirringen är totalt.. Hur mycket skiftar de för er andra med antal dagar mellan mens och ÄL? 

• Lebbmusen

Hmm... sjätte dagen med blinkande gubbe och noll antydan till stegring på stickorna. Gjorde en insiminering i tisdags och ska göra göra ett försök idag. För säkerhets skull.

Men känns SÄ trist att min annars så enkla kropp helt plötsligt fått fnatt.

• Lebbmusen
    theteacher skrev 2018-04-20 02:29:22 följande:

Hörrni tjejer.. Jag känner mig fundersam. Min cykel har varit klockren sedan jag slutade med piller i julas. Haft 8 dagar exakt mellan sista dag på mens och positivt ÄL-test. (Ganska kort cykel). Detta har varit lika varje månad. Men nu.. när det äntligen är dags att börja försöka så ska det såklart strula. Min 8onde dag var i onsdags och ännu har inget positivt resultat på ÄL synts till... Förvirringen är totalt.. Hur mycket skiftar de för er andra med antal dagar mellan mens och ÄL? 

Jag brukar kunna klocka enligt kroppen. Men nu har den fått fnatt och inget stämmer längre. Fjärde försöket.
  • Jagvetdåinte

En fråga om äl test. Får i princip aldrig pos. Igår kväll innan läggdags testade jag och då blev det lika starkt. Blev glad eftersom vi fått till ett bra ligg där vi kom samtidigt. Har hört att det ska underlätta ;p Men testade idag oxå på morgonen och då var det superpositivt, starkare än kontrollstrecket. Och idag kommer vi förmodligen inte kunna få till ett ligg. Inte imorgon heller. Typiskt! Var det inte positivt igår utan idag eller kan det vara pos i två dagar? :S

• theteacher
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-20 06:08:00 följande:

En fråga om äl test. Får i princip aldrig pos. Igår kväll innan läggdags testade jag och då blev det lika starkt. Blev glad eftersom vi fått till ett bra ligg där vi kom samtidigt. Har hört att det ska underlätta ;p Men testade idag oxå på morgonen och då var det superpositivt, starkare än kontrollstrecket. Och idag kommer vi förmodligen inte kunna få till ett ligg. Inte imorgon heller. Typiskt! Var det inte positivt igår utan idag eller kan det vara pos i två dagar? :S

Jag brukar oftast ha positivt 2 dagar i rad när jag väl får positivt så absolut kan man ha flera dagar. Tror väl att man brukar säga att hormonet kan frigöras i upp till 48h så beroende på när man testar på dygnet så kan de nog visa pos fler dagar, :) 
  • theteacher
    Lebbmusen skrev 2018-04-20 06:06:05 följande:
    Jag brukar kunna klocka enligt kroppen. Men nu har den fått fnatt och inget stämmer längre. Fjärde försöket.
    Jaa, undra jag vad de kan bero på. Jag ska prova att testa idag (har jobbat natt så tänkte prova när jag kommer hem) och sen testa i eftermiddag också. Hoppet är inte helt ute men känns som att de är typiskt att det ska strula nu liksom...
Svar på tråden Bim Maj 2018