• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jeex
    Imra skrev 2018-04-10 09:12:58 följande:

Måste fråga er, jag tog ett äl-test igår för att jag tyckte mig ha äl-känningar. Dock tyckte jag det kändes konstigt eftersom min beräknade äl är runt den 20/4.

Tog iaf ett test som visade såhär starkt? Innan när jag använt har det varit rätt svagt när jag testat så tidigt? Kan det vara så att äl är på g? Eller vad tror ni?

Hur gick det ? Blev äl-testet starkare ?
  • Imra
    Jeex skrev 2018-04-11 22:05:18 följande:

Hur gick det ? Blev äl-testet starkare ?

I förrgår var det lite svagare, men då hade jag druckit mycket under förmiddagen. Men igår var det lite starkare igen?

Får testa nu i några dagar och se vad som händer. Blir så förvirrad. ;) men har iaf hunnit med att mysa 2 gånger så hoppas vi inte missade äl om det var nu. :)
  • Greta88
    Imra skrev 2018-04-12 07:15:06 följande:

I förrgår var det lite svagare, men då hade jag druckit mycket under förmiddagen. Men igår var det lite starkare igen?

Får testa nu i några dagar och se vad som händer. Blir så förvirrad. ;) men har iaf hunnit med att mysa 2 gånger så hoppas vi inte missade äl om det var nu. :)

Kanske är du gravid?
  • Imra
    Greta88 skrev 2018-04-12 16:35:24 följande:

Kanske är du gravid?

Om man ändå kunde vara det. :D

Tog ett gravtest i måndags också samtidigt som äl-testet och det var negativt. Tyvärr!
  • Hepphopp

Hej hej!

Hoppar in här, varit med i alla trådar detta år men har inte blivit något :(

Jag och min sambo försöker skaffa ett syskon till vår lilla kille som blir 1 nu i April. Har min bim på lördag men känner mensvärk redan nu och alla test är negativa så orkar inte ens hoppas... så för att sluta deppa tänkte jag att jag tar nya tag och hoppar in här! :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 maria1992

7/5 Sararebecca, Alehed90

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• Lunalove

Hoppar in här jag också efter att ha fått en kemisk graviditet förra månaden. Skall påbörja utredning i morgon efter att ha gått 13 månader utan graviditet, men fortsätter som vanligt. Bunkrat upp med vitaminer, rosenrot och bisolvon!

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, Alehed90, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

19/5 Lunalove

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

Ni vet när man är sådär rastlös i kroppen och ingenting hjälper? Japp, dagligen!
  • Lilly2015

Nu börjar röda veckan i Natural cycles närma sig. Så pirrigt och en sjuk känsla!!! :) har velat ha barn i säkert fem år och det känns helt galet att det faktiskt är dags att börja försöka nu.

• Jagvetdåinte

Hejsan! Håller på lite med äl test nu då äl närmar sig. Har ni fått en stegring (men ej positivt utan svagt) och att det sedan blir blankt? Tycker inte jag alltid får utslag på äl test, men tycker iaf att det bör bli starkare när äl närmar sig och inte tvärtom.

• sofiaaaaaa
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-15 07:56:38 följande:

Hejsan! Håller på lite med äl test nu då äl närmar sig. Har ni fått en stegring (men ej positivt utan svagt) och att det sedan blir blankt? Tycker inte jag alltid får utslag på äl test, men tycker iaf att det bör bli starkare när äl närmar sig och inte tvärtom.

Det har hänt mig att det blivit stegring och sen svagare och sen starkare igen dagen efter. Men då har det varit när jag inte väntat tillräckligt många timmar. Hur ofta testar du? Jag måste testa 2-3 ggr om dagen för att inte missa.
  • Jagvetdåinte
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-15 09:12:36 följande:

Det har hänt mig att det blivit stegring och sen svagare och sen starkare igen dagen efter. Men då har det varit när jag inte väntat tillräckligt många timmar. Hur ofta testar du? Jag måste testa 2-3 ggr om dagen för att inte missa.

Jaha, oj vad jobbigt! Blir dyrt det :O Jag testar bara på morgonen. Vet att lh inte är lika starkt då men på morgonen är enda gången jag fått positivt äl test. Hmm. Å glömmer av att testa om jag inte tar det direkt :p
Svar på tråden Bim Maj 2018