• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • niiskuneiti

Hej!

Jag hoppar med här också. Jag och min man försöker på vårt första gemensamma barn, båda har ett sedan tidigare förhållanden. Det här blir vårt sjätte försök. Jag har BIM idag eller imorgon, testade med tidigt test idag och det var blankt. Så det lyckades inte det här gången heller och jag önskar nu mensen skulle komma igång så vi får ta nya tag.

• Meemelie

Jag hoppar också in här, mensen borde komma typ idag. Skulle kommit i måndags enligt NC men väntar fortfarande. Idag sjönk dock tempen så nu borde den snart vara här. Uppdaterar listan när mensen kommit och jag då vet nästa bim-datum som borde vara någon av de första dagarna i maj. Hoppas på bebis i början av 2019!

• Imra

Hej!

En till som har beräknad BIM i maj. Äl är beräknad den 20/4 och bim den 3/5. Känns väldigt långt dit nu när man tänker efter.. ;)

Tror det blir försök nr 10 för vår del, efter ett missfall i januari. Och det är vårt första barn.

Allt känns väldigt tungt för tillfället då många går ut med att dom är gravida just nu. Men hoppas på att det snart är vår tur igen. :D

• Ettlitetsyskon

Hoppar in här med, Har två barn sedan tidigare, 7 och 10 år planerar nu in en liten sladdis. Ska ta ut spiralen i mitten av april. Så vet inte när jag har min bim, men sätter 30 maj så länge.

BIM-lista Maj 

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• Imra

BIM-lista Maj

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015, Imra

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• Greta88

Glöm inte ta den senaste BIM listan när ni kopierar :)

Vet inte om det är för fön jag som saknas här?

BIM-lista Maj

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015, Imra

10 Maj ansano91

17 Maj Greta 88

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• niiskuneiti

BIM-lista Maj

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015, Imra

5 Maj niiskuneiti

10 Maj ansano91

17 Maj Greta 88

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• Imra

Till er som använt er av äl-test!

När brukar ni börja testa? Efter att vi fick missfall i januari har min äl inte varit riktigt som den ska. Så tänkte använda mig av äl-test denna gången.

Min mens ska vara slut idag/imorgon och beräknad äl den 20/4.

Så när brukar ni börja testa efter mensen? :)

• Jeex

Hoppar över hit från marstråden då min mens blev hela sju dagar sen.

BIM-lista Maj

2 Maj Issari, Jeex

3 Maj Lilly2015, Imra

5 Maj niiskuneiti

10 Maj ansano91

17 Maj Greta 88

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• Jeex
    Imra skrev 2018-04-04 20:31:23 följande:

Till er som använt er av äl-test!

När brukar ni börja testa? Efter att vi fick missfall i januari har min äl inte varit riktigt som den ska. Så tänkte använda mig av äl-test denna gången.

Min mens ska vara slut idag/imorgon och beräknad äl den 20/4.

Så när brukar ni börja testa efter mensen? :)

Om cykelns längd varierar ska man utgå från den kortaste cykel man haft de senaste 6 månaderna för att räkna ut när man skall börja testa. Om man inte kan räkna ut längden på sin menstruationscykel, är det bäst att genomföra första testet 12 dagar efter senaste menstruationens första dag. Skickar med en bild :)
Svar på tråden Bim Maj 2018