• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77

Precis slutat blöda efter missfall nr 3. Har fått missfall i dec, mars, april i vecka 4+3. Så nu kör jag igen! Väntar på guldägget. Vet dock inte när ÄL dyker upp. Bara på dag 7 idag, brukar få ÄL runt dag 20.,, lång väntan för mig...

• EIJ90

Hoppar in här då mensen kommit igång efter mitt mf i mars. Så hoppas på bim i maj!

Försökt aktivt sedan jan i år. Blev gravid i feb som slutade i mf i v 7.

Jobbigt väntan. Tror bim är runt 15/5.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, Alehed90, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• sofiaaaaaa
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-15 17:11:16 följande:

Jaha, oj vad jobbigt! Blir dyrt det :O Jag testar bara på morgonen. Vet att lh inte är lika starkt då men på morgonen är enda gången jag fått positivt äl test. Hmm. Å glömmer av att testa om jag inte tar det direkt :p

Ja el hur, dyrt. Mkt pengar jag lagt på detta efterlängtade pyre ;).
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-15 17:54:15 följande:

Precis slutat blöda efter missfall nr 3. Har fått missfall i dec, mars, april i vecka 4+3. Så nu kör jag igen! Väntar på guldägget. Vet dock inte när ÄL dyker upp. Bara på dag 7 idag, brukar få ÄL runt dag 20.,, lång väntan för mig...

Helt rätt inställning, guldägget kommer nu i maj tror jag :)
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-15 18:23:31 följande:

Helt rätt inställning, guldägget kommer nu i maj tror jag :)

Fast jag undrar hur sannolikt det är att jag lyckas bli gravid tre månader i rad???
  • Lebbmusen

Fattar ingenting...

Jag ska enligt appen (som brukar stämma prima!) ha ÄL den 21/4. Började testa, med CB advanced, dag 9 efter mensens första dag. Fredag visade rund ring, lördag visar rund ring men ökning på ÄL-sticka, söndag visar rund ring och svagare sticka. Och idag får jag en blinkande gubbe och inget alls på sticka.

Fattar ingenting. Dock har jag ÄL-smärtor idag trots att det är fem dagar kvar!

Sist hade jag blinkade gubbe tre dagar och fjärde visade fast gubbe.

Eftersom vi kör heminsemination så måste vi liksom planera en det, så vi kör ett första försök idag. Men hur stor är sannorlikheten att det är till någon nytta? Hmm

• Imra
    Lebbmusen skrev 2018-04-16 18:51:13 följande:

Fattar ingenting...

Jag ska enligt appen (som brukar stämma prima!) ha ÄL den 21/4. Började testa, med CB advanced, dag 9 efter mensens första dag. Fredag visade rund ring, lördag visar rund ring men ökning på ÄL-sticka, söndag visar rund ring och svagare sticka. Och idag får jag en blinkande gubbe och inget alls på sticka.

Fattar ingenting. Dock har jag ÄL-smärtor idag trots att det är fem dagar kvar!

Sist hade jag blinkade gubbe tre dagar och fjärde visade fast gubbe.

Eftersom vi kör heminsemination så måste vi liksom planera en det, så vi kör ett första försök idag. Men hur stor är sannorlikheten att det är till någon nytta? Hmm

Jag har exakt samma! Har beräknad äl på fredag enligt app men har starka känningar idag. Men ingen stegring på testet? Blir så förvirrad...
  • fruitloop

Mensen blev sen, så bim för maj flyttades fram i appen. Men känns helt sjuk att det nu snart är dags för första försöket! Är dock helt inställd på att det kan ta väldigt lång tid, men känns ändå så otroligt underbart att få sätta igång =) har längtat så länge efter barn.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

4/5 Meemelie

6/5 Lebbmusen, Paka

8/5 aleakim90

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• LovaViola
    Hej på er,
    Nu hoppar jag in i denna tråden då jag tänkte bli lite mer seriös i våra försök till att få ett syskon till vår dotter som fyller 4 år i juni.
    Har försökt lite halvdant sen i januari, men inte fått till det lika ofta som när vi försökte få vårt första barn.. haha, inte så konstigt kanske. Har rätt bra koll på min ÄL och så och kör med ÄL-stickor sporadiskt. 
    Men nu jäklar ska vi fixa detta ;) Förra gången tog det 4 månader innan jag blev gravid. Kan tilläga att jag är 33 år.

Fick mens idag så skriver upp mig på BIM-listan!

Lycka till alla :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

4/5 Meemelie

6/5 Lebbmusen, Paka

8/5 aleakim90

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon
  • bluegrass

Hej på er!
    Här borde jag närma mig äl. Borde vara på to, men jag kör på digitala äl-test för första gången och har inte fått blinkande gubbe än, så det kanske blir senare.
    Känns lite stressande med ny äl, hoppas att vi lyckas få till några försök iaf.
    Peppad på januaribebis!
    Jag har haft lätt att bli gravid tidigare ( har 3 barn), men nu är det segare samt att jag fick tidigt MF i mars. Åldern kanske tar ut sin rätt. Har precis fyllt 38.
    Jag hoppas att det blir många pluss i majtråden!

Svar på tråden Bim Maj 2018