• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • FrökenUtter
    Liiiinda90 skrev 2018-05-20 15:18:58 följande:

Hej alla!

Idag är jag på bim+3, ingen mens än och jag har ej ont i brösten som jag brukar ha 4-5 dagar innan mensen kommer. Jag har dock haft ont i bröstvårtorna i ca 1,5 vecka. Och molande värk i tjejmagen av och till ca 2 veckor. Men inget direkt märkvärdig.

Har test hemma men kissade dock för 1,5 timma sen. Vågar inte testa än . Vill inte bli besviken :(

Oj! BIM+3? Så sen har aldrig min mens varit så jag hade typ redan varit säker på att jag var gravid vid det laget! Är din cykel oregelbunden? Har du kanske vågat testa under kvällen? :)
  • gabspo

Vaknade vid strax före fyra imorse och kunde inte somna om... vid halv fem mådde jag illa och var helt skakis så jag drack vatten och åt en finn crisp. Kissnödig som jag var tog jag ett test som visade negativt :( Skulle ha väntat några timmar till för mitt kiss var väldigt ljust. Är ett par dagar kvar men jag plussade tidigt med min första, så jag tänkte varför inte? Känner mig typ lurad av min kropp för jag KÄNNER mig gravid. Vet att det inte är ?kört? än men känner mig ändå nedslagen :( Hela gårdagen hade jag molvärk vilket jag aldrig har innan mens vanligtvis samt mådde lätt illa och var lukt/smakkänslig när jag åt mat... blev så övertygad om att det tagit denna månad efter det.

• Emhy89

Helt knäckt. Det positiva från igår och det blanka från idag? Hur ska jag tolka detta?

• Emhy89

Helt knäckt. Det positiva från igår eftermiddag och det blanka från idag? Hur ska jag tolka detta?

• Maka94

Testade precis negativt på Bim. Den här månaden kändes det verkligen som en käftsmäll. Vill gömma mig under täcket hela dagen..

• Jefare1
    91sarah skrev 2018-05-20 16:11:27 följande:

Har alla ni som plussat haft tydliga tecken på ev graviditet, som t.ex. ömma bröst, illamående... Eller hur har det varit innan?

Jag har hafg lite svagt illamående som kommit och gått samt lite molvärk men har båda de symtomen innan mens också.
  • emeloi
    Emhy89 skrev 2018-05-21 06:37:33 följande:

Helt knäckt. Det positiva från igår eftermiddag och det blanka från idag? Hur ska jag tolka detta?

Du kan ha som jag.. Jag testade negativt flera mornar i rad, men på eftermiddag/kväll blev det plötsligt positivt! Alltså har jag högre halter hormon på kvällen, så oroa dig inte för mycket, det är säkert samma för dig.. Jag hade så båda mina graviditeter. Grattis förresten till plusset!
  • Emhy89
    emeloi skrev 2018-05-21 07:25:42 följande:
    Du kan ha som jag.. Jag testade negativt flera mornar i rad, men på eftermiddag/kväll blev det plötsligt positivt! Alltså har jag högre halter hormon på kvällen, så oroa dig inte för mycket, det är säkert samma för dig.. Jag hade så båda mina graviditeter. Grattis förresten till plusset!
    Tack för svar.
    Men är det inte märkligt att plusset var igår eftermiddag och nu testar jag negativt? 
    Testade du negativt flera morgnar och positivt på kvällarna?
  • emeloi
    Emhy89 skrev 2018-05-21 07:58:06 följande:

Tack för svar.

Men är det inte märkligt att plusset var igår eftermiddag och nu testar jag negativt? 

Testade du negativt flera morgnar och positivt på kvällarna?

Jag vet inte hur vanligt det är, men som jag skrev så testade jag negativt flera mornar i rad, testade sedan sen eftermiddag /kväll och fick tydligt positivt.. Så mina hormonnivåer var högre senare under dagen..
  • SofiaS95

Bim på söndag och jag är troligtvis skengravid för 8 gången. Fick ömma bröst idag som alltid är en tydlig pms symptom för mig och kommer alltid 7-8 dagar efter Äl. Det gör att jag tappar hoppet helt. Någon som haft precis vanlig pms och ändå varit gravid? Vill leva på hoppet några dagar till...