• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Phines92
    MR8692 skrev 2018-05-23 11:20:14 följande:

Gjorde precis ett test BIM-4 är inte strecket lite för långt till vänster??????

Hmm vad märkligt, har du något mer test hemma? :)
  • MR8692
    Phines92 skrev 2018-05-23 19:13:00 följande:

Hmm vad märkligt, har du något mer test hemma? :)

Jättekonstigt?! Tagit dessa test tidigare och aldrig fått ett sådant streck tidigare .. hmm.. har beställt nya test denna gången från testlagret så ska ta ett nytt imorgon. Har BIM på söndag så är ju fortfarande tidigt.
  • Phines92
    MR8692 skrev 2018-05-23 19:24:16 följande:
    Jättekonstigt?! Tagit dessa test tidigare och aldrig fått ett sådant streck tidigare .. hmm.. har beställt nya test denna gången från testlagret så ska ta ett nytt imorgon. Har BIM på söndag så är ju fortfarande tidigt.
    Håller tummarna för dig!!
  • gabspo
    FrökenUtter skrev 2018-05-23 15:39:09 följande:

Ja för nu dök mensen upp under eftermiddagen! Av någon anledning känns det lite lyxigt att försök nummer två kommer så snabbt direkt efter det första. Väntan på att börja med första försöket var ju så otroligt mycket längre :) Hoppar över till juni-tråden!

Min också nu på kvällen men den ter sig inte alls som den brukar så jag är fof väldigt förvirrad av min kropp :/ Ja det håller jag med om! Hoppar också över i juni-tråden strax...
  • Daphodil

Blir tokig. Blödning 1 v innan BIM. Några dagar senare antydsn till streck. Sedan negativt 2 dagar. Nu åter supersvagt streck. Ser ni?
  • T90

Skulle haft mens imorgon. Plussade i måndagskväll. Tog även test igårmorse, också positivt. Drömde inatt att jag blödde. Går upp vid 11,lite ljusrosa på pappret. Lite mörkare blod på livmodertappen. Senare brunt på livmodertappen. Inget mer efter det. Lyckas kissa vid 13 och har då superpositivt test,så hormonerna har ju ökat sedan igår. Brösten inte lika ömma idag som igårkväll men sjukt mycket tröttare. Sovit som en stock inatt, 11 timmar, även 4 timmar nu på dagen.

Pratat med mvc som bara säger avvakta. Att det inte går att säga något utifrån varken symtom, blödning eller testen. Några tankar från er?

• Anonym (Planerar fyran)
    Emhy89 skrev 2018-05-23 07:12:02 följande:

Tycker definitivt att jag ser någonting där om än svaaagt. Lycka till med det digitala! Jag fick mitt digitala plus imorse :)

Samma här! GRATTIS!!!
  • SofiaS95

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag, negativt förstås. Är 3 dagar före bim. Tempen har varit lägre i tre dagar men steg idag men nästan 0,2 grader. Jag vågar hoppas ännu även om jag är rätt säker på att mensen kommer på söndag. Inga andra symptomer än ömma bröst som jag alltid har före mens

• Sanssan

Hej tjejer!

Har följt denna tråd som många andra bim-trådar för jag tycker det är jätte intressant att läsa om symtom mm...vi skulle börja försöka bli gravida under sommaren men efter att inte känt av några pmssymtom denna månad och att jag hade en konstant molvärk i 3 dagar runt bim så testade jag efter jobbet i förrigår på bim+1/2, det blev 3 tester och 3 plus med e.m urin!

Det jag vill säga är att man behöver inte alltid ha massa symtom, det var just avsaknaden av symtom som fick mig att testa (och molvärken under bim) !

Så sluta jämföra och stressa :) det kommer när det är meningen <3

Stort stort grattis till de som plussat :) :)

Och lycka till alla andra <3