• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • pba93
    FrökenUtter skrev 2018-05-22 14:20:39 följande:
    Bifogar den här. Letade studier på pubmed så om man inte vet var man ska leta så är den svårhittad! Med ?duration of pregnancy? menas äl+X dagar. De räknar att äl inträffar ett dygn efter att ökad LH uppmätts. Om vi räknar med att du hade äl 11/5 så har det gått 11 dagar. Enligt den tabellen skulle bara hälften av alla kvinnor kunna få positivt test med CB digitalt vid det laget. Dessutom kan du ju ha varit på äl+7 och då verkar det vara helt omöjligt att plussa.

Studen är ju inte gjord på så många kvinnor, men det visar ju att spridningen på hCG är stor mellan kvinnor och att många behöver vänta länge innan de kan förvänta sig ett plus. Hoppas att jag inte rörde till det nu!!

Åh perfekt :) Supertack! Fick upp hoppet lite igen. 

Och sorry för spam med olika meddelanden. Fattade inte riktigt hur man svarade haha!

• Aducia
    SofiaS95 skrev 2018-05-22 12:19:02 följande:

Min vanliga pms med dåligt humör och ömma bröst gjorde entré ordentligt idag. Samtidigt sjönk tempen ytterligare även om bim är först på söndan. Inga flytningar alls så som det alltid är före mens. Förhoppningarna är på 0 :(

Asså det många inte tänker på när de tempar är att efter äl ska tempen höjas mycket men den behöver inte nödvändigtvis höjas varje dag. Den kan gå upp och ner även efter äl men sålänge den håller sig över det gråa tjocka strecket. Som du ser på min kurva (Jag plussade för några dagar sen) så dippade min temp också men höll sig över "coverline". Så oroa dig inte!!

BF 29/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • SofiaS95
    Aducia skrev 2018-05-22 18:34:19 följande:

Asså det många inte tänker på när de tempar är att efter äl ska tempen höjas mycket men den behöver inte nödvändigtvis höjas varje dag. Den kan gå upp och ner även efter äl men sålänge den håller sig över det gråa tjocka strecket. Som du ser på min kurva (Jag plussade för några dagar sen) så dippade min temp också men höll sig över "coverline". Så oroa dig inte!!

Tack för att du ger mig hopp! Nu just tänker jag inte främst på tempen utan också hur det känns i kroppen, men andra har ju också plussat utan symptomer...

• SofiaS95
    Systeryster33 skrev 2018-05-22 12:58:50 följande:

Vill bara ge dig lite hopp kring tempen!

Såhär gjorde min temp denna månaden och jag är gravid, så innan mensen kommer är det inte kört :) håller tummarna

Tack ska försöka hålla hoppet uppe även om jag är såå rädf att bli besviken än en gång!

• Anonym (Planerar fyran)

Vad tror ni? ÄL+15 tror jag. Hade ÄL flytningar 4-6 maj sen ÄL smärta 7 maj... ska testa med ett digitalt clearblue imoegon bitti.

Hur går det för er andra?
  • Trullis82

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

• babytjejen
    Trullis82 skrev 2018-05-22 22:27:52 följande:

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

Jag tog ett cb early innan denna mens, fick ett svagt streck men som var gråaktigt...googlade o tydligen är cb early kända för att dom har mkt spökstreck. Är strecket blått? Hoppas det betyder att det lyckats för er o att ni för ett rejält plus på bim...håller alla tummar o tår för er. Vet hur det är att försöka länge..tog tre år för mig men som tyvärr slutade i ma i april...Väntar på andra försöket nu efter ma:t...