• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77

Många som har ÄL nu i dagarna. Jag skulle tro att jag får ÄL ungefär om en vecka... dag 13 nu... segt. Ska börja testa med ÄL test dag 16. Förra månaden kom utslaget på dag 18. Har aldrig haft kortare cykel än 33 dagar. Den är oregelbunden så det går inte exakt att säga när BIM kommer bli.

Har precis fått vattniga flytningar som jag brukar få en vecka före ÄL. Fast är det ens sannolikt att få plus tre månader i rad?

Det kan vara så att jag är superfertil. Ägget befruktas jättelätt även om det inte är befruktningsdugligt, därför det blir missfall några dagar senare.

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-20 21:43:32 följande:

Läste precis att man kan ha ägglossning under mensen om man har oregelbunden cykel, vilket jag har efter förra graviditeten, så imorgon börjar jag testa! Det med glad gubbe. Spännande!!

Hur kan man ha ÄL under mensen? Jag fattar inte. :)
  • Lindsey77
    lullis94 skrev 2018-04-20 09:00:41 följande:

Idag kom mensen, så får vi se om vi lyckas denna månad då... Börjar kännas hopplös men ger det några månader till innan jag tolkar det som att det inte är meningen...

Ge inte upp! Mitt barn nr 1 tog över 12 mån, dessutom med hjälp (pergotime). Hade inte gått annars. Nu har jag fyra! Då kanske du får kolla upp om du behöver hjälp. Det kanske går med hjälp och då är det meningen. :)
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-21 21:53:29 följande:

Lindsey77

Förra mensen varade i 12 dagar och cykeln var på 27 dagar sen. Så på dag 13 hade jag ägglossning.
  • lullis94
    Lindsey77 skrev 2018-04-21 21:53:29 följande:

Ge inte upp! Mitt barn nr 1 tog över 12 mån, dessutom med hjälp (pergotime). Hade inte gått annars. Nu har jag fyra! Då kanske du får kolla upp om du behöver hjälp. Det kanske går med hjälp och då är det meningen. :)

Det tog 13 månader men vår son. Kanske måste söka hjälp om det inte tar sig snart :(
  • saijda

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

• Linneisen
    saijda skrev 2018-04-22 06:33:45 följande:

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

Det låter som nidblödning!

Men jag fick en blödning förra gången på äl+14. Den var inte alls som vanlig mens och upphörde. Men nästa dag blödde jag igen och sedan kom mensen igång. Så det var tidig mens, men jag trodde verkligen att det var nidblödning först som jag läste man får 7-14 dagar efter ägglossningen.
  • Linneisen

Att tillägga, min mens är fortfarande oregelbunden efter förra graviditeten men den kommer oftast efter 30-32 dagar och förra gången kom den efter 27 dagar.

• saijda
    Linneisen skrev 2018-04-22 07:23:28 följande:

Det låter som nidblödning!

Men jag fick en blödning förra gången på äl+14. Den var inte alls som vanlig mens och upphörde. Men nästa dag blödde jag igen och sedan kom mensen igång. Så det var tidig mens, men jag trodde verkligen att det var nidblödning först som jag läste man får 7-14 dagar efter ägglossningen.

Okej, jag får avvakta och se vad som händer :0 antagligen så börjar min cykel hitta tillbaka efter missfallet i januari. Den blev väldigt oregelbunden efter det :/ men hoppas på nidblödning, vill så gärna ha ett pluss igen<3
Svar på tråden Bim Maj 2018