• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • CBF
    Nelliki skrev 2018-04-22 17:03:20 följande:

Hej :) Jag har 2 år kvar av 5. Pluggar till psykolog. Så det är en liten chansning ekonomiskt känner jag, men jag tror det ska lösa sig, vi lever inte så dyrt i vanliga fall och är vana vid en liten inkomst ;)

Jag fick mitt första barn när jag studerade och det gick jättebra! Studerar även nu så förhoppningsvis går det lika bra denna gång :D det går om man vill!
  • Nelliki
    CBF skrev 2018-04-22 17:09:15 följande:
    Jag fick mitt första barn när jag studerade och det gick jättebra! Studerar även nu så förhoppningsvis går det lika bra denna gång :D det går om man vill!
    Härligt att höra. Skönt med någon som inte bara säger att det är bättre att vänta ;) som alla andra runt omkring mig. Asså jag tror aldrig jag varit så upprymd av känslor som jag just nu..
  • lullis94
    Nelliki skrev 2018-04-22 17:03:20 följande:

Hej :) Jag har 2 år kvar av 5. Pluggar till psykolog. Så det är en liten chansning ekonomiskt känner jag, men jag tror det ska lösa sig, vi lever inte så dyrt i vanliga fall och är vana vid en liten inkomst ;)

Okej, jag har också 2 kvar fast av 3 år. Jag började min utbildning i början av förra graviditeten men hoppade av för jag hann inte med mig och blev bara stressad. Hoppade på nu igen efter jul och planerar barn igen, mitt i studierna. Denna gång hoppas jag på att det ska gå vägen så jag får bli klar någon gång :)
  • Linneisen
    Nelliki skrev 2018-04-22 16:18:09 följande:

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   

Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

Så roligt! :D

Har du tänkt köra med ägglossningstester eller har du koll?
  • Nelliki
    Linneisen skrev 2018-04-22 17:28:53 följande:
    Så roligt! :D

Har du tänkt köra med ägglossningstester eller har du koll?
    Jag har bara en app som hittar på lite utefter vad som generellt gäller så har egentligen inte full koll, den har typ koll på när mensen ska komma när inte mensen bestämmer sig för att va lite tidig eller sen, men det blir till att mysa ofta ;) för att inte missa den rätta dagen.
  • Nelliki
    lullis94 skrev 2018-04-22 17:24:09 följande:
    Okej, jag har också 2 kvar fast av 3 år. Jag började min utbildning i början av förra graviditeten men hoppade av för jag hann inte med mig och blev bara stressad. Hoppade på nu igen efter jul och planerar barn igen, mitt i studierna. Denna gång hoppas jag på att det ska gå vägen så jag får bli klar någon gång :)
    Jag hoppas det går bra för dig denna gången :) 
  • CBF
    Nelliki skrev 2018-04-22 17:11:34 följande:

Härligt att höra. Skönt med någon som inte bara säger att det är bättre att vänta ;) som alla andra runt omkring mig. Asså jag tror aldrig jag varit så upprymd av känslor som jag just nu..

Haha ja gud ja det har jag fått höra i fem år nu kan jag säga! Jag är en person som aldrig riktigt blir nöjd så jag pluggar om och provar jobba och pluggar om igen, tills det behövs och jag blir nöjd :D så nu skiter jag i vad alla andra säger och kör, för det gick ju så bra sist! Man vet själv hur kapabel man är, det ska man inte låta någon annan avgöra. Heja oss! :D
  • Linneisen
    Nelliki skrev 2018-04-22 18:02:32 följande:

Jag har bara en app som hittar på lite utefter vad som generellt gäller så har egentligen inte full koll, den har typ koll på när mensen ska komma när inte mensen bestämmer sig för att va lite tidig eller sen, men det blir till att mysa ofta ;) för att inte missa den rätta dagen.

Ja om man har sex ofta är det ju lugnt :) Vi hinner inte och har inte möjlighet med vår bebis här hemma. Så ägglossningstester får det bli.
  • Systeryster33

Hej tjejer! Tittar in hit igen! Hade kunnit skriva här då jag inte trodde vårt försök till bebis i april lyckades, men det gjorde det och jag var gravid.. ett tag.. kände ganska snabbt att det inte riktigt var som det skulle då jag mådde ?för bra?. Fått konstaterat missfall nu!

Så ledsen! På vul såg läkaren dock att det såg ut som jag hade ägglossning i fredags när jag var där (och äl sticka som jag provade när jag kom hem sa samma sak)

Sjukt att gå från att tro man var gravid till att kroppen är mitt i äl ..

Så äl var 20/4 och bim runt 2/5 :)

Tror väl inte mina chanser denna månaden är så bra haha men hänger här ett tag iaf! Hejar på er allihop! <3

• aleakim90

Spännande att vissa har äl nu. Själv har jag någon gång nästa helg tror jag. Andra försöket nu och vid första kollade jag med tre olika ältester och var på sambon samt gravtest från typ äl +3. Så denna månaden kör vi helt utan något för att jag skall sluta stressa upp mig. Vill ju så gärna ha barn nu när sambon äntligen sagt ja efter 4 års tjat.

En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.

Hur tänker ni?

Svar på tråden Bim Maj 2018